Ayabara Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Jeg kjøpte meg nylig en Dell Inspiron 6000 som jeg er veldig fornøyd med, men noen ganger tar vifta skikkelig av... Finnes det noen gode utilities for å monitorere/kontrollere viftehastighet for denne laptopen?
Karl_O Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Hvis den har en Pentium M-prosessor så kan du jo forsøke Notebook Hardware Control... Kan neppe styre viften din direkte, men du kan stille hastigheten på prosessoren og slik regulere hvor mye varme prosessoren genererer, som igjen bestemmer hvor ofte/mye viften kjører... NHC finner du på http://www.pbus-167.com/chc.htm, anbefaler å bruke Notebook Hardware Control 1.9 BETA 03, det er den beste versjonen!
m99 Skrevet 1. november 2005 Skrevet 1. november 2005 Spenningen kan med fordel også reduseres med 0,2V (det skulle fungere for de aller aller fleste, kræsjer den kan du prøve med 0,19, 0,18, 0,17 osv.) både i full modus og redusert, da reduseres effektforbruket og følgelig varmen. Liker forøvrig selv RMClock og I8kfanGUI (I9kfanGUI) bedre enn NHC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå