xanonymx Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Når jeg legger til en nytt lysbilde i power point så starter det alltid med Tittel og tekst, men hvordan kan jeg gjøre slik at det starter med en tom rute hver gang. Slik at jeg slipper å trykke i den menyen til venstre.
kjeklulf Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Og hva skulle hensikten med det være? Hva setter du inn i lysbildene og hvorfor bruker du ikke plassholderene slik de er beregnet?
xanonymx Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Jeg liker rett og slett ikke å bruke de, liker best å lage egne tekstbokser o.l.
kjeklulf Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 (endret) Edit: Litt kjapp på labben. Plassholderene for tekst tilsvarer en tekstboks og hva er det med de eksisterende plassholderene som ikke fungerer likt som en tekstboks du setter inn? Endret 3. november 2005 av kjeklulf
xanonymx Skrevet 3. november 2005 Forfatter Skrevet 3. november 2005 Hva om jeg skal ha mange teksbokser, da lager jeg de til rett størrelse med en gang. Når je bruker de teksboksene som er, så må jeg som regel begynne å forandre mye på tekststørrelsen. Men vet du eller vet du ikke hvordan man gjør det? Hvis du vet kan du bare ikke si det, det ville vell gått fortere å bare skreve det enn å spør om hvorfor.
kjeklulf Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 (endret) Fordi du ønsker å gjøre noe på en tungvint måte og det er mange bedre metoder å bruke for å oppnå det du ønsker. Derfor er det lurt å forklare hva hensikten er så slipper man tre ekstra runder før man kommer frem til den beste metoden. Opprett en tom presentasjon og velg Vis -> Mal -> Lysbildemal. Legg til plassholdere slik du ønsker og endre egenskapene for både teksten i plassholderene og selve plassholderene slik at de oppfører seg på den måten du vil. Lagre filen som en mal (*.pot) og bruk den som utgangspunkt når du lager nye presentasjoner. Endret 3. november 2005 av kjeklulf
Harald Staff Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 Shyam Pillai har laget et Powerpointtillegg som gjør dette: http://skp.mvps.org/setlayout.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå