Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil/mister linje (Bluecom)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste positive er at Bluecom har relativt kort svartid på support. Hadde jeg hatt like mange problemer med linja hos mine foregående leverandører, hadde jeg nok sittet i kø enda

5055656[/snapback]

Da har du vært heldig i ditt tilfelle.

 

Har aldri kommet gjennom før etter 40 minutters ventetid på telefon. Mail tar flere arbeidsdager. Dessverre kan ikke bluecom måle seg opp mot Catch sitt gamle supportavdeling.

 

DevianX

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer med Blucom sin linje. Jeg mister forbindelsen av og til selv om alle lamper på modemet lyser og linjen er opp. Etter en re satrt av modem fungerer det en liten stund igjen før det blir borte.

 

Jeg har testet 3 forskjellige modem og uten at det er noe forskjell på problemet.

Jeg har også kjørt programmet TPtest og det feiler på UDP mottak.

 

Vet ikke hva de har tenkt å gjøre, hvike rettigheter har vi egentlig?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen som er interressert i mitt lille eksperiment her, men jeg har nå kjørt med redusert hastighet i snart 3 uker.

 

I løpet av disse 3 ukene har jeg bare mistet linja en gang etter som jeg har kunnet registrere.

 

Jeg prøver nå å få bluecom til å sette hastigheten opp igjen, for virkelig å verifisere at dette er problemet!

Lenke til kommentar

I løpet av disse 3 ukene har jeg bare mistet linja en gang etter som jeg har kunnet registrere.

 

5126751[/snapback]

 

Det var vel natt til mandag antar jeg? De hadde vedlikehold ved Akershus som medføre til litt nedetid på ca. 12-20minutter.

 

Jeg har også kjørt med redusert hastighet den siste tid og det har medført til bedre stabilitet på selve linjen.

 

Det som er pussig, er at jeg tidligere kunne kjøre på høyere hastighet uten problemer. Men problemet har dukket opp etter at Catch/Bluecom har oppgradert eksisterende kunder med høyere hastighet og sentralene rundt omkring er overbooket til de grader og klarer IKKE å levere den hastigheten overnevnte kunder har. Dette medfører til veldig mange kunder mister sync og har en ustabil linje.

 

Uheldig som vi er, nekter dessverre Catch/Bluecom at det foreligger kapasitetsproblemer på sentral eller hovednettet. Så kan noen vennligst forklare meg hvorfor jeg aldri faller ut løpet av en vanlig arbeidsdag? mens problemene dukker opp alltid på kveldstid? Min lille teori er at folk flest er hjemme på kvelden og belaster nettet mer enn på dagtid og dermed oppstår problemene som kan være meget irriterende til tider med dropouts.

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Det som er pussig, er at jeg tidligere kunne kjøre på høyere hastighet uten problemer. Men problemet har dukket opp etter at Catch/Bluecom har oppgradert eksisterende kunder med høyere hastighet og sentralene rundt omkring er overbooket til de grader og klarer IKKE å levere den hastigheten overnevnte kunder har. Dette medfører til veldig mange kunder mister sync og har en ustabil linje.

5127007[/snapback]

 

Og miste sync har ingenting med kapasitet og gjøre, det er nok støy og høyere hastigheter er mer følsomme for dette samt langt flere xDSL-kunder i de samme kablene mellom sentral og hustandene.

Og disse problemene kan ikke BC eller noen andre ISP-er gjøre noe med da dette ligger i kobbernettet til Telenor og de løfter ikke en finger for og utbedre slikt.

Det er ikke uten grunn at xDSL begynner og møte veggen.

Lenke til kommentar
Og miste sync har ingenting med kapasitet og gjøre, det er nok støy og høyere hastigheter er mer følsomme for dette samt langt flere xDSL-kunder i de samme kablene mellom sentral og hustandene.

5127054[/snapback]

 

Du har nok rett med at sync ikke har noe med kapasitet å gjøre, men jeg mente at kablene fra sentral til de forskjellige hustandene er overbooket til de grader per dags dato, som igjen medfører til vestentlig støy. For min del, er jeg ca. 3km fra sentral og kan IKKE oppnå de samme stabile hastighetene som jeg gjorde for 1 år siden.

