Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leveranse erfaringer, ADSL fra NGT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott å se at de aller fleste har bra erfaringer med leveransetiden til NGT, nå er det jo slik at noen av oss inkludert meg selv ikke har det, men i mitt tilfelle skyldes det jo ikke at NGT er treg men at det er Telenor som ikke får ut fingeren, men de gjør vel det til slutt, og da blir det morro :grin:

Lenke til kommentar

har nextgentel og var veldig fornøyd, helt til jeg skulle gå over til full access fra delt access, pga at jeg sa opp telefon linja fra telenor.

da jeg forhørte meg hos ngt, så sa de at dette er en grei ting å gjøre, fint tenkte jeg.

men problemet startet da tlf linja gikk ned. da fikk jeg en tlf fra montøren til ngt som sa at jeg trengte et nytt modem, greit nok tenkte jeg, å ringte kundeservice hos ngt.

der fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte nytt modem. og sånn gikk det fram og tilbake, mellom montør og kundeservice.

en hel måned gikk det fra linja gikk ned , til ngt klarte å ordne opp med egen montør.

og på toppen av det hele klarer de å fakturere meg for den måneden linja mi var nede.....

 

jippi nextgentel........godt jobba

Lenke til kommentar

Sliter litt med NGT her også. Dette gjelder en bestilling i Oslo sentrum. Må bemerke at de jeg har snakket med har vært svært hyggelige. Men det har vært lite action : ( Må jo ta med at det koster mye tid å ringe kundeservice hos NGT. Det raskeste svartiden har vært på 8 minutter. Og tar jeg med de timene jeg satt i kø på mobilen så begynner dette å koste litt penger...

 

22.07.2002 Bestilte adsl

26.08.2002 kl.1100 Montør var her og ordnet kabling.

26.08.2002 kl.1300 Manglet modem. Måtte dra til Lysaker for å hente ett.

26.08.2002 kl.1500 kommer ikke på nett. Lampa på ethernet lyser men ikke DSL lampa.

26.08.2002 kl.1600-2000 prøvde å komme igjennom på kundeservice. Gikk ikke. Brukte opp batteriene på mobilen.. altså tilstammen 3-4 timer i kø.

27.08.2002 kl.0800 Ringe NGT kundeservice. Han gikk igjennom diverse standard spm om kabler var satt riktig osv.. fant ut til slutt at Montør måtte sjekke ut sentral. Ble lovet 1 dag. Hurra tenkte jeg…

28.08.2002 kl.0900 Ringte NGT kundeservice. Fikk her samme beskjed som over. Men ventetid var satt på 1-2 dager denne gangen. Ok, ikke lenge igjen…

29.08.2002 kl.1300 Ringer 3 timer før arbeidstid slutt hos montører. Fortsatt ikke noe kontakt. Ringte da igjen kundeservice da jeg fryktet at dette begynner å dra ut…. De kunne ikke si noe denne gangen. Men bekreftet at de har sendt bestilling på Montør. Da jeg spurte om de fikk sjekket når montør hadde tid til å ordne dette så kunne de ikke gi noe svar på det. Jeg fikk bare vente…

 

Ser for meg å vente lenge her. Håper at jeg tar feil. Men om noen leser dette fra NGT…. Hjeeelp…

 

Mvh

 

Rune

Tel 92247013

Lenke til kommentar

Har ikke den beste erfaringen med NGT jeg heller.

Jeg fikk vite at jobben hadde en avtale med dem i mars. (Får en hastighet høyere enn det du betaler)

Supert tenkte jeg, og sjekket nummeret mitt på nettsiden deres. Ikkenoe problem. Full dekning der i gården.

Etter litt megling med dama om at dette var like nødvendig som sex;), så fikk jeg lov til å bestille bravo-abonnomentet.

Jeg ringte inn og spurte om noen detaljer angående abonnementet. Da sjekket han nummeret mitt og sa at alt skulle være i den skjønneste orden.

Jeg sa at jeg skulle bare finne avtalen som bedriften hadde, og så skulle jeg ringe opp igjen. Da jeg ringte opp igjen så var det en annen som snakket. Han sjekket også nummeret mitt og fant ut at det desverre ikke var noen sentral i det området!!! Jeg ble temmelig irritert og spurte hvorfor i huleste nesttsiden dems sier at det er + den ene behandleren!?!

Han antok at grunnen kunne være at det var planlagt en sentral i midten av juli ellernoesånt. Jeg ble temmelig skuffet, men sa ja til å bli satt opp på en "Bredbånd ønsket"-liste.

