Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leveranse erfaringer, ADSL fra NGT


Anbefalte innlegg

Jada, i dag sjekket jeg kundesidene igjen, og der stod det:

Bredbåndsoppkobling kan desverre ikke gjennomføres.

 

Så jeg sjekket mailen, og der stod det at det kunne være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse og at de skulle prøve en å levere ADSL via en annen løsning som virker like bra og at det kunne utsette tidspunktet for levering noe.

 

Jadda, får jeg vente litt til da :smile:

 

Og krysse fingrene for at det går bedre neste gang.

 

rudolfrock: Du må ta å kontakte NGT igjen, ikke gå å vente på dem, de har kansje glemt deg så da er det best å ringe igjen.

 

[ Denne Melding var redigert av: pcfreak på 2002-09-07 11:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem glemmer nok ingen..hehe :smile:

Jeg fikk Linja mi fra Nexgentel ca 4 uker etter at jeg bestilte den..dem kom på døra mi med modem 3 dager etter at montøren hadde vært hos meg.

Så da var jeg rett på nett med 2mbps linje (dem hadde gitt meg feil linje..hehe)

Så jeg surfa litt på 2mbps linja i ca 4 timer før jeg ringte og sa at jeg skulle bare ha Charlie.

Men jeg er fornøyd med kundeservicen dems og alt.

Hadde Telenor før,og kan ikke si meg fornøyd med kundeservicen dems.

Terningkast 6 til NGT :smile:

 

MiO

Lenke til kommentar

Satt meg opp som intressent på siden til NGT for 1 1/2 år siden. Sjekket jevnlig siden deres om det hadde blitt noen forandringer som gjorde at jeg kunne få levert bredbånd. Gleden var rimelig stor da jeg i vinter fikk vite på nettsiden deres at "ja, du kan nå bestille bredbånd ifra NGT" Jeg bestilte selvsagt omgående og var storfornøyd. Skrøt av NGT til venner og kjente og var veldig spent. Det viste seg i ettertid at sentralen min nok ikke skulle bygges ut før til 2 kvartal 2002.

Det var jo ikke såå lenge til tenkte jeg, og ventet. 2 Kvartal kom, men nå hadde det blitt "til 3 kvartal". Jaja, tenkte jeg, 3 kvartal begynner jo i Juli... Men senere ble det vist til desember 2002, for så å bli "klar til 4 kvartal som jo skulle væreoktober. Jajo..tenkte jeg..kan vel alltids vente litt til da..Men nå har det jo sannelig blitt "utløpet av 3 kvartal 2003"!! Etter dette har de gått tilbake til "klar til 2 kvartal 2003"

 

Synes egentlig det er litt dårlig av NGT dette, gi folk skikkelig falske forhåpninger på denne måten. Hadde jeg vist hvilken dato som virkelig gjaldt kunne jeg ihvertfall skaffet meg en alternativ leverandør frem til det. Men nå sitter jeg her med den sure modemlinja og har ventet på NGT i over 1 år allerede. I tilleg har jeg jo faktisk bestilt produktet med bindingstid og det hele, og det medfører jo at dersom det virkelig skulle levere til 2 kvartal 2003, og jeg i mellomtiden har skaffet en annen leverandør, forplikter jeg meg jo til å betale for 2 adsl abbonnement! Jeg synes at de godt kunne droppet den der "ja du kan nå bestille" saken, når de overhodet ikke har noen reel anelse om de virkelig kommer til å levere og i tilfelle de skulle gjøre det, når! Ønsker gjerne å støtte opp om konkurrerende teknologier, og andre leverandører en telenor, men innser at min ideologiske overbevisning ikke er til min fordel i dette tilfellet.

Jeg synes at enten så burde NGT levere OMGÅENDE, eller bare si det som det er, "Vi har ikke mulighet til å levere på det nåværende tidspunkt" Det er utrolig irriterende at jeg reserverer meg mot å inngå andre avtaler når de til stadighet forandrer leveringsdatoen. I virkeligheten er de ikke noe nærmere å levere nå enn de var for 2 år siden.

Jeg synes at jeg har vært svært tolmodig i denne saken, men dette går over alle støvleskaft. Finnes det ingen lover som regulerer sånt? Komme å påstå at "joda, du kan få vårt produkt...en eller annen gang!...kanskje.."

