Gå til innhold

dvd brenner finner ikke Quake 4 dvd'en! *Løst*


Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt meg Q4 & sitter her å river meg i håret!

 

Har nemlig ikke klart å installere det enda, dvd brenneren nekter å tro at det faktisk er en dvd i skuffen.

 

Har lest litt rundt og så at det kunne være issues med emuleringsprogrammer, slike som daemon tools og clonecd

Hadde begge disse installert, så jeg avinstallerte begge to, men til ingen nytte.

dvd brenneren bare lager "tygge" lyder når quake 4 dvd'en står i.

 

har nyeste firmware installert også.

 

Brenneren det er snakk om heter: LG GSA-4082B

 

Ellers kjører jeg XP m\sp2 og har aldri hatt dette problemet tidligere.

 

hjeeelp!

Endret av Hindmost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jo være selve dvd'en som er korrupt. (Selv om dette er lite sannsynlig...)  Har du prøvd den i andre spillere så du har utelukket dette?

5048649[/snapback]

 

 

Ja , prøvde den på en kompis sin laptop. Splash screen'en kom opp i all sin herlighet, så det er nok ikke dvd'en.

 

En ting det KAN være er en sone konflikt. Vet at dvd brenneren min ikke er sonefri.

må sjekkes....

 

edit : ser at quake 4 dvd er lagd i UK så da skal den vel ha samme sone som oss (sone 2) Kjøpte den også på den lokale spaceworld sjappa....

Dette er rare greier.... :dontgetit:

Endret av Hindmost
Lenke til kommentar

Det er desverre ganske vanlig, min plextor sleit med å installere farcry, men etter 3-4 forsøk funka det å kommer seg til 100%

2 ting du kan gjøre:

1.skaff deg en dvd-rom/brenner til.

2.last ned spillet og bruk din egen cd-key, kan eventuelt installere spillet og heller bruke dvd til å spille med i steden for å mounte spillet.

Lenke til kommentar
Er rimelig sikker på at den kommer til å funke hvis du oppgraderer firmwaren til brennern.

5056336[/snapback]

 

Det har jeg alt gjort! :)

 

+ny bios og chipset driver

 

eneste jeg ikke har prøvd er "uorginale" firmware versjoner som brukes for å få spilleren sonefri. Men kan ikke se at dette skal hjelpe, både spill og brenner er samme sonen...

 

synd at man må bruke native windows drivere, ser for meg at det er dvd brenneren som ikke takler kopi beskyttelsen på spillet eller noe...

 

 

Har nå hatt Quake4 i fem dager uten å fått fragga en eneste strogg :(

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet...

Første anledning siden jeg kjøpte spillet til å få innsatllert det kom igår.

Jeg satte dvd'en i brennern, men ingenting skjedde.

Jeg prøvde å sette in dvd'en på nytt, men fortsatt ingenting.

da ga jeg litt opp, og dro til en kamerat, når jeg kom hjem tenkte jeg at jeg skulle prøve det igjen.

 

Etter ca 10 forsøk startet spillet, og jeg fikk innstalelrt det.

Da begynte det desverre å bli sent, så jeg skrudde av pc'en, og tok kvelden.

 

Idag, når jeg kom hjem fra skolen, frossen og kald, tenkte jeg at jeg endelig skulle få skutt noen slemme monstre:)

Nå tok det ca 100 forsøk, med noen pauser, før dvd'en ble lest...

 

Jeg tenkte jeg skulle lage et image av den, men magic ISO creator sa bare: this is an audio cd:S

 

Så, er det noen som vet hvordan man lager et image av cd'en?

Eller noen andre måter jeg kan slippe å bruke 5 timer hver gang jeg skal starte spillet:)

Lenke til kommentar

Lån en DVD-spiller med en kamerat for å installere spillet. Noen DVD-spillere leser dårlig de nye kopibeskyttelsene.

 

Etter du har installert det så kan du finne deg en no-cd crack slik at du slipper å bruke DVD'en i framtiden. Men dette kan ødelegge for eventuelle oppgraderinger av patcher.

 

Ellers ser jeg ingen andre muligheter dessverre.

Lenke til kommentar

Har prøvd å starte opp med dvd i driven , men ikke den "prøv 50 ganger" metoden :)

 

skal prøve den.

 

Ellers så har jeg nå sendt spørsmål til activision support, blir spennende å høre hva de kommer opp med.

 

edit : "prøv femti ganger" metoden funka! fant dvd'en på det femte forsøket.

 

Før det hadde jeg fulgt Activison support sitt råd om å installere disse driverene:

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10.html

 

Gjorde det selv om jeg alt hadde siste versjon av Nforce inne.

 

Nforce driver installasjonen klikka og maskinen restartet midt i. Så forsvant web tilgangen.

Prøvde en gang til, denne gangen gikk det fint.

Inn med q4 dvd, inn\ut\inn\ut\inn\ut\inn\ut\inn og vips!

Installerte så spillet.

 

Deretter installerte jeg up to date Nforce igjen og restartet

 

Nå finner plutselig driven dvd'en på første forsøk :hmm:

 

Pc'er er rare dyr!

Endret av Hindmost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...