Gå til innhold

Pc restarter under spill *Løst*


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et problem mens jeg spiller enkelte spill, pc'en restarter helt uten videre.

 

Det nyeste problemet jeg har hatt er når jeg spiller Toca Race Driver 2, får spillt 10 - 15 minutter, før pc'en bare restarter.

 

Hadde også dette problemet når jeg spillte gta 4 for en tid siden. Jeg har prøvd å laste ned nyeste driver til skjermkortet, uten hell, hvis jeg lastet ned riktig.

 

Jeg har:

Prosessor: Pentium 4 3,06 ghz

Skjermkort: Ati radeon 9600 PRO

Minne: 512 mb

OS: windows xp

 

Jeg har ikke klokket noe av hardwaren, og pc'en er nyformatert (uke siden)

 

Takk for svar på forhånd

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: på psu'en min står det max 220 W.....

 

kan dette ha noe å si?

5080913[/snapback]

 

Kan nok det ja :)

Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye komponentene dine drar, men 220W hørtes da usedvanlig spinkelt ut... Forøvrig, hvis du har ATI kort med Catalyst control panel som overvåker temperaturen din, vil du få beskjed om den blir for høy (EDIT: kun på GPU seff)... Fikk det selv i dag, støvsugde innsuget på kjøleren, og tempen sank med 10 grader. Har ikke spilt TOCA2, men regner med det er et rimelig realistisk spill som bruker prosessoren mer med tanke på fysikkutregninger enn f.eks. FarCry, så det kan jo hende det er CPU som kneler. Da kan det være en ide å rense kjøleren :yes:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
PS: på psu'en min står det max 220 W.....

 

kan dette ha noe å si?

5080913[/snapback]

 

Kan nok det ja :)

Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye komponentene dine drar, men 220W hørtes da usedvanlig spinkelt ut... Forøvrig, hvis du har ATI kort med Catalyst control panel som overvåker temperaturen din, vil du få beskjed om den blir for høy (EDIT: kun på GPU seff)... Fikk det selv i dag, støvsugde innsuget på kjøleren, og tempen sank med 10 grader. Har ikke spilt TOCA2, men regner med det er et rimelig realistisk spill som bruker prosessoren mer med tanke på fysikkutregninger enn f.eks. FarCry, så det kan jo hende det er CPU som kneler. Da kan det være en ide å rense kjøleren :yes:

5081336[/snapback]

 

Problemet var støv i kjøleribbene til cpu og i vifta......

 

Tusen takk for all hjelpen... Hjalp meg veldig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...