 

Derav tolker jeg dette som et kapasitetsproblem på selve kobberet. Noe på gjøres, ellers blir det klagestorm mot overnevnte selskaper løpet av kort tid fra alle eksisterende kunder. Kobbernettet i mitt området må nesten ha nådd taket/maks kapasitet og jeg tror ikke det blir færre xdsl kunder den nærmeste tid.

 

Er hvertfall en dyster framtid for xdsl produkter, hvis det ikke blir en snarlig løsning på dette problemet.

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

 

Er hvertfall en dyster framtid for xdsl produkter, hvis det ikke blir en snarlig løsning på dette problemet.

5128100[/snapback]

 

Det ser ikke ut til at man kommer så langt med xDSL som mange håper og tror.

Sett i den store sammenhengen så er dette bra, da kan fiberen rulles ut.

Lenke til kommentar

Støtter deg 100%, men dessverre er det slik at ISPene tenker på profitt og ønsker å *melke* oss forbrukere så lenge som mulig på gammel teknologi.

 

Imellomtiden er det vi forbrukere som må slite med ustabil linje og mye problemer i tiden framover. Tror neppe fiber blir tilgjengelig for de fleste løpet av par år.

 

Men vi får se hva klagestormen medfører og hvordan xdsl ispene svarer på LYSE og Hafslund sin fibersatsning rundt omkring i landet.

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar
Imellomtiden er det vi forbrukere som må slite med ustabil linje og mye problemer i tiden framover. Tror neppe fiber blir tilgjengelig for de fleste løpet av par år.

 

Men vi får se hva klagestormen medfører og hvordan xdsl ispene svarer på LYSE og Hafslund sin fibersatsning rundt omkring i landet.

 

DevianX

5129093[/snapback]

 

Tja, fiberen kan komme fortere en mange aner.

Telenor vet utmerket godt at kobberverdien snart er målbart i tonn -rivningskostnader.

Tror mange e-verk ligger i startgropa og snart vil det poppe opp fiberutbygginger overallt.

Wimax ser heller ikke ut til og være det det er opphauset til og være så jeg tror ikke det

er noen trussel da båndbreddebehovet eksploderer når kundene forlanger tjenester levert over BB.

Lenke til kommentar

I håper du har rett da agvg ;)

 

Vi ser også at behovet for raskere nett har steget markant den siste tid. Mye takket være hjemmekontor løsninger, digitalbilder (uploader til Japan Photo osv), feriefilmer og mye mer underholdning gjennom internett.

 

Samtidig tror jeg at dagens generasjon (18-35år) benytter *pc* som media stasjon. Dette krever mer båndbredde enn det ISPene pusher ut på. Muligens vi er noe kravstore, men de som tør å satse på dagens marked kan virkelig gjøre det bra.

 

Men vi får se.. Er ingen tvil om at det kommer til å bli par spennende år framfor oss med tanke på utvikling av bredbåndstjenester og nett.

 

Enn så lenge, får vi kose oss med xdsl.. hehe

 

DevianX

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Må si jeg er veldig glad for at vi får fiber installert i disse dager..

Telenor, BLuecom...m.fl. bør "skjelve i buksene".. og heller la være å oppgradere kunder i ett nett som definitivt ikke takler så mange samtidige brukere med høy(ere) hastighet.

ASDL er forøvrig et mindreverdig produkt all den tid man har "brukere" i heimen som "bare må" kjøre "fildelingsprogram".. Er som å "dra på brekket" når disse "brukerne" logger på... :)

 

Edit:

1024/128..= 128/128

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
I håper du har rett da agvg  ;)

 

Vi ser også at behovet for raskere nett har steget markant den siste tid. Mye takket være hjemmekontor løsninger, digitalbilder (uploader til Japan Photo osv), feriefilmer og mye mer underholdning gjennom internett.

5129185[/snapback]

 

HDTV, video on demand osv vil ete båndbredde som drops, ADSL2+ vil neppe duge.

Her i området selger Hadeland Energi fiber og mellom 65 - 75% av hustandene bestiller linjer, hadde de kunne levert bare Kabeltv over fiber hadde antagelig prosentandelen salg vært enda større så jeg tror vi nærmer oss fibertiåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...