Gå til innhold

5.1 via optisk i spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm...funker da hos meg.

 

Har koplet meg til forsterkeren via an optisk kabel og nyter full surround ut. Forsterkeren min svitsjer automatisk over til dolby digital surround såfort jeg starter spillet (testet med BF2 også).

5061439[/snapback]

 

 

Er det ikke da CMSS 3D funksjonen som trår inn da? Jeg får ikke 5.1 ut når jeg kjører digitalt

Lenke til kommentar

X-Fi har desverre ikke støtte for Dolby Digital ut i spill.

Faktisk er det ikke støtte for mer enn 2 kanaler med mindre man bruker de analoge utgangene.

Det er kun i film at man kan får Dolby Digital eller DTS ut via optisk eller composite.

Man kan jo lure på hvorfor Creative valgte å ikke legge inn støtte for dette da SoundStorm jo fikk det for mange år siden. :hmm:

Lenke til kommentar
X-Fi har desverre ikke støtte for Dolby Digital ut i spill.

Faktisk er det ikke støtte for mer enn 2 kanaler med mindre man bruker de analoge utgangene.

Det er kun i film at man kan får Dolby Digital eller DTS ut via optisk eller composite.

Man kan jo lure på hvorfor Creative valgte å ikke legge inn støtte for dette da SoundStorm jo fikk det for mange år siden.  :hmm:

5061603[/snapback]

 

Det var dette jeg mistenke ja :(

 

Noen som har forslag til analoge kabler av god kvalitet. De må være minst 5m. Og jeg trenger tydeligvis 3 av de så prisen må ikke være så veldig høy.

 

Eller kanskje jeg burde kjøpt Soundstorm? :hmm:

Lenke til kommentar
Er det ikke da CMSS 3D funksjonen som trår inn da? Jeg får ikke 5.1 ut når jeg kjører digitalt

5061524[/snapback]

 

 

Nei, trur da ikke det. Kanalene har for tydelig separasjon til det. Men det er mulig at spillene jeg har testet med støtter dolby digital ut da. Har igrunn ikke tenkt så mye over det.

 

Jeg bruker det integrerte lydkortet på pc'en (hmm...er det realtek tro?).

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet finnes det ingen lydkort på markedet i dag gir mulighet for digitalt overført 5.1-lyd fra spill. De eneste "lydkortene" jeg vet om som tilbyr det, er hovedkort som har innebygget Soundstorm-teknologi.

 

Dessverre har Nvidia, etter det jeg har lest, droppet Soundstorm-teknologien i de siste chipsettene sine, så dermed er det vel kun de som har eldre Nforce-brikkesett som kan nyte godt av denne teknologien inntil videre.

 

Det går vel og merke rykter om at Nvidia skal gi ut Soundstorm 2 (eller hva de nå kommer til å kalle det) i en eller annen form i fremtiden.

 

Edit: Omformulerte litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...