Gå til innhold

Skuffet over Nintendo DS


KVTL

Anbefalte innlegg

DS suger i forhold  til PSP - !

5106185[/snapback]

Og hvilke spill har du sammenlignet med da?

 

PSP er bra, hadde planer om å kjøpe den til jeg leste at Sony installerte rootkit på PC'en din.

 

Synes DS'en slår PSP når det gjelder morsomme flerspiller muligheter og prøve å få spillmarkedet på nye veier :thumbup:

 

DS'en virker også mer solid enn PSP og jeg liker ideen med to skjermer...

 

Musikk og film bryr jeg mer lite om, alle mobiler spiller MP3 for tiden og bærbare DVD spillere koster ikke så mye og da kan man også bruke DVD og ikke måtte kjøpe egne UMD versioner, bærbare PC'er er også et bra alternativ til DVD avspilling (hvis du har ekstra batteri kan du få en samlet levetid på 10 timer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan er det med pal og ntsc versioner på DS'en?

5106127[/snapback]

Håndholdte konsoller er regionfrie. Ikke noe som heter PAL/NTSC der.

 

DS suger i forhold  til PSP - !

5106185[/snapback]

Godt å se at du gir uttrykk for din uvitenhet. Kanskje du skal teste den før du poster slik. :nei:

Lenke til kommentar

Sammenligne PSP og DS uten å gå grundig til verks er håpløst.

Prisen er forskjellig.

Spillemåten er svært forskjellig til tider.

Multiplayer blir svært forskjellig da en ikke trenger at alle har spillet.

 

Noen som har tenkt å skaffe seg Bubble bobble revolution btw?

kommer visst ut samme dag som mario kart.

Ellers noen ide om hvor vi kan få tak i den usb dongle greia fortest mulig?

 

Og for å slå litt tilbake til psp elskerne.

Jeg venter heller på ps3 og kjøper den enn å svi av 1000 kr ekstra for å få litt dårligere grafikk enn ps2 leverer ;)

For all del, PSP er imponerende på mange måter, men for min del gidder jeg ikke svi av så mye penger for noe der jeg føler jeg har det mer moro med ds. :) (Til en billigere penge)

Endret av AciD18
Lenke til kommentar
Noen som har tenkt å skaffe seg Bubble bobble revolution btw?

kommer visst ut samme dag som mario kart.

Ellers noen ide om hvor vi kan få tak i den usb dongle greia fortest mulig?

5106912[/snapback]

Skal kanskje skaffe meg det. Spilte mye Bubble Bobble på NES. Men først er det Mario Kart DS!

 

USB adapteret blir lansert samtidig som Mario Kart DS her i Norge. Så en oppegående butikk som tar inn Nintendo produkter burde få den inn da. Ellers vil den lanseres i USA den 14 så du kan importere den da, men jeg tror ikke nettet her i Europa vil fungere før den 25.

 

Nå har jeg hatt psp en aften, og er overbevist om at den er en mye bedre maskin enn ds for min del, siden jeg også er ute etter multimedia-funksjonene.

Wipeout er et fantastisk spill og jeg er imponert over alle aspektene ved maskinen.

Hver sin smak såklart, men jeg anbefaler at du tester DS med de mange unike titlene på den også før du bestemmer deg. Har ikke fått testet PSP selv ennå dessverre, men jeg har bare ikke sett titler på den som frister ennå.

 

 

For de som er skuffet over DS nå kan forvente seg utrolig mange gode titler nå snart og på nyåret.

 

Her er en liten liste over de aller største titlene:

November 2005

25 - Mario Kart DS (Nintendo)

25 - Sonic Rush (SEGA)

25 - Kirby: Power Paintbrush (Nintendo)

 

Januar 2006

27 - Mario & Luigi : Partners in Time (Nintendo)

 

Februar 2006

xx- Viewtiful Joe: Double Trouble (Capcom/Nintendo)

 

Mars 2006

10 - Phoenix Wright: Ace Attorney (Capcom/Nintendo)

17 - Worms (THQ)

31 - Animal Crossing: Wild World (Nintendo)

xx - Trauma Centre: Under the Knife (Nintendo)

xx - Harvest Moon (Marvelous/Rising Star Games)

 

1 kvartal 2006

xx - Metroid Prime Hunters (Nintendo)

xx - Resident Evil Deadly Silence (Capcom)

xx - Megaman Battle Network 5: Double Team (Capcom/Nintendo)

En av titlene som også kommer neste år en gang er New Mario Bros, men den har ikke fått en dato ennå.

Lenke til kommentar

Mario og luigi ser jo helsprøtt ut og skikkelig tøft ut.

Men har nå hørt at den usb donglen ikke skulle selges i butikk, men kun over nettet....

Ikke at jeg kan skjønne hvorfor, så stiller meg skeptisk til det.

Er jo genialt å legge opp til ekte plug and play da.