 

Kjetil.

Lenke til kommentar

Sjekket e-posten min i dag, og der lå det en mail, den var var fra NGT, og der stod det at det måtte en utbedrelse til på sprederparet mitt for å kunne levere adsl, og ikke nok med det, det kostet 998,-

 

Da ble jeg glad kan du tro, men det ble til at jeg sendte dem en mail der jeg sa det var ok.

 

Noen som måtte ha gjort det samme som meg for å få adsl?

 

Og etter noen timer satt de på en dato, 23.09

 

Så da er det bare å vente.... :smile:

Lenke til kommentar

Ventet i ti minutter etter bestilling av oppgradering fra 640 til 2000... Surfer nå med en hastighet på 250KB/s. Ventet fem uker etter bestilling første gang. Har nå hatt ADSL siden påske uten noe nedetid. Kjempefornøyd, særlig etter oppgraderingen i ettermiddag. Husk knallpris dersom du er NTNU-student 450 i mnd. :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-09-11 13:33, skrev leoss:

Ventet i ti minutter etter bestilling av oppgradering fra 640 til 2000... Surfer nå med en hastighet på 250KB/s. Ventet fem uker etter bestilling første gang. Har nå hatt ADSL siden påske uten noe nedetid. Kjempefornøyd, særlig etter oppgraderingen i ettermiddag. Husk knallpris dersom du er NTNU-student 450 i mnd. :smile:


Dumt at jeg ikke går på NTNU :sad: , da hadde jeg fått det billig.

 

Har ikke sjedd noe med statusen min enda, det samme enda. Og det er utsatt til den 24.09, men nå tror jeg at det skjer noe snart, antagentligvis i morgen, over i morgen eller dagen etter det, da har de nok fått tilbakemelding fra Telenor.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 16:20, skrev Lumrefant:

Jeg har NGT, kan ikke hoste online games, kan ikke sende bilder, lyd eller filer direkte til noen andre. Jeg var online kort tid etter jeg bestilte, kanskje du ikke kan få ADSL? Kan hende du bor på et rart sted eller så er de bare veldig opptatt. Lykke til uansett.


 

Jeg har NGT, kan sende bilder lyd og filer direkte til andre med blant annet ICQ og IRC (har ikke prøvd andre). Har du en firewall i Windows XP kanskje? Den skapte problemer for meg, ihvertfall når jeg brukte den med NGT's router(som vel har innebygd firewall? Så slå av XP firewallen hvis det er tilfelle).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 16:20, skrev Lumrefant:

Jeg har NGT, kan ikke hoste online games, kan ikke sende bilder, lyd eller filer direkte til noen andre. Jeg var online kort tid etter jeg bestilte, kanskje du ikke kan få ADSL? Kan hende du bor på et rart sted eller så er de bare veldig opptatt. Lykke til uansett.


Nei, det er helt sikkert at jeg kan få ADSL, men det det kommer fram et sted på begynelsen av tråden, i tilfelle du ikke har lest hele.

 

Du skjønner, de ringte fra NGT etter at jeg hadde bestilt ADSL (noen dager etter) trodde de da ringte for å si at linja var klargjort og at pakken med routeren kom snart eller noe slikt, men de ringte å lurte på om jeg ville ha ADSL siden de nylig hadde klargjort sentralen osv, men jeg sa jeg hadde bestilt. Så det er sikkert at jeg kan få det, kjenner tre andre personer her jeg bor som har ADSL fra NGT. Og i tilleg til at de har sakt at jeg kan få ADSL bare at jeg må forbedre sprederparet mitt og at jeg i tilleg må betale 998,- for de, de hadde ikke bedt meg betale dette om det ikke var helt sikker på at jeg kunne få ADSL fra dem?.

 

Og når det gjelder det med at du ikke kan sende filer direkte, bilder etc, det må være et eller annet som du må konfigurere i ADSL-Routeren din via Telnet, kjenner flere som har ADSL fra NGT, og de kan sende bilder, filmer, etc. Så det er nok bare noe som må konfigureres, og de har ikke fast IP, det var nemmelig en i en annen post som påstod at man måtte ha fast ip.

