Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD-Rom i Bios, ikke Windows?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke CD-Rommen min i Windows. Halvveis uti windows installen finner plutselig ikkje Windows CD-en lengre. Prøvd med 2 forskjellige verisjoner.

Kan dette være fordi jeg har 4 s-ata disker og 1 cd-rom? Ergo 5 enheter?

Har aldri vert borti noe slikt tidligere. Har gjort fri alle IRQ'er som jeg kunne.

Så brukte jeg norton ghost og la in gammel layer, her finner også windows cd-rommen. Men, jeg får ikke brukt den.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HK:

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

Ny Plextor DvD brenner.

..

Har jo ikke lagt inn noe ide drivere, får ikke det til når cd-rommen ikke virker..

Skrevet

Dersom du har lastet ned nVidia driverene fra nettet og installert disse er det IDE driver med i den pakken.

Er DVD brenneren SATA eller PATA (IDE)?

Igjen; oppgi mest mulig av specs. for å hjelp.

Skrevet

Sånn. Nå står alt av specs i profilen min.

Det er en IDE DVD-Rom, men jeg har ikke fått noe til å funke. Siden jeg ikkje får instalert Windows skikkelig.

Får ikkje brukt driver cd'en til å fikse nettverkskortet, ergo, får ikkje komt meg på nett for å oppdrive nye IDE drivere.

Skrevet

Takk for at du prøvde iallefall..

Leste litt på Asus.com, og det viser seg at akkurat den dvd-brennern jeg har har utdatert firmware iforhold til hovedkortet.

Så jeg skal låne en annen cd-rom etter jobb i dag og se om det blir noe bedre med denne.

Hvis ikke så sitter jeg fast igjen.

Synes uansett det er rart av den funker i bios/dos og ikkje i windows.

Men vi får se.

:w00t:

Skrevet (endret)

Sjekk enhetsbehandling og se om stasjonen finnes der. Dersom den gjør det, men ikke vises under min datamaskin, bruk regedit og fjern upperfilter og lowerfilter fra nøkkelen HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Endret av TEE
Skrevet

Da er det i så fall tydeligvis et firmwareproblem. Sett spilleren inn i en annen maskin og oppdater firmwaren. Å oppdatere firmwaren på en annen spiller du setter i maskinen vil ikke ha noe å si, da firmware ikke har noe med Windowsdrivere eller slikt å gjøre.

Skrevet

Det var liksom det. Jeg får oppdatert firmwaren fra denne pc'en, men den virker ikkje fordi om. Skal oppdatere Windows 100% men tror ikkje dette vil hjelpe meg noe særlig. Siden den har funkter fint tidligere. Tror det kan være IDE kontrollerene til hovedkortet? Men da burde den ikke virke i dos? Rare greier dette her. Skal iallefall oppdatere alt å se om det kan hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...