wewwen Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hei Min venn formaterte pcen sin, han har en orginal xp. men må registrere seg før 30 dager er omme (hva er det?). siden han har en orginal xp skulle det ikke vært et problem, men når han prøver og registrere seg blir det bare blått. må han formatere på nytt? Når jeg først lager en tråd kan jeg også spørre om hva det er, er det nytt?
nomore Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Du må ikke registrere, det er valgfritt. Men du må aktivere. Enten via internett, eller via telefon. Dette har alltid vært siden XP ble lansert. Dersom du ikke får aktivert via internett, er det bare å ringe inn. Så lenge du har en gyldig lisens er alt i orden.
nomore Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Dersom du kjøpte maskinen med Windows, ble nok dette gjort av de som satte den sammen.
pmarius Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Alle lovlige installasjoner av XP må aktiveres innen 30 dager, slik har det vært siden XP ble sluppet i oktober 2001. Det finnes en corporate versjon som ikke behøver aktivering, slik at IT-admin i store bedrifter kan installere på mange maskiner uten å behøve å aktivere alle. Men denne er selvsagt ikke lov å bruke for vanlige hjemmebrukere. Siden du ikke har behøvd å aktivere, hvordan fikk du tak i din XP da?
wewwen Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Skrevet 24. oktober 2005 Alle lovlige installasjoner av XP må aktiveres innen 30 dager, slik har det vært siden XP ble sluppet i oktober 2001. Det finnes en corporate versjon som ikke behøver aktivering, slik at IT-admin i store bedrifter kan installere på mange maskiner uten å behøve å aktivere alle. Men denne er selvsagt ikke lov å bruke for vanlige hjemmebrukere. Siden du ikke har behøvd å aktivere, hvordan fikk du tak i din XP da? 5053437[/snapback] fra en kamerat.. tror han fikk den av en kamerat og
pmarius Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Alle lovlige installasjoner av XP må aktiveres innen 30 dager, slik har det vært siden XP ble sluppet i oktober 2001. Det finnes en corporate versjon som ikke behøver aktivering, slik at IT-admin i store bedrifter kan installere på mange maskiner uten å behøve å aktivere alle. Men denne er selvsagt ikke lov å bruke for vanlige hjemmebrukere. Siden du ikke har behøvd å aktivere, hvordan fikk du tak i din XP da? 5053437[/snapback] fra en kamerat.. tror han fikk den av en kamerat og 5053513[/snapback] Da trenger man vel ikke være noen Einstein for å skjønne at du har en piratversjon av den Corporate-utgaven jeg nevnte ovenfor...
Pey'J Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Da trenger man vel ikke være noen Einstein for å skjønne at du har en piratversjon av den Corporate-utgaven jeg nevnte ovenfor... Får du fremdeles oppdatert Windows via Windows Update? For noen måneder siden begynte Microsoft å kjøre validering av Windows på Microsoft.com. Hvis du ikke har en ekte lisens (genuin Windows), blir du utestengt. Men det skal fremdeles være lov å laste ned kritiske oppdateringer hvis du setter Automatic Updates til Automatic...
L O G I M A N Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du kommer nok ikke videre med denne instalasjonen. Så lenge du ikke skaffer deg en gyldig nøkkel som ikke er aktivert på en annen maskin, så vil xp slutte å fungere etter 30 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå