Gå til innhold

Mann kjøper virtuell romstasjon (PC)


Anbefalte innlegg

Vel.. får å finne utav det.. spytt inn 10$ hver og test det ut da vel..

Er en del folk som bruker mer penger enn de tjener. Folka bak PE har laget hele byer der det er mulig å bruke penger på absolutt alt så det er jo en selvfølge at de tjener på det..

 

Anbefaler dere å sjekke det ut.. er ikke nødvendig å bruke penger for å utforske spillet heller..

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skeptisk men nysgjerrig. Som andre har påpekt, det lukter pyramidespill i moderne variant. Noen må tape penger for at andre skal kunne tjene på dette. Hvordan kontrollerer man at man blir en av vinnerne, og ikke en av taperne?

 

ANgående romstasjonen, når man kjøper noe slikt, hvordan kan man være sikker på å tjene inn dette igjen? Hvor lang tid tar det før utviklerne lager nye og mer attraktive lokasjoner som tiltrekker seg folk i stedet, og man blir sittende med en romstasjon ingen er interessert i? Og hva med vedlikehold av slike steder? Koster det noe?

 

Nysgjerrig men skeptisk.

Lenke til kommentar

Eller kanskje ikke:

4. Withdrawals

You can convert the PEDs back into real world cash by initiating a withdrawal from within Project Entropia by clicking the PE Transaction Center button. You may then enter you bank information and if your Project Entropia account information matches the holder of the bank account the withdrawal will be approved by MindArk. The fees and time for your withdrawal is presented when you initiate the withdrawal from within Project Entropia.

 

Hvor store er disse avgfitene? Regner med det er en prosentsats?

Lenke til kommentar

Strengt talt er jo ikke dette et enestående tilfelle mhp å tjene penger på å spille data. Jeg har hørt om flere mmorpg spill som for eksempel everquest hvor spillere selger og kjøper diverse objekter av hverandre på ebay. Jeg så også et tv program fra Kina hvor man ansatte personer som bare satt og spilte everquest. Sverd o.l. som de fant ble deretter solgt.

Ettersom folk er villige til å betale i dyre dommer der tviler jeg ikke på at det er mulig å tjene en slant i Project: Entropia. Den eneste forskjellen jeg kan se er den mer direkte overføringen av penger mellom kontoer og at pengene går igjennom spillutvikleren.

Lenke til kommentar

Også har man dette med eiendommer. Og jeg så at det kostet vedlikehold i måneden for å ha en leilighet. Og en leilighet har bare plass til et visst antall ting. Så det ser ut til å være lagt opp slik at man må bruke for å tjene. Og da må man antagelig også investere litt tid og innsats hvis det skal lønne seg. Så det spørs...

Lenke til kommentar
Også har man dette med eiendommer. Og jeg så at det kostet vedlikehold i måneden for å ha en leilighet. Og en leilighet har bare plass til et visst antall ting. Så det ser ut til å være lagt opp slik at man må bruke for å tjene. Og da må man antagelig også investere litt tid og innsats hvis det skal lønne seg. Så det spørs...

5066747[/snapback]

 

Nja, blir nok ikkje rare timelønna om ein reknar på det. :) Det er jo forsovidt greit an ein betalar litt for å spele eit MMORPG, men eg trur eg foretrekk fast månadsavgift framfor kompliserte økonomiske system som kan gi ein illusjon av å vere ei potensiell inntektskjelde.

 

Kay

Lenke til kommentar

Lukter veldig pyramide av dette, ja. Og det lukter veldig mye PR-stunt av romstasjonskjøpet. Noen må tape penger for at andre skal tjene, og når systemet i tillegg skal administreres og driftes, må det være flere som taper en krone enn de som tjener en krone. However, i WoW taper alle penger...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det som får meg til å tvile er at det å sanke ting inne i eit spel ikkje representerar noko form for ekte verdiskaping. Omsetting av pengar minus verdiskaping er lik tvilsomme greier, i mange tilfelle. Som dravisher seier, pengane må komme frå ein plass. Det går neppe meir pengar ut av spelet enn det går inn. Har vanskeleg for å tru at selskapet bak Entropia har ein innteningsmodell som baserar seg på at nokre få idiotar skal kaste bort millionar på å kjøpe store område. Det kan i alle fall ikkje fungere særleg lenge.

 

Kay

5066111[/snapback]

 

Jeg kan forklare litt siden jeg har en del erfaringer fra Project Entropia.

Først av alt, så er det en fra Storbritania, nå bosatt i Florida, som slo til på buyout på dette romsenteret. Det er ganske sikkert at han vil tjene penger på det.

Austraileren som kjøpte den virtuelle øyen til 165.000 norske kroner har faktisk nå begynt å tjene penger på dette. Dvs, at han har betalt ned utgiftene til kjøpet.

 

Folk betaler for underholdning. De beste tjener litt. De fleste taper litt.

 

Produsenten tjener på at våpen blir slitt. Det er penger som går ut av spillet.