 

Det har blitt avslørt at 15.000 hotspots skal være tilgjengelig innen 25. november, dessverre er over halvparten i storbritania. Innen slutten av året skal uansett antall hotspots dobles eller mer :)

De slår på stortromma gitt.

 

Grunnen til at jeg kjøpte meg DS istedet for en PSP gikk mest på pris, og at jeg egentlig er mer eller mindre lei av å spille spill på samme måte hele tiden.

På ds måtte jeg for første gang på mange mange år lære meg spillmekanikken før jeg klarte å mestre spillet.

Alle andre spill føles bare som en rehash av hele dritten som har vært før.

DS og revo kunne ikke kommet mer passende :D

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Trauma knife er et drit-tøft spill. Sykepleierne gir deg i første omgang instrukser om hva du skal gjøre. Når du begynner å bli vant til den operasjonen slutter hun å hjelpe deg.

 

Det som er litt dumt er at det ikke går ann å gjøre noe annet enn i den rekkefølgen, mao. veldig linnært

Endret av venn
Lenke til kommentar

DS-en er en god del kraftigere enn N64-en, og kan vel sammenliknes med en rimelig god PC fra rundt 1997 eller deromkring.

 

Ta en titt her:

Metroid Prime: Hunters-filmer hos IGN

og her:

Mario Kart DS-filmer hos IGN

og her:

Final Fantasy III-bilder

 

for et par eksempler på hvor mye man er i ferd med å utvinne av de to prossessorene på maskinen. Spesielt de nyere filmsnuttene imponerer.

 

Dessverre har ikke alle prosjektene som til nå er gitt ut, vært preget av den samme formen for teknisk utnyttelse som disse kommende Nintendotitlene, men det er likevel en del spill ute som demonstrerer ganske tydelig overlegenhet overfor N64. Til og med Super Mario 64 DS er veldig tydelig mer detaljert enn SM64 på N64.

 

Sammenliknet med dagens konsoller, så kommer den vel ut ganske langt under både Dreamcast og PS2, og selv PSP er tydelig mer kraftig.

Lenke til kommentar
DS-en er en god del kraftigere enn N64-en, og kan vel sammenliknes med en rimelig god PC fra rundt 1997 eller deromkring.

 

Ta en titt her:

Metroid Prime: Hunters-filmer hos IGN

og her:

Mario Kart DS-filmer hos IGN

og her:

Final Fantasy III-bilder

 

for et par eksempler på hvor mye man er i ferd med å utvinne av de to prossessorene på maskinen. Spesielt de nyere filmsnuttene imponerer.

 

Dessverre har ikke alle prosjektene som til nå er gitt ut, vært preget av den samme formen for teknisk utnyttelse som disse kommende Nintendotitlene, men det er likevel en del spill ute som demonstrerer ganske tydelig overlegenhet overfor N64. Til og med Super Mario 64 DS er veldig tydelig mer detaljert enn SM64 på N64.

 

Sammenliknet med dagens konsoller, så kommer den vel ut ganske langt under både Dreamcast og PS2, og selv PSP er tydelig mer kraftig.

5115306[/snapback]

 

Dæven æ glede mæ t FF3 :dribble::w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
PSP er bra, hadde planer om å kjøpe den til jeg leste at Sony installerte rootkit på PC'en din.

Ja, der mistet de meg som PS3-kunde i allefall! :no:

 

Synd jeg aldri får spilt God of War 2.

 

Synes DS'en slår PSP når det gjelder morsomme flerspiller muligheter og prøve å få spillmarkedet på nye veier :thumbup:

Det jeg legger merke til er at de som skal prøve å være "kule" vil ha PSP og hyper den, men de som bare vil ha en god spillmaskin velger DS. DS selger visst langt bedre enn PSP også. Og når du ser på prisen så kan du jo nesten kjøpe separat bærbar DVD-spiller m.m. i tillegg til DS og få det billigere.

 

Dessuten... UMD? Sony-skrap som sikkert hadde installert et tonn med spyware hvis det var lesbart på PC :nei:

 

Jeg blir bare mer og mer spent på Revolution, og DS frister skikkelig også...

Lenke til kommentar

OFF TOPIC...

 

Det jeg legger merke til er at de som skal prøve å være "kule" vil ha PSP og hyper den, men de som bare vil ha en god spillmaskin velger DS.

5298433[/snapback]

hehe... jeg har hatt alle tre maskinene fra denne generasjonen (dvs ikke xbox360)... Jeg er alltid objektiv selv om hw eller programmer går mot min mening om hva som er riktig og galt...

 

PS og XBOX driver med mye gimmick og spiller på å være mer voldelig, og jeg hører allti noen som utaler seg om Nintendo slilk...

 

"Nintendo er bare for unger"

Nintendo er den mest barnevennlige konsollen med best kvalitet på eksklusive barnespill ja! Men det beyter hverken at de som er eldre synes at spillene til Nintendo ikke er gode eller at det ikke finnes voldelige spill på Nintendo konsoller. Det betyr heller ikke at det må være vold i et spill for å gjøre et spill bra!

