Gå til innhold

sound effect programm

makke2ta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket programm blir brukt til å lage lydeffekter? tenker som f.eks at noe eksploderer og det fyker en ting forbi raskt, så skal jeg lage en passby lyd(3d lyd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på akkurat det samme. kunne tenkt meg et programm som lager sound effects, men tror det at dei fleste sound effects er tatt opp fra det dagelige liv.

Skrevet

Trur det same som Vegis: dei fleste effektar er opptak frå dagleglivet. Men det er nok ofte dei lydane ikkje er heilt perfekte, so då bruker ein sikkert eit program til å modifisere dei. Akkurat kva slags program dette er veit, eg ikkje, men det kan vere program som Adobe Audition. Audition koster nokre tusen, men eit gratis alternativ er Audacity.

Skrevet

Du kan enten ta opp en lyd, og endre på den, eller bruke en synthesizer, som kan være et PC program.

Søk på google med "software synthesizer" og du får en rekke alternativer.

Skrevet
Du kan enten ta opp en lyd, og endre på den, eller bruke en synthesizer, som kan være et PC program.

Søk på google med "software synthesizer" og du får en rekke alternativer.

5048662[/snapback]

http://www.kvraudio.com/ her finner du en masser av gratise zynther, samplere og masser av annet snaks, men man trenger jo et sofware som har støtte for vst og vsti

der finnes sikkert mange sequensere. men selv er min favoritt Cubase.

med Cubase og masse Softsynth's, Samplere og tromme samplere, er det bare fantasien som setter grenser.

skal du lage eventuelt sorround lyd, trenger du et bra lydkort med flere asio drivere, et slikt lydkort koster ca 2000,- du klarer ikke å lage noe virkelig sorround lyd i et vanelig lydkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...