Da det nærmet seg juli så fikk jeg en mail fra NGT at man hadde forskjøvet datoen til desember!!!!

DET ER 5 MÅNEDER!!!!

Tror nesten jeg hadde foretrukket noen dagers utsettelse, som andre her har fått. Selv om dem gjentas;)

Så nå er jeg skikkelig spent på om dem kommer til å holde det dem lover i desember.

Akkurat nå så sitter jeg med ett 28.8 modem, og det er ikke akkurat noe som river:) Synes også det er litt merkelig at dem ikke har sentral i området. Det er 1km fra Stavanger, og ganske tett bebygget.

 

Synes det er litt dumt at dem lover noe som dem ikke har. Kunne dem ikke gitt beskjed med engang da om at det ikke finnes, men er under planlegging? Da hadde jeg ikke blitt skuffet. Kanskje litt lei meg, men ikke skuffet og irritert.

 

En kamerat av meg sier at jeg kan se langt etter bredbånd. NGT kommer ikke til å legge opp i det området før om flere år.

Lenke til kommentar

Sjekket ut kundesidene når jeg kom hjem i dag, og da kom sjokket, der hvor statusen sto, der stod det ikke "Sjekker linjekapasitet og linjekvalitet nå." lenger, og det sto ikke at jeg hadde kommet vidre.

 

Datoen var fjernet

 

og pa Statusen stod det:

 

Bredbåndsoppkobling kan dessverre ikke leveres.

 

Det ble stille som i graven, følelsene var til å ta og kjenne på, tårene fall fra mitt kinn, hehehe, neida det var ikke så ille da :razz:

 

Så sjekket jeg mailen, og hadde fått mail fra NGT om at det dessverre ikke var ledig kapasitet i linjenettet.

 

Så jeg tok opp røret på min telefon og tastet nummeret til bredåndstelefonen til NGT, ventet noen minutter kansje 5 til 8 minutter så tok noen telefonen.

 

Så fortalte jeg mitt kundenummer selvfølgelig og spurte om en litt mer spesifik grunn til at jeg ikke kunne få ADSL, det var ikke ledig kobber, ikke et ledig kobberpar.

 

Fortalte dem om forskjellige folk jeg hadde lest om som hadde løst problemene på forskjellige måter, jeg har ISDN og spurte om det var mulig å legge inn en ny Telenor ISDN linje for så å si den opp for bruk til ADSL, det viste seg visst at de ikke hadde helt gidd opp som jeg trodde de hadde, de behandlet bestillingen min fortsatt, skulle prøve å finne ett nytt sprederpar fortalte de meg, og de sa at det var inget fasitsvar på hvordan de leverte adsl, så da finner de forhåpentlig vis det, de fortalte meg at telenettet mitt som er i gata der jeg bor har telenor laget en "ring" (eller var det noe annet de sa, tror det var det) for å nyte maks ut av nettet (for å spare penger) og at i en slik ring tillater ikke Telenor å levere ADSL, SDSL etc, så nå er statusen "I bestillingsfasen - kredittvurdering gjennomført".

Får håpe at de finner en måte å levere det på.

For håpe å slippe å måtte kjøpe en ny PSTN (les: analog) linje, for det går jo ann for så å si den opp for bruk til ADSL, for det tar så lang tid.

 

Men får tro og håpe at de greier å få det til når de sier så.

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje tenkt å bestille ADSL fra NGT, men jeg begynner nesten å tvile... det jeg lurer på er hvem som tar seg av montør-oppdragene for NGT ? Jeg finner ingen info om dette på NGT`s hjemmesider.. Jeg bor i skien, noen som har noen erfaringer med NGT herfra ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 21:05, Felix_ skrev:

Jeg har kanskje tenkt å bestille ADSL fra NGT, men jeg begynner nesten å tvile... det jeg lurer på er hvem som tar seg av montør-oppdragene for NGT ? Jeg finner ingen info om dette på NGT`s hjemmesider.. Jeg bor i skien, noen som har noen erfaringer med NGT herfra ?



 

Jeg syntes du skal bestille deg en NGT linje, hvis du har begynt å tvile p.g.a mitt forrige innlegg (eller andre for den sakens skyld) , de med at det går tregt er mye telenor sin skyld, det med at de utsetter datoen forde telenor er treg med å sjekke linjekapasiteten og linjekvaliteten, jeg tror mitt tilfelle er blandt de mer skjeldne.

