Gå til innhold

Nytt midisystem


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-02 21:58, skrev Winnie Da Puhman:


Visste ikke at den hadde kommet på markedet.

Har gått og ventet ganske lenge nå, men så brukte jeg pengene på Oxygen istedet.

Men det er no' fishy her! Den er veldig vanskelig å finne på M-Audio sine sider, og når jeg finner den står det at den kommer snart. Hmmm....
o_o.gif

Tok vel ikke akuratt av, men hadde forventet litt mer av lanseringen.


hRM.. Jeg vet faktisk ikke, men jeg vet at jeg har jevlig lyst på den!:_) Surface One og denne: http://www.rgcaudio.com/z3ta+.htm hadde vært tingen.

Men du var interessert i et HDSP-kort ikke sant, kanskje HDSP9652 hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-02 22:55, skrev A_N_K:


Surface One og denne:
hadde vært tingen.


 

Ser ut til å være en god kombinasjon. z3ta ser fet ut, men hvordan er lyden..? Fant ingen mp3 demoer.

Jeg skal endelig hente FM7 cd'n min på posten imorgen, etter at NI endelig fikk ut fingern og sendte den tilbake. Tok jo bare 1 + 1/2 mnd fra jeg sendte den ned til dem..... :roll:

Ønsker meg Kontakt jeg... :grin:

 

Quote:


Men du var interessert i et HDSP-kort ikke sant, kanskje HDSP9652 hadde vært noe?


 

Akkuratt nå trenger jeg ikke tenke på det engang. Sitter her med eMøc'n min (som jeg strever med å skaffe penger til.) Da er firewire og USB kort eneste alternativet.

Og siden jeg er så blakk at jeg ikke klarte å skrape sammen pengene til å kjøpe SX crossgrade til 2'600,-....need I say more?

Men HDSP9652 høres veldig bra ut.

 

Btw: Ser forressten ut til at RME lager de nye Nuendo-kortene. De er ihvertfall billigere en Hammerfall-kortene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 20:48, skrev Winnie Da Puhman:

Ser ut til å være en god kombinasjon. z3ta ser fet ut, men hvordan er lyden..? Fant ingen mp3 demoer.


zt3a+ låter fett den skal jeg si deg : ) Det finnes en (beta) demo, nesten nederst på siden.

Quote:


Jeg skal endelig hente FM7 cd'n min på posten imorgen, etter at NI
endelig
fikk ut fingern og sendte den tilbake. Tok jo bare 1 + 1/2 mnd fra jeg sendte den ned til dem.....
:roll:
Ønsker meg Kontakt jeg...
:grin:


FM7! Bra greier. Hva skjedde i utgangspunktet, siden du måtte sende den ned til dem?

Quote:


Og siden jeg er så blakk at jeg ikke klarte å skrape sammen pengene til å kjøpe SX crossgrade til 2'600,-....need I say more?

Men HDSP9652 høres veldig bra ut.


Btw: Ser forressten ut til at RME lager de nye Nuendo-kortene. De er ihvertfall billigere en Hammerfall-kortene.


Er ikke i den beste finansielle situasjonen selv :_ Men jeg er i alle fall rimelig fornøyd med hardwareoppsettet mitt, selv om jeg gjerne skulle hatt noen knotter.

RME har vel laget Nuendo-kortene hele tiden så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 22:09, skrev A_N_K:


zt3a+ låter fett den skal jeg si deg : ) Det finnes en (beta) demo, nesten nederst på siden.


 

Har lekt meg med den nå. Den er den mest organiske soft-synthen jeg har prøvd, tror jeg.

Veldig god, klar lyd, ikke sånn krisp, hard lyd som er kjennetegnet til NI. (Mener det ikke negativt, asså.)

 

Kunne vært jobbet litt mer med kompressoren synes jeg. Vanskelig å få den til å jobbe riktig.