Våpen og annet utstyr kan repareres. Alt er i TT-verdier. Dvs "Trade-terminal" verdier. TT-verdi er den sikre verdien man får for en gjenstand.

 

En del gjenstander har mye større markedsverdi enn "TT-verdi" Forskjellen mellom TT-verdi og markedsverdi er det en del spillere som spytter penger inn i.

Det er ofte en del av disse pengene som folk ellers kan tjene på.

 

Nå spør dere sikkert hvorfor enkelte vil betale mer enn TT-verdi for et våpen?

Svaret er ganske enkelt. Noen våpen er mye mer effektiv enn andre. Med noen våpen er mulighetene for å tjene penger mye større enn andre. Derfor er markedsverdien veldig forskjellig fra våpen til våpen.

 

De dyreste våpenene i spillet må man betale rundt 30.000 - 40.000 norske kroner for. Dyreste medic kit har en markedsverdi på mellom 50.000-60.000 norske kroner. Dyreste rustning har en markedsverdi på ca. 25.000 norske kroner.

 

Det blir fort penger av dette.

Markedsverdien har også økt ved at flere og flere spillere har kommet til.

Da jeg startet var markedsverdien på den dyreste medic kit'en rundt 2.000 norske kroner. Dere kan vel kanskje angre på at dere ikke ble med tidligere da?

 

Det er ikke nødvendig å kun benytte det dyreste utstyret i Project Entropia. Ofte er det nest beste eller det 3 beste et vel så godt alternativ fordi prisene er mye lavere og man får mye bra våpen.

 

Man får også en god del våpen til rundt TT-pris. De billigste våpene for man for fra kun noen øre og oppover, så man trenger ikke ruinere seg for å ha det morro.

Ammunisjon koster 1 PEC = 0.1 USD for stykke.

 

Det finnes en teori om loot-pool. Dvs. at ammunisjonen som blir brukt i spillet blir brukt til å bygge opp loot i mobs. Det samme med mining-utstyr der bomber blir brukt til å bygge opp verdier i mineraler.

 

Har dere noen konkrete spørsmål, så svarer jeg gjerne på det.

Lenke til kommentar
Har dere noen konkrete spørsmål, så svarer jeg gjerne på det.

5135378[/snapback]

1. Hvor lenge har du spilt?

2. Hvor mye penger har du brukt / tjent på dette spillet?

3. Hvor mye penger kunne du tjent på å spille f.eks. 8 timer og så solgt det du hadde fått tak i?

5135436[/snapback]

 

Jeg kan svare på alt annet enn personlig økonomi.

1. Jeg har spilt i nesten 3 år.

2. Jeg har brukt noen tusenlapper, men ikke så mange av dem. Mine totale verdier (markedsverdi) inkludert skills er mye høyere enn hva jeg har satt inn i spillet.

3. Jeg er ikke godt nok skillet til å kunne spille 8 timer i strekk og få garantert profitt over så kort tidsspekter. Gjenomsnittsforbruket for spillere er vel på rundt 1 USD i timen. Dette er det som gjenomsnitts våpen blir slitt ned med og det vil si tap for den gjenomsnitlige spilleren. (Eller rettere sagt betaling for underholdningsverdien i spillet)

 

Om jeg hadde gått inn for kun å tjene penger i 8 timer, så ville jeg benyttet meg av trading. Dvs. videresalg av produkter. Jeg regner med at jeg kunne tjent noen få hundre kroner i løpet av denne perioden om jeg hadde først hadde satt inn 5000 kroner.

 

Angående punkt 3, så er salgsprosessen også en stor utfordring i seg selv. Det kan gå både dager, uker og måneder før man får den prisen man vil ha for et produkt. Det kan også være lurt å bruke mellommenn for dette.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Om jeg hadde gått inn for kun å tjene penger i 8 timer, så ville jeg benyttet meg av trading. Dvs. videresalg av produkter. Jeg regner med at jeg kunne tjent noen få hundre kroner i løpet av denne perioden om jeg hadde først hadde satt inn 5000 kroner.

Det betyr med andre ord at du ikke har den helt samme oppfattelsen av hvor lett det er å tjene penger på dette spillet som HiTeCk har.

For oss normale spillere så kan vi tjene en del kroner for dagen om vi bare gidder å gjøre noe utav det. 1000 kr dagen er ikke akkuratt noe utfordring..

 

Angående punkt 3, så er salgsprosessen også en stor utfordring i seg selv. Det kan gå både dager, uker og måneder før man får den prisen man vil ha for et produkt. Det kan også være lurt å bruke mellommenn for dette.
Betyr dette at man må selge produktene til andre spillere og at det ikke finnes butikker som eies av spillselskapet hvor man kan selge det man ønsker?

 

Personlig ser jeg ikke på denne koblingen mellom virtuelle og reelle penger som noe problem. Man har her større muligheter for å kontrollere pengebruken sin enn ved den tradisjonelle månedsavgiften. (Det ligger selvfølgelig også en mulighet for at man bruker langt mer penger enn det man personlig har råd til.)

