Gå til innhold

IKKE avsluttet Prosjekt *Liten Q-tek mod*


Anbefalte innlegg

bare for å ta det veldig kort.

 

Skal du bruke varmlufts pistol så bør du være aldeles forsiktig, den er veldi ukontroler- bar og spesiellt hvis du ikke har gjort det før. En 3 mm plexi plate er bøybar ved 200 grader sånn ca. Har hørt og lest at folk også har gjort dette i en vanlig steik ovn men går kun med hele bøyer og ikke punkt bøying.

 

 

Slik går du fram. merk av med en tusj eller noe som markerer der du skal bøye, legg den på to klosser slik at din merking kommer i mitten av de to klossene og ikke ha for stor avstand fra merkingen.

 

Ta av all plast beskyttelse og papir.

 

Bruk en tynn eller mellom stor tut på pistolen, disse følger som regel med når du kjøper de. begynn å varme forsiktigt opp på den siden du IKKE skal bøye fra side til side men en fast og jevn gange ikke for fort, varmer du for mye så skaper dette bobler i plasten og du kan kaste den. ta det roligt og forsiktigt.

 

når du har kommet til det punktet der plexien bøyer seg oppover så varm til den legger seg igjenn, først da er den myk nok til å bøyes. prøv ikke å bøye før du vet den er varm nok til det, da kan den lett bli deformert.

 

Når den er varm nok til å bøyes så ta på deg et par tynne hasnker eller noe, ver oppmerksom på at den er svært varm, og bøy med begge hender. vær rask med å få plassert den/bøye den, den blir fort kaldt igjenn.

 

Bøy den i 1 bevegelse og ikke fram og tilbake, dette får konsekvenser for hjørner og slikt.

 

Det kan være en fordel å ha noe du kan bøye etter, feks et vinkel jærn eller noe, slik at du får den bøyen du er ute etter, et vinkel jærn er perfekt for 90 graders vinkler.

 

rør kan brukes til enten u former eller sirkler.

 

ikke varm eller bøy flere enn 1 del om gangen.

 

 

 

Håper dette vil hjelpe deg litt på vei, er det noe jeg har glemt så får du bare spørre :) men husk, brukt tid på dette og ikke forhast deg, har du først bøyet den og den er feil så kan du kaste den.

 

 

ps, hadde du hatt en plexi bøyer slik som meg så hadde det vært litt lettere men det koster litt da he he

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oida, det ble en "kort" forklaring ja! :p

Men seriøst, det var en veldig bra og god forklaring! :)

 

Veit ikke riktig om jeg kommer til å bruke plexi i det hele tatt, det får jeg se på.

- Har ikke noe plexi liggende og det koster som regel litt penger...

5210654[/snapback]

 

tro meg, den var kort :)

 

nja, kommer jo litt ann på en selv også, mange steder så kan man til og med få en bit eller to :) men hvis man ikke prøver så får man intet ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du mener jeg.

Den har holdt i 3 år, synes det er bra jeg!  :ermm:

 

Hvis jeg borrer ut de "skruene" som sitter fast så får jeg dem jo ikke ut igjen da :p

5214452[/snapback]

:no: Q-tec PCUene er kjent som den værste skjiten som fåes tak i.

 

Du borer bare av selve midten (kjærnen) på popnaglen ;)

 

Edit:

Stor leif fjærnet :tease:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du mener jeg.

Den har holdt i 3 år, synes det er bra jeg!  :ermm:

 

Hvis jeg borrer ut de "skruene" som sitter fast så får jeg dem jo ikke ut igjen da :p

5214452[/snapback]

:no: Q-tec cpuene er kjent som den værste skjiten som fåes tak i.

 

Du borer bare av selve midten (kjærnen) på popnaglen ;)

5214684[/snapback]

 

Hvor får man kjøpt Q-tech cpuer?

Lenke til kommentar
Q-tek CPU`er?

 

Den skjønte jeg ikke!  :hmm:

5214752[/snapback]

 

Det var ment som en liten spøk. Han mente PSUer. Hvordan man klarer å skrive CPU i stedet for PSU er utenfom min fatteevne :)

5214769[/snapback]

Bare jeg som roter litt vel mye i dag :blush:

 

Det var ikke en spøk, men en leif :lol:

 

edit:

1881 innlegg, bare å ringe 1881 da :tease: :!: :lol:

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...