Gå til innhold

Prosessoren til hæl**** ?


moiself

Anbefalte innlegg

Har,,, eller hadde? :cry: en amd san diego 3700+

 

Overklokka den en del, opp til 2700mhz, originalt er den vel 2200. + at jeg øka volten litt. Nå vil ikke pcen starte! :whistle:

 

Har prøvd masse ting, og etter jeg resetta bios + tok ut batteriet så fikk jeg liv i den, men bare til jeg satte i gang noen mer krevende ting enn desperat backup av det viktigste :tease: . Da blei alt svart og etter det har den vært 'helt' død.

får bare opp bios en gang i blant, lenger kommer det ikke.

 

Virker på meg som om det er cpu som er "hadebra", men ville bare høre med dere før jeg kjøpte en ny en...?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har prøvd å ta ut prosessor og minne. for så å starte opp og resette med det ute, så satt jeg det inn igjen og fremdeles dødt.

 

var det dette du mente ManagHead?

5045577[/snapback]

 

Tror han mente at du skal demontere alt og så sette sammen pc'en igjen.

 

Jeg tror nok at enten cpu, hk eller minne som har gått døyken. Det finnes aldri noen fasit på hva som er feil med en pc med en enkel forklaring, og selv med en mer avansert forklaring kan det være mange forskjellige løsninger! Har du tilgang til en ekstra cpu, minne eller hk så prøv det.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har noe godt svar her, men CPU`en har nok sett sine bedre dager om du klokker den så mye ja. Kan jo være at CPU`en blir for varm da? Siden at du klokker den så mye vil den jo bli varmere også. Logisk nok. Kanskje den ikke får nok kjøling?

Jeg tror nok at det er slik. Prøv å sett på en bedre kjøling så tenker jeg det ordner seg.

Husk det at standard kjølingen til AMD tåler bare standard hastighet også. DVS. at hvis man kjøper en AMD 64 3200+ Prosessor så tåler den ikke noe særlig mer enn 3200+ heller. Bare et eksempel.

 

 

PS: hva er no vitsen med å klokke en San Diego 3700+ da? Er den ikke kjapp nok når du har en så stor prosessor?

Skjønner ikke at det har gått sport å klokke prosessorer maksimalt hele tia. De må iallefall passe på å ha godt med kjøling før de setter i gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har,,, eller hadde? :cry:  en amd san diego 3700+

 

Overklokka den en del, opp til 2700mhz, originalt er den vel 2200. + at jeg øka volten litt. Nå vil ikke pcen starte! :whistle:

 

 

 

Definer hva "øka volten litt" betyr...

2.7Ghz er da "ingenting" for en SD som kjører 2.2 "default"..

Jeg kjører min Venice 3000 på 2.7Ghz 24/7 uten problem.. (VCore 1.5).

Lenke til kommentar

CPU ser helt fin ut,,,

 

Varme er ikke no problem heller hadde god kjøling og tempen var aldri over 47C

 

Volten var vel på 1,45 standard, hadde den vel bare så vidt over 1,5

 

Har to minnebrikker,, skal prøve med en og en seinere...

 

Trur også at jeg har et hovedkort med sånne lamper som lyser bak i forskjellige kombinasjoner hvis det er noe galt, hvis jeg ser noe der så skal jeg prøve å finne noe ut av hva de betyr

Lenke til kommentar

Har nå sjekka litt...

 

Jeg resatte alt igjen og slo på pcen, da fikk jeg bilde og hadde bios, lenger kom den ikke, den ble bare stående på svart skjerm der hvor os skulle loadet.

Sjekka da på lysene bakpå som ifølge manualen betydde:

"Initializing floppy drive controller" eller no...

 

Virket jo ikke farlig....

Slo pcen av og started den på nytt, da fikk jeg ikke bilde i det hele tatt.

Nå var plutselig alle lysen røde, som betyr:

CPU Error

 

???

 

Skal jeg satse på å kjøpe ny cpu, og håpe at det er feilen??

Lenke til kommentar

Jeg gjorde noe av det samme med en Palomino 1800+; vet at disse er spesielt skjøre når det gjelder overklokking (dvs NÅ vet jeg det :)). Likevel er jeg ikke 100% sikker på om det er CPU'en som har gått dukken; men ganske sikker. Jeg er ikke den mest erfarne du finner her, men jeg tror da ikke CPU'en skal se ut som den har fått kjernen pålimt med masse overflødig lim rundt? Jeg vet ikke. :) Er dette, som jeg tror, et tegn på at kjernen har blitt grilla? Det kan nemlig se ut som det er noe greier som har smelta rundt kjernen. Aldri sett en grilla prosessor før, så jeg er ikke sikker...

 

Edit: Okay, jeg kikka litt rundt omkring, ser at kjernen ligner på noe pålimt. Husket ikke hvordan den så ut når jeg satte den i, er så lenge siden. :roll:

 

Hvis jeg tar ut CPU'en, så er det kun liv i PSU'en. Setter jeg den i igjen, er det liv i alt, men skjermen er svart; PC'en starter ikke. Diagnoselysene viser problemer med CPU. Alt tyder på at det er denne som har røket, likevel stusser jeg på at det blir mer liv når jeg setter i CPU'en. Noen som kan bidra med en forklaring? Hvilke tegn kan man se etter på kjernen hvis man mistenker at den har blitt grilla?

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Du har ihvertfall baller som flesker til isteden for å klokke litt og litt :-)

5060759[/snapback]

 

Nå satt jeg den ikke bare rett opp til 2700 da!

Hehe...

Tok den "step by step" med masse diagnose og testeprog innimellom. Fant max hastighet rett over 2700 og satte den da ned til litt under der den gikk stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...