Gå til innhold

Konfirmasjons PC mangler CPU vifte.. (A64 3700+)


SWAT dude...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har sett på de termaltake blokkene ja men de koster jo samme som ett billig vannkjølingssett... har sett litt på zalman vifter og vil helst ha så store som mulige siden jeg hører at cpuen er en klokker og det må jo prøves ;) min xp 2600 Tbread klokker dårligere enn det som skulle vert lov.. henger seg på 2133 og orginal er 2088.

 

topic: har litt lyst¨på den Termaltake blokka i alu istedenfor den i kobber siden den ser litt fetere ut.. er det noen stor forskjell på kjøleevnene her?

 

termaltake kjøleribbe: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21378

 

zalman kjøler: https://prisguiden.no/cpu-_prosesso...nfos/27079.html

 

er jo forsatt noen måneder til pcen eventuelt skal kjøpast så noen flere løsninger hadde vert kult :thumbup: litt lyst på termaltake venus 12, den ser jo kul ut :innocent:https://prisguiden.no/cpu-_prosesso...nfos/27079.html

 

er det forskjeller fra denne og zalman som burde merkes??

Lenke til kommentar

Visst du skal ha denne pc'en til konfirmasjonen, ville jeg ventet iallfall 3-4 måneder med å sett sammen en pc nå, ettersom det kommer noe nytt hele tiden, samt at ting går ned i pris.

 

Ellers har jeg en liten forkjærlighet for Thermalright sine SLK-kjølere (de i kobber), sammen med en rimelig vifte vil disse kjøle ekstremt bra!

Lenke til kommentar

BigTpypoon vs Zalmann: du har vel lest dette:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=entry5056057

 

Min konklusjon:

Begge disse kjøler omtrent like bra.

 

Er du opptatt av lite (ingen) støy, gå for Thermaltake Big Typhoon

BigT har stor 120mm saktegående vifte, blåser mot HK og CPU og kjøler derved også nærliggende komponenter.

Ikke like "fancy" som Zalman og enkelte andre, men inne i et lukket kabinett... ikke mye å se til den.

 

Er du mer opptatt av utseende og noe mindre av viftestøy, da er Zalman CNPS9500LED et bra valg.

Luftstrømmen styres mot bakpanelet; Hvis det har noen hensikt, ikke alle kabinetter passer for dette.

Den blåser altså parallelt med HK, men kan da ikke gi like god 'blåst' mot HK og komponentene nær CPU.

 

 

Men sørg for at kabinettet har plass til disse store viftene!

Lenke til kommentar
var vel litt extremt det skjermkortet ja,,men er bare 15 en gang ..aslå det gjelder sikkert om og ha det nyeste dyreste....heeehe

5064841[/snapback]

 

er bare 15 en gang ja.. riktig det.. er også extream gamer.. men det Zalman 9500 LED saken.. kan du ha den oppe på en termalright XP-120? eller er det veldig lite og tjene på dette?

Lenke til kommentar

Thermalright XP-120 er en kjøler uten vifte og må ha en vifte i tillegg.

 

BigThypoon er en kjøler med vifte.

 

Zalman 9500 LED er en kjøler med vifte.

 

Drister meg til å foreslå:

1) Kjøpe en komplett maskin.

2) Få hjelp til å komponere noe som passer sammen.

3) Benytte en PC-bygger (finnes flere) Den vil oftes ikke tillate direkte feil.

Lenke til kommentar
Thermalright XP-120 er en kjøler uten vifte og må ha en vifte i tillegg.

 

BigThypoon er en kjøler med vifte.

 

Zalman 9500 LED  er en kjøler med vifte.

 

Drister meg til å foreslå:

1) Kjøpe en komplett maskin.

2) Få hjelp til å komponere noe som passer sammen.

3) Benytte en  PC-bygger (finnes flere) Den vil oftes ikke tillate direkte feil.

5067791[/snapback]

 

1. Nei, jeg mener jeg har nok kunnskaper til å sette sammen en pc selv. hvis du mener det var få moduler jeg hadde valgt så er det fordi jeg har resten allerede.

2. jeg er den i en mils omkrets og den av alle de jeg kjenner som kan PC best her hvor jeg bor men hvis det er noen av komponentene som ikke passer er det bare og si ifra :thumbup:

3. mener jeg svarte på dette på 1.

 

men er det noen som kan si meg da!! om en zalman 9500 kan festes på Termaright XP-120?? har aldri brydd meg om ekstra kjølere i pc siden jeg ikke har vert noen overklokker.. noe jeg merker at jeg begynner å bli nå :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...