 

John Jacobs sine siste tanker om romstasjonen. Dans og drep dyr på nettet

 

30.jpg

Lenke til kommentar
Med andre ord skal dansemoro kombineres med eksotisk og for en stor del utdødd dyreliv.

 

:roll:

 

Det er selvsagt en viss mulighet for at artikkelen ikke gir helt korrekt inntrykk av hvordan dette vil bli. Men danse i en virtuell verden... spar meg.

 

Når jeg spiller er det for å oppleve noe annet enn man kan gjøre i hverdagen. For eksempel gå på eventyr og drepe monstre. Men å danse... for det første er det noe man absolutt kan gjøre. Men viktigere, i dans er det den fysiske opplevelsen som er viktig. Det kan aldri gjenskapes i en virtuell verden.

 

Når man er inne på det, når skal man innføre sex og kjønnssykdommer. Det tror jeg hadde rocka en del mer. :evil:

Lenke til kommentar
Angående punkt 3, så er salgsprosessen også en stor utfordring i seg selv. Det kan gå både dager, uker og måneder før man får den prisen man vil ha for et produkt. Det kan også være lurt å bruke mellommenn for dette.
Betyr dette at man må selge produktene til andre spillere og at det ikke finnes butikker som eies av spillselskapet hvor man kan selge det man ønsker?

 

Personlig ser jeg ikke på denne koblingen mellom virtuelle og reelle penger som noe problem. Man har her større muligheter for å kontrollere pengebruken sin enn ved den tradisjonelle månedsavgiften. (Det ligger selvfølgelig også en mulighet for at man bruker langt mer penger enn det man personlig har råd til.)

 

Hei.

Man kan selge gjenstander i TT, men da får man bare TT-verdi (minstepris) for dem. Mye blir selvsagt solgt til TT. Det er de tingene som det er flere som vil kjøpe enn selge som har en markedspris over TT. Det er produkter som enten er meget effektive eller som man har mye større muligheter til å tjene penger med.

 

Å kontrollere pengebruken er vel noe som man uansett bør ha.

Jeg ser ikke den store forskjellen på å sette inn 100 USD i dette spillet i forhold til å bruke 100 USD på 4-5 drinker i en bar. Når varer 100 USD mye lenger i dette spillet og man har mulighet til å bygge seg videre opp.

Selvsagt så både spiller jeg og går i bar da, men har man råd så har man råd. :D

Endret av kjetil2002
Lenke til kommentar
Med andre ord skal dansemoro kombineres med eksotisk og for en stor del utdødd dyreliv.

 

:roll:

 

Det er selvsagt en viss mulighet for at artikkelen ikke gir helt korrekt inntrykk av hvordan dette vil bli. Men danse i en virtuell verden... spar meg.

 

Når jeg spiller er det for å oppleve noe annet enn man kan gjøre i hverdagen. For eksempel gå på eventyr og drepe monstre. Men å danse... for det første er det noe man absolutt kan gjøre. Men viktigere, i dans er det den fysiske opplevelsen som er viktig. Det kan aldri gjenskapes i en virtuell verden.

 

Når man er inne på det, når skal man innføre sex og kjønnssykdommer. Det tror jeg hadde rocka en del mer. :evil:

5138148[/snapback]

 

Nå er vel denne dansingen kun en liten del av hva man har mulighet til å gjøre.

Alt for enhver smak om du spør meg. Jon NEVERDIE Jacobs er både filmprodusent og DJ, og jeg regner med at han er også er interessert i alle slags kunder til romsenteret sitt. Derfor vil nok mulighetene være veldig varierte.

Lenke til kommentar

Jeg har spyttet inn $40 i løpet av et par uker for å starte opp, og det har vært vel anvendte penger. Det blir omtrent som prisen på et vanlig spill. Jeg regner med å bruke $20-30 i måneden, ikke så mye mer enn et vanlig MMORPG koster i måneden, og jeg bruker pengene ganske fornuftig med tanke på at jeg foretrekker å jakte fremfor å trade, som visstnok er den aller mest fornuftige måten å omsette ens penger i spillet.. (men jeg vil bare ha det moro når jeg spiller et spill).

 

Den romstasjonen høres ut som et lovende prosjekt. Jeg lurer bare på når vi opplever at nye MMORPG spill med ekte økonomi vil dukke opp som paddehatter, inspirert av Second Life og Project Entropia.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Den romstasjonen høres ut som et lovende prosjekt. Jeg lurer bare på når vi opplever at nye MMORPG spill med ekte økonomi vil dukke opp som paddehatter, inspirert av Second Life og Project Entropia.

5141214[/snapback]

 

Som en liten koriusitet, så kan det nevnes at det i Juli nå ble auksjonert landområder som bragte inn over 200.000 USD.

 

http://www.marketwire.com/mw/release_html_...lease_id=151156

Endret av kjetil2002
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...