Gå til innhold

Skal kjøpe q4 eller FEAR, hjelp meg å velge!


Anbefalte innlegg

Vil ha hjelp til å bestemme hvilket av de overnevnte spill jeg skal anskaffe, takk.

Liker FEAR-demoene, men har ikke prøvd q4. Noen som har sterke overbevisninger å dele med meg? :)

 

*Klaging fjernet*

 

Jeg ER klar over at det finnes en forumkategori som heter Tilbakemeldinger!

 

*Da bruker du den.*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville gått for Q4 :) har spilt igjennom begge nå. og syns personlig Q4 var best. syns jeg fikk mer intrykk av en historie i q4 enn i fear. fear ble for mye av bare å gå rundt å skyte og få info over voicecom-tingen. ble kjedelig ganske fort. mens i q4 føler man at man har mer et mål. man vil vite hva som skjer etterpå. dessuten er jeg ikkes å stor fan av å skvette :) hehe liker heller en spennende historie.

Lenke til kommentar

hehe, takker for svar!

 

Jeg ble veldig imponert over SlowMo-funksjonen i FEAR, fysikken og grafikken rundt det, men frykter at spillet mister mye appell når det ikke er like spennende lenger.

Jeg liker derimot å bli skremt :p Sitter og skal spille rundt doom3 før filmen kommer! (Premiere 11. november!)

 

Har visse forventnigner til quake, men frykter at det kanskje ikke er så alt for originalt og at det fort kan bli kjedelig det også. Jaja...

Lenke til kommentar
hehe, takker for svar!

 

Jeg ble veldig imponert over SlowMo-funksjonen i FEAR, fysikken og grafikken rundt  det, men frykter at spillet mister mye appell når det ikke er like spennende lenger.

Jeg liker derimot å bli skremt :p Sitter og skal spille rundt doom3 før filmen kommer! (Premiere 11. november!) 

 

Har visse forventnigner til quake, men frykter at det kanskje ikke er så alt for originalt og at det fort kan bli kjedelig det også. Jaja...

5041912[/snapback]

 

 

ja sånn sett så er ikke Q4 så banebrytende akkurat. hehe men det er jo fete effekter i fear da. min pc klarer ikke akkurat å kjøre alt siden jeg har slitt den så ut med overklokking og div. hehe hadde jeg bare hatt en jobb. q4 er quake, det kan jeg jo si. det tar bare litt tid. så kjenner man seg igjenn :)

Lenke til kommentar
Regner nesten med at multiplayer i q4 overgår den i FEAR. Selv om det var veldig tilfredsstillende å nagle folk til veggen med Penetratoren i MP-demoen til FEAR  :thumbup:

 

Har jo spilt min dose q3...

5041927[/snapback]

 

 

virker jo nesten som om du har bestemt deg allerede jo :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spillt så mye FEAR, men har snart rundet Q4, og spillet er deilig.. grafikken er veldig bra, story'en eier, og du får tonnevis av action.

Etter det jeg har hørt, og kan tenke meg, at du blir veldig lei av Slowmotion effekten i FEAR etterhvert, og du slåss ca. mot de samme fiendene hele tiden, så det kan bli en del ensformige kamper.. *også de forskjellige banene ser veldig like ut.* (*Ifølge Gamespot)

 

q4 er quake, det kan jeg jo si. det tar bare litt tid. så kjenner man seg igjenn :)

5041920[/snapback]

 

I'll second that! D E I L I G når quake følelsen kom! Først så tenkte jeg: "Æsj, våpnene ligner jo ikke.. helt annet miljø." osv. men senere i spillet så kommer det!

Endret av xantir`
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Quake 4 og F.E.A.R. så jeg skal prøve å hjelpe deg å bestemme.

 

Quake 4:

+ Man kjenner seg lett igjen fra de tidligere Quake spillene. (Våpen, ikonene, miljøet og når fyren stønner når han blir skutt, høres det ut som Sarge, fra Quake III :))

+ Sinnsykt bra AI, både på fiendene og vennene, de er ikke så hjelpeløse som i andre spill

+ Dette kan være veldig subjektivt, men jeg sier det likevel: Man har nesten alltid folk med seg, noe som er positivt.

+ Fet grafikk

+Historien

 

F.E.A.R.

+ Veldig bra grafikk

+ Kule effekter når man dreper noen

+ Veldig bra AI

- Ræva story

- Miljøet er helt likt, når man er på et brett

- Kampene er veldig ensormige

- Samme med fiendene

 

Jah, jeg hadde definitivt valgt Quake. Men du kan jo kjøpe F.E.A.R. litt senere, eller ønske det til Jul :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke spillt så mye FEAR, men har snart rundet Q4, og spillet er deilig.. grafikken er veldig bra, story'en eier, og du får tonnevis av action.

Etter det jeg har hørt, og kan tenke meg, at du blir veldig lei av Slowmotion effekten i FEAR etterhvert, og du slåss ca. mot de samme fiendene hele tiden, så det kan bli en del ensformige kamper.. *også de forskjellige banene ser veldig like ut.* (*Ifølge Gamespot)

 

q4 er quake, det kan jeg jo si. det tar bare litt tid. så kjenner man seg igjenn :)

5041920[/snapback]

 

I'll second that! D E I L I G når quake følelsen kom! Først så tenkte jeg: "Æsj, våpnene ligner jo ikke.. helt annet miljø." osv. men senere i spillet så kommer det!

5041939[/snapback]

 

Søren også, nå har dere snakket meg inn å punge ut penger for Quake 4 også i dag. Vel vel :D

 

Angående FEAR, jeg ble ikke lei SloMo effekten. Men skrekkelementet ble utvasket etterhvert, men spillet ble ikke dårlig av den grunn. Synes ikke kampene i seg selv ble ensformige, da fienden kunne overraske. Dog, enig, litt få typer fiender å slåss mot. Og, ja, banene blir ganske like en god stund, men det tar seg opp på slutten. Det er ingen kjøretøy eller soldater som du slåss sammen med - slik jeg har hørt Quake 4 har.

 

Multiplayer blir nok større på Quake 4 ja, kommer sikkert masse mods etterhvert der.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Virker som om dem har proppa alt det beste inn i FEAR demoen, selve fear spillet skjer det nesten aldri noe skummelt i. :no: Blir utrolig kjedrlig i lengden :nei:

 

Har prøvd Quake 4, ble skuffa når jeg først starta singleplayer siden det ikke var Q3 Arena style, men Q2 style, men det var fortsatt utrolig morsommt :D Senre fant jeg ut at Q4 Multiplayer var mye mere likt Q3 Arena men bare litt tammere, men jeg syns ihvertfall at Q4 er et knall spill :thumbup: Multiplayer lagger lett da om du har litt dårlig PC.

Lenke til kommentar
*Klaging fjernet*

 

Jeg ER klar over at det finnes en forumkategori som heter Tilbakemeldinger!

 

*Da bruker du den.*

 

Får da være måte på hvor mye krefter jeg skal gidde og sløse på dette. Regner med den det gjelder har skjønt tegninga allerede.

 

 

 

 

Virker som det blir quake i første omgang ihvertfall :thumbup:

Endret av tasjlbaill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...