 

Og folka på kundeservice har peiling, prata med dem to ganger, og de veit hva de snakker om, ikke noen ukvalifiserte folk der ( i allefall ikke noen jeg har møtt på der).

Lenke til kommentar

Selv om jeg sliter litt med NGT, så er det fortsatt dem jeg vil ha som leverandør. Det er en god del her som må vente en stund før dem kommer på nettet, men etter det jeg har hørt så skal alt være bra når det er oppe. Jeg vil ikke bestille Telenor. Da får jeg heller klare meg med analog linje..grøss!

 

Håper dem får orden på disse datoene sine, slik at det er mulig å få ett skikkelig svar om når man kan bestille/kople seg opp.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-30 16:21, Veslemøy skrev:

pcfreak: Etter å ha lest innleggene dine må jeg bare beundre deg for din tålmodighet. Jeg personlig hadde ikke bestått denne prøvelsen.


Anyway: Lykke til! Håper det ordner seg :smile:



Takk... :oops:

Ja det er vel en av mine sterke sider... :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: pcfreak på 2002-08-30 16:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-30 16:56, Squeegie skrev:

Han jeg bor på hybel sammen med prøvde å bestille Telenor Avidi, men de sa det var umulig og anbefalte han å bestille NGT! :smile:


 

J**** kult :grin:

 

Jeg bestile NGT i desember i fjor og i slutten av Januar kom montør (på dagen jeg ble lovet) og modem dagen eller to dager etter. Men jeg fikk ikke kontakt med sentralen. Ringte kundeservice (og fikk svar ganske fort...!!!) og de skulle be Bravida (monteringsfirma) sjekke sentralen. Dagen etter ringte en Bravida mann til meg og sa at de nå hadde ordnet sentralen. De hadde bare "glemt noe". Og som de fleste vet så er jo Bravida ett datterselskap av Telenor.

 

Bestilte NGT for noen andre nylig, og 2 uker etter fikk de modem. Ganske kjapt. De har ikke montert det enda da for de vet ikke hvordan de gjør det, så jeg får hjelpe de en dag da.

Lenke til kommentar

I dag sjekket jeg kundesidene igjen, og da var fortsatt statusen "Sjekker linjekapasitet og kvalitet nå", men nå var det kommet en dato!. :smile:

 

Så da tenke jeg de hadde funnet et ledig sprederpar og ringte "gutta" på NGT for å få dette bekreftet, karen der sa at det ikke skulle være noe problem med å få satt opp en linje! Jippi!!!, venter man på noe godt venter man ikke forjeves som det heter, får håpe at det ikke kommer noen hindringer på veien denne gangen da.

Foreløbig dato er 23.09.2002. De hadde ikke fått bekreftet leveransedato endå da, men nå vet jeg at de har funnet et sprederpar. :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har også nextgentel...

Linjen ble oppgradert fra bravo til delta for noen dager siden, fordi jeg gikk over til studenttilbudet gjennom NTNU.

 

Og i de siste dagene har linjen vært helt forferdelig.

 

I forrigårs var linjen veldig ustabil og jeg ble koblet av og på nettet hele tiden, så det var håpløst å laste ned, spille over internett og å være på irc eller msn. Jeg måtte bare reconnecte hele tiden.

 

I går var linjen stabil helt fram til ca. kl 13.00, og da startet de samme problemene som for to dager siden. Da jeg oppdaget problemene ringte jeg kundeservice og kom gjennom etter kanskje 10 minutter i kø. Da ble jeg møtt av en dame, som spurte om hun kunne få kundeservice til å ringe meg opp igjen.

Og det tenkte jeg var greit nok, siden det er litt dyrt å ringe fra mobil...

Og jeg venta hele går, men ble aldri oppringt.

 

Da jeg skulle teste internetten igjen i går kveld etter å ha vært ute en stund, så merket jeg at den var helt forferdelig treg!

Jeg tok internettlinje-testen på ITavisen.no og etter kanskje 5 min fikk jeg resultatet, som var 26 kbit/s.

Jeg skal egentlig ha 2048 kbit/s!!

 

hva søren er dette her for noe? det er jo helt forferdelig!

Linjen har stabilisert seg rundt 130 kbit/s nå, men likevel er jo dette alt for dårlig. Den er fortsatt ganske ustabil og kobler seg ut av og til.

 

noen andre som har opplevd lignende?

 

edit: noen skrivefeil..

 

[ Denne Melding var redigert av: rudolfrock på 2002-09-06 16:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...