Litt skuffende at den ikke kan jobbe som effekt, men ellers bare positve ting å si så langt. :smile:

Fint å se at andre en NI kan lage gode soft-synther. :smile:

 

Quote:


FM7! Bra greier. Hva skjedde i utgangspunktet, siden du måtte sende den ned til dem?


 

Jeg hadde kjøpt PC-versjonen og skulle bytte den i en hybrid cd.

Har ikke testet den på Møc'n enda, tenkte jeg skulle gjøre det så fort jeg har skrudd av PC'n.

Veldig bra synth syns jeg.

 

Quote:


Er ikke i den beste finansielle situasjonen selv :_ Men jeg er i alle fall rimelig fornøyd med hardwareoppsettet mitt, selv om jeg gjerne skulle hatt noen knotter.


 

Hva er det du egentlig har av utstyr?

Du har ikke tenkt på Oxygen da? Har litt problemer med å programere syv av knottene i Logic, men det er utrolig deilig med det som faktisk fungerer.

Kan ikke tenke meg å jobbe uten.

 

Personlig savner jeg høytalere mer enn noe annet, det er litt slitsomt å jobbe med headset hele tiden.

Lydkort også et savn selvsagt, men jeg prøver å overbevise meg selv om at det innebygde kortet på Møc'n er ekstremt bra! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-04 18:36, skrev Winnie Da Puhman:

Har lekt meg med den nå. Den er den mest organiske soft-synthen jeg har prøvd, tror jeg.

Veldig god, klar lyd, ikke sånn krisp, hard lyd som er kjennetegnet til NI. (Mener det ikke negativt, asså.)


Ser ut som vi har omtrent samme oppfatning av den typiske NI-lyden.. NI låter ofte litt hardt/digitalt etter min mening, men FM7 synes jeg er mer rund i kantene, og gir et "levende" inntrykk. René fra RGC lager generelt synther med varm, fet lyd, definitivt en av de mest talentfulle softsynthskaperne der ute.

Quote:


Kunne vært jobbet litt mer med kompressoren synes jeg. Vanskelig å få den til å jobbe riktig.

Litt skuffende at den ikke kan jobbe som effekt, men ellers bare positve ting å si så langt. :smile:

Fint å se at andre en NI kan lage gode soft-synther. :smile:


Prøvde du waveshaping-delen av synthen da? Det er det som gjør den så spesiell. Ganske mye du kan gjøre med bølgeformene...

Quote:


Hva er det du egentlig har av utstyr?

Du har ikke tenkt på Oxygen da? Har litt problemer med å programere syv av knottene i Logic, men det er utrolig deilig med det som faktisk fungerer.

Kan ikke tenke meg å jobbe uten.


Oppsettet mitt er bra minimalt, Fatar keyboard og en PC (foruten et ikke altfor bra anlegg). Vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpe Oxygen bare for knappenes skyld, du vet ikke om en billig midikontroller med kontinuerlige knotter?

Lenke til kommentar

Synd for meg at z3ta+ ikke kommer i Mac versjon...

Veldig bra waveshaping del ja.

Absynth har en tilsvarende funksjon og Reaktor 3 har et modul som lar deg tegne dine egne bølgeformer, så unikt kan det neppe kalles. :smile:

 

Du må nesten definere litt mer hva du mener med "midikontroller med kontinuerlige knotter".

Har aldri hørt utrykket før, men det kan godt tenkes at jeg vet om en.

 

Har et lite problem med FM7 som du kanskje kan hjelpe litt med. Får en pop-up når jeg laster den opp i Logic: "Cannot find preset file Default.f7a. Please locate the file in order to use the default presets!" Så da får jeg ikke brukt noen av presetene. Det er fint å lage egne lyder men det får da være grenser!

 

Håper Kjetil J får nytte av alle disse postene våre...eh..? :lol:

Ørlitegrann offtopic kanskje?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 23:00, skrev Winnie Da Puhman:

Synd for meg at z3ta+ ikke kommer i Mac versjon...

Veldig bra waveshaping del ja.