 

"Skjønner ikke hvorfor Nindento gidder å fortsette å lage konsoller"

Nintendo er de som tjener best per konsoll solgt pga lave hw kostnader, de har desidert høyeste salget når det gjelder håndholdt. Nintendo ligger heller ikke så langt bak Xbox når det gjelder antall solgte konsoller...

 

"Det er bare jenter som spiller Nintendo"

Feil, men jeg synes det er morsomt å spille sammen med jenter :)

 

"Nintendo har bare vært drit siden Snes"

hmmm..... uansett hvem som synes det... Sony og MS har tatt ideer fra Nintendo etter den tiden... som f.eks analog stick og rumble...

 

"Kontrollen og konsollen ser ut som "my first _____" toy"

Kontrollen til Nindendo er den jeg syens sitter best blandt disse konsollene (kanske bortsett fra 360) og selve konollen er den mest praktiske med tanke på størrelse...

 

Skjønner ikke hvorfor alle skal legge vekt på hva som er kult eller hva alle andre synes er kult...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Skikkelig OT, men:

 

Kjøpte meg selv en PSP for noen dager siden, og wow-faktoren var ganske stor i begynnelsen. Men i det siste har jeg seriøst vurdert å levere den tilbake på Elkjøps 30-dagers returrett. Det absolutt verste med hele maskinen, er faktisk ghostingen på skjermen. Jeg la merke til det tidligere, men det har aldri plaget meg før jeg spilte Ridge Racer. Ooo la la... Har du en bil forran deg i horisonten, og svinger fra side til side, så dekker jo bilen nesten hele veien pga ghosting.

 

Jeg er ganske kresen når det kommer til spill, og slik jeg ser det finnes det bare en håndfull sterke titler til PSP - deriblant: WRC, GTA:LCS og Socom. Selvfølgelig en smakssak, men jeg klarer f.eks. ikke å like spill som Wipeout. (Har også problemer med å "kjenne" igjen spillserier, da jeg aldri har eid en Sony konsoll før.) Maskinen har vært på markedet lenge nok til at toppspillene burde stå i kø.

 

Positivt overrasket over batteriet (!) faktisk, det holder lenge nok til at jeg er lei og vel så det. Og nettleseren fungerer bra, men støtter dessverre ikke scriptingspråk som kunne gjort den til den ultimate fjernkontrollen for smarte hus.

 

MEN: PSP er svært overpriset enda til NOK1895, minnekort er dyrt og har liten kapasitet, UMD-filmer er latterlig dyre og burde blitt solgt i DVD/UMD-kombo. (Enn om Sony kunne brukt minidisc som format istedet) Spillene er som oftest nedkuttede versjoner av PS2-titler, men selges like fullt til normal pris og vel så det. Og TV-utgang...*sukk*

 

Alt i alt er vel PSP en kul gadget, med et stort forbedringspotensiale. Noe sier meg dessverre at Sony ikke vil klare å levere varene med PSP. I tillegg er alt så tungvindt.. Unødvendig tungvindt. Å bruke nettleseren for å besøke "portalen" til PSP er en direkte TEIT opplevelse. Ikke kan du laste ned filmer, musikk, demoer eller annet. Og hvis du laster ned noe, så plasseres det på en plass på minnekortet du ikke klarer å komme til med PSPen. Det må du gjøre fra PCen.

 

Det eneste som jeg mener kan redde PSP, er hvis Sony tillater homebrew men samtidig klarer å hindre avspilling av kopierte spill på en eller annen måte. Men noe sier meg som sagt at Sony ikke lukter lunta... For å si det slik: Jeg har hatt mer moro med å spille Last Ninja-trilogien, Impossible Mission 1&2 og andre C64-klassikere enn med PSP-spillene.

 

Jeg har forøvrig mer tro på Nintendos approach om "barnslig" underholdning til en billig penge. Jeg har enda noen uker å bestemme meg på ang min PSP, men det heller mer og mer mot retur ja...

 

Edit: Glemte jo å nevne at Sony ikke tillater å laste opp egne filmer som utnytter skjermens oppløsning. Det er reservert UMD-filmer...

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig mer tro på Nintendos approach om "barnslig" underholdning til en billig penge.

 

5309938[/snapback]

 

Det har jeg å. Ser etter en bra spill opplevelse ikke ikke rå kraft uten innovasjon.

DS har større potensiale etter min mening, i og med at den har 2 skjermer hvor en er trykk følsom og mickrofon.

PSP gjør noen fete ting den å, som mp3er (vist jeg ikke tar helt feil) og film, men tror ikke film er det samme på bussen eller i stuen på en psp som på tv eller kino så det har jeg ikke lyst på. Mp3 spiller har jeg og den gjør jobben bra, trener i tilleg ikke å være så forsiktig hele tiden som jeg garantert hadde vert med psp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...