Gå til innhold

Klokke AMD Athlon 64 3000+ hvor mye strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenkte jeg skulle klokke pcen min litt bare for å teste jeg tenkte på å klokke den fra 2Ghz til 2.2ghz?

er dette merkbart i Fks Batlefield 2? eller bør jeg klokke mer? og hvor mye strøm skal jeg stille inn på den i bios når jeg klokker den til de forsjellige "hastighetene"?

System:

HK : Asus K8V SE Deluxe' (754)

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2,0Ghz

GPU: XFX Geforce 6800GT

RAM: 2x 512TwinMOS pc3200

Strøforsyning: Mist 500w

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du behøver nok ikke å øke vcore hvis du bare skal opp til 2.2ghz.Har maken cpu på et MSI K8N Neo kort.Den klarer fint 2.3 ghz på standard 1.5V.Men husk temperatur.

Endret av lucky666
Skrevet (endret)

Off topic: Planer om å klokke samme prossesor..

Den ligger på 1.8GHz. Vil klokke til 2.1GHz kanskje.

Må jeg øke mye vCore da? Hva skal temperaturen ligge på for at den skal være stabil?

EDIT: Har S939

Endret av bokhylle
Skrevet

Jeg har s949 3200 utgaven, som kjent er det på 2,0 ghz, og det kjører glatt opp i 2,5ghz uten å bli varm på 1,6125v så tror nok 3000 skal klare fint med det også.

PS: har byttet til en zalman stillegående kjøler.

Skrevet
Du behøver nok ikke å øke vcore hvis du bare skal opp til 2.2ghz.Har maken cpu på et MSI K8N Neo kort.Den klarer fint 2.3 ghz på standard 1.5V.Men husk temperatur.

5050408[/snapback]

Temperaturforskjellen er lik null dersom vcore ikke endres, så det er et svært lite problem. Med mindre du allerede bikker helt på grensen av hva som er forsvarlig da :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...