 

Du burde åpne en ny tråd der du spør om noen har hatt det samme problemet og hvordan du skal løse det, men søk først på forumet før du legger inn en ny tråd, kan hende at svaret ligger der.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 16:32, skrev gthaman:

Jeg bestilte 16/6, fikk mailer dagen etter, fikk leveringsdato 16/7, var på nett 17/7. 1 måneds tid, nøyaktig som avtalt. Jeg gikk over fra Telenor til NGT, og desverre gikk avtalen men telenor ut 16/7, slik at jeg gikk en dag uten adsl - Et mareritt. :smile:


:lol:

Lenke til kommentar

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

 

I dag når jeg sjekket ut kundesidene stod det følgende:

 

Bredbåndsoppkoblingen kan utføres

 

Forventet leveransedato: 27.09.02

Montør dato: 14.10.02 Hvis montør er nødvendig vil dette være montørdato

 

Ingen fast dato enda, men nå har de endelig

fått tilbakemelding fra Telenor.

 

Så da er det bare å håpe at jeg får det den 27'ende, det er litt kjipt om jeg ikke får den da.

 

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: pcfreak på 2002-09-24 18:34 ]

Lenke til kommentar

Sjekket kundesidene i dag også, noe som har blitt en daglig rutine for meg, gud vet hvor mange ganger jeg har vært på den siden, men uansett nå hadde det kommet nye ikoner på kundesidene, de nye var Fast IP og Domene.

 

Og så sjekket jeg på status siden, og der stod det følgende:

 

Din Status: Ukjent

Vennligst fyll ut installasjonsinformasjon

 

Forventet leveransedato: 14.10.02

Leveransedato: 14.10.02

Montørdato: 14.10.02

 

Ja nå hadde de endelig fått en ordentlig leveransedato på plass, men før var den forventede lev. dato 27.9, og montørdatoen var det den er nå, nå er det samme dato på alt, og da begyner jeg å lure på om de har flyttet alt på samme dato forde jeg må ha en montør?, litt rart hvis det skulle være tilfeldig, så nå begynte jeg å lure.

 

Litt dumt at jeg må vente 19 dager men men, ikke så mye å gjøre med det da, nå har jeg i alle fall en fast dato.

 

På NGT har de ferdig lagde statuser, så det at det står ukjent, vennligst fyll ut installasjonsinformasjon, det betyr nok at de ikke har giddet å skrive/ikke har hatt (tatt seg) tid til å fylle ut statusen min, men jeg er nesten 99.9% sikker på hva de driver med, de skal utbedre spreder parret mitt som de spurte om de kunne gjøre for kr 998,- , så det er vel noe av grunnen til at de har funnet ut at "på nett" datoen deres er så langt frem i tid.

 

[ Denne Melding var redigert av: pcfreak på 2002-09-25 17:19 ]

Lenke til kommentar

I dag sjekket jeg mailen der, og ja det var en mail fra NGT, og akkurat som jeg trodde i den forrige posten jeg la inn under denne tråden, jeg trengte montør, på grunn av at de måtte opprette linjen stod det, og da skal de vel legge kabel fra sprederparet i den svarte "boksen"

som er på siden av huset mitt og inn i huset, og så skulle de sette opp bredbåndskontakten.

 

Tenkte meg det ja... Nå går jeg bare å teller hver dag som går til jeg får ADSL :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen folkens, lenge siden jeg skrev her sist.

 

På tirsdag (var det vel?), da kom det noe nytt på kundesiden til NGT nemmelig en modemstatus, og den skulle komme den 14'ende, men det gjorde den ikke, den kom på tordag, så nå sitter jeg her med ADSL-ruteren min, og i dag, ja for det er jo en ny dag, klokken er jo 2, ja så i dag er det 1 dag til jeg får ADSL, da kommer montøren, JIPPI!!!

 

Ja det skal bli saker det!!! :grin:

 

Litt kjipt å sitte å se min ADSL ruter som ikke er i bruk, men snart er den det, hehe.

 

Så nå ser det visst ut til at det går i boks med en ADSL tilknyttning for meg og gitt!

 

Mvh,

PcFreak, "What a MAN!"

 

[ Denne Melding var redigert av: pcfreak på 2002-10-13 02:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...