Absynth har en tilsvarende funksjon og Reaktor 3 har et modul som lar deg tegne dine egne bølgeformer, så unikt kan det neppe kalles. :smile:


Reaktor og Absynth lar deg tegne bølgeformer ja, men det blir ikke helt det samme. zt3a+ lar deg vri og vrenge på eksisterende bølgeformer ved hjelp av spesielle algoritmer (a la forvrengning/overdrive). I motsetning til i alle fall Absynth er den også fri for aliasing! Det vil si at bølgeformingen ikke skaper frekvenser over halve samplingsfrekvensen, RGC er noe av en perfeksjonist når det gjelder oscillatorteknologi.

Han mente også at bølgeformingsdelen skulle kunne bli en del av modulasjonsmålene, bare tenk deg bølgeforming kontrollert av LFO osv...

Quote:


Du må nesten definere litt mer hva du mener med "midikontroller med kontinuerlige knotter".

Har aldri hørt utrykket før, men det kan godt tenkes at jeg vet om en.


Jeg tenker på såkalte (trinnløse) endless rotaries, som på Waldorf Q f.eks (og Surface One), hvor knottens posisjon ikke svarer til bestemte verdier. Istedet tar man utgangspunkt i parameterens nåværende verdi, og plusser på den (deltaverdier). Som skrullhjul på mus kan du si.

Quote:


Har et lite problem med FM7 som du kanskje kan hjelpe litt med. Får en pop-up når jeg laster den opp i Logic: "Cannot find preset file Default.f7a. Please locate the file in order to use the default presets!" Så da får jeg ikke brukt noen av presetene. Det er fint å lage egne lyder men det får da være grenser!


Virker som den ikke finner bankfilen? Prøv å trykk på knappen for å loade banker i FM7, og finn hjemmefolderen til programmet. Burde ligge der (under presets seff), litt rart at ikke programmmet finner denne selv, men...

Quote:


Håper Kjetil J får nytte av alle disse postene våre...eh..?
:lol:
Ørlitegrann offtopic kanskje?


Heheh, det gjør han sikkert. Mer on-topic enn de endeløse kåringene, etter min mening i alle fall.

Lenke til kommentar

Ja, så kom jeg tilbake.

Har surfet rundt i Trondheim etter varer og priser (bare vært på tre45 og riff), og nå er jeg litt forvirret.

 

Riff: "Kjøp Delta44 og en Oxygen8, så skaffer vi Sonar til deg. Du trenger ikke bekymre deg om Livedrive-ens midiport ikke vil fungere. Det burde gå smertefritt!"

 

Tre45: "Jobber du mest internt?" Ja, sa jeg...

 

"Da går du heller for Waveterminal. Du trenger ikke alle de I/O-ene du får med de andre kortene siden du ikke bruker særlig med ekstern lyd. Fjern også ditt Live-kort. Det vil bare lønne seg i.o.m. at det tar opp unødvendig med IRQ, midiporten i Livedrive-en fungerer ikke bra (pitch bend låser seg++), og du vil få MYE bedre lyd i spill, program osv. med Waveterminal. Du må jo da kjøpe et nytt midi-interface for å koble til RD-700, men det blir verdt det."

 

Han nevnte også at jeg ikke burde kjøpe noe jeg ikke har bruk for i dag, og heller kjøpe nytt den dagen BEHOVET er der (som tatt fra min munn).

Lenke til kommentar

Er klart at du må ta hensyn til hvor mange inn/ut du faktisk trenger, du har jo også M Audio Audiophile med kun 2 I/O. Men jeg må si at Egosys Waveterminal virker ganske bra billig.. Kjenner ingen som har det, men mener å ha hørt gode ting om driverne deres.

Her er forresten et overbevisende argument for å jobbe internt (i tilfelle du ikke sjekket det ut allerede):

http://www.rgcaudio.com/z3ta+.htm : )

Lenke til kommentar

Er ganske enig med tre45 og A_N_K.

Se litt på både Waveterminal og Audiophile, hva de har av innganger og utganger, og hva du trenger i ditt oppsett.

Audiophile har ihvertfall MIDI inn /ut, så da trenger du bare Oxygen og Sonar i tillegg.

Har hørt mye skryt om Audiophile og at ESI lager gode drivere.

 

Men ærlig talt, jeg skjønner ikke hvorfor folk lager kort og pre-amper med 12V phantom mating...her i Norge ihvertfall er det jo ingen som kan bruke noe annet enn 48V. Men det var en digresjon.

 

A_N_K gamle ørn, det er nok ikke så enkelt å løse mitt lille FM7 problem. På PC'n min er det derimot ikke noe problem.

Jeg har en tråd på NI sitt forum som du kan lese. Den er på førstesiden under FM7-kategorien.

 

Tror nok at det tar litt tid før du får tak i sånne MIDI-kontrollere til en billig penge.

 

Og når det gjelder disse endeløse kåringene som egentlig burde være en egen kategori istedenfor å postes her.....tror jeg starter en jeg gitt! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-10-06 18:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 18:48, skrev Winnie Da Puhman:

A_N_K gamle ørn, det er nok ikke så enkelt å løse mitt lille FM7 problem. På PC'n min er det derimot ikke noe problem.


Må være noe alvorlig galt hvis du ikke får installert standalone versjonen av FM7 på Mac, og den preset-fila skal jo installeres.

Quote:


Og når det gjelder disse endeløse kåringene som egentlig burde være en egen kategori istedenfor å postes her.....
tror jeg starter en jeg gitt!
:grin:


Vi har en sånn kategori, Off topic, hehe. Vel, den kåringen din ser i alle fall noe mer on point og informativ ut, enn alle artistkåringene etc : )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 19:18, skrev Kjetil J:

Hva er forskjellen mellom Waveterminal og Audiophile? Han på tre45 sa at Waveterminal var et av de mest kompatible kortene jeg kunne få, og at han selv hadde et. Begge butikker nevnte Audiophile, men det ble ikke mer prat om det.



Det han mente med kompabilitet er vel at Egosys har drivere for "enhver anledning"; ASIO, WDM, DirectX etc. Sonar bruker WDM såvidt jeg vet. Utover det er det bare å lese specsene.

Lenke til kommentar

Waveterminal har E-WDM drivere mens Audiophile har vanlige WDM drivere.

Waveterminal har flere analoge inn /ut enn, Audiophile har SPDIF inn /ut + MIDI inn /ut.

Alt i alt tror jeg begge er bra. Du må nesten bestemme selv.

 

Quote:


Den 2002-10-06 19:36, skrev A_N_K:


Må være noe alvorlig galt hvis du ikke får installert standalone versjonen av FM7 på Mac, og den preset-fila skal jo installeres.


 

Jeg haaaaater Mac'n min akkuratt nå! ARRRGH!!! :evil:

Og jeg skylder fremdeles halvparten av pengene på den!!!

 

Quote:


Vi har en sånn kategori, Off topic, hehe. Vel, den kåringen din ser i alle fall noe mer on point og informativ ut, enn alle artistkåringene etc : )


 

Men likevel er det ingen svar der enda...sukk... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-07 11:35, skrev Hobbes:

Selv om Emagic er kjøpt opp av apple, er Logic 5.3 et glimrende program. Jeg spiller live med et fatar sl880 midikeyboard, midiman Quattro lydkort, laptop, kurzweil XM-1 og logic som host med masse VSTi og Logic instrumenter. Funker kongelig!


Ikke så kult med manglende utvikling, da. Tenk når VST 3 kommer f.eks, om ikke så alt for lenge. Nevnte jeg at AppleMagic har droppet VST-support på Mac?

Lenke til kommentar

Er klar pver at Apple Emagic har gått over til AU istedenfor vst, men når vst 3.0 kommer, kommer det også et nytt cubase. Med det som er akkurat nå synes jeg Logic er best og jeg har prøvd alt! Jeg vil enten anbefale SX eller Logic. ikke så forskjellige. Acid 4.0 med VSTi støtte er også ganske artig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...