psytoniC Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Hei! Har akkurat kjøpt meg XFX GeForce 6600GT 128MB. Problemet er at jeg ikke får spilt av noen filmer. Windows media player, eller hvilket som helst program som spiller av filmer, tar hele prosessoren når jeg skal spille av en film. Da jeg skulle installere driverene til skjermkortet som lå på den cden som fulgte med fikk jeg denne meldingen: "The VGA detected seems not XFX's product. Please go to www.nvidia.com to get the driver for the other NVIDIA VGA." Jeg har nå de nyeste driverene fra www.nvidia.com Hovedkort: Asus A7N8X-E Deluxe CPU: AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Noen som vet hva som kan være galt? Patrick
Apocalypse Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Innstalert codec-pakke( r )? i såfall kan det være problemet. Prøv å avspill en av filmene med VLC. www.videolan.org/vlc/ Endret 21. oktober 2005 av Apocalypse
psytoniC Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Skrevet 21. oktober 2005 Prøvde å spille av en film i vlc... Det funka dårlig :/ PCn monger med en gang.. Noen andre som vet hva som kan være galt?
Åsmund@ATi Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 http://www.free-codecs.com/download/K_Lite..._Codec_Pack.htm Gå inn på denne siden instalere...også ... last ned de nyeste driverne hos ww.nVidia.com du må jo ha skjermdrivere
psytoniC Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Skrevet 22. oktober 2005 Prøvde akkurat å spille GTA San Andreas... Fikk akkurat det samme problemet, pcn monger helt.. Fikk ikke opp noe bilde. Noen som vet hva som kan være galt? :/
Lucifer89 Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Legg inn nye AGP eller PCIe Drivere, det pleier å gjøre susen
deep750 Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Legg inn nye AGP eller PCIe Drivere, det pleier å gjøre susen 5047886[/snapback] enig. men vær obs på å fjerne de gamle skjermdriverne...ellers vil det bare bli værre
psytoniC Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Skrevet 24. oktober 2005 Legg inn nye AGP eller PCIe Drivere, det pleier å gjøre susen 5047886[/snapback] Dvs. at jeg må oppdatere bios? Jeg har gjort dette. Får fortsatt det samme :/ Noen andre forslag? Kan kortet være ødelagt? Kan prøve å sette det inn i en annen maskin og prøve det der, før jeg sender det tilbake..
wiak Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 (endret) dette treng du å gjøre alltid før du skal spille (etter helt ny reinstall av xp) 1. Installer XP SP2 eller ikke vis du har det fra før 2. Installer eller Oppdater Chipset/AGP Driverne etc 3. Installer eller Opdatter SATA RAID driveren 4. Installer nvidia forceware ((siste(!)) 5. Defrag Harddisken(e) din(e) 6. Sørg for at du har AGP på 8x i bios/windows 7. Så prøv å spill et spill (med ingen AA eller AF på) vis du har fremdeles problemer så kontakt en lege (da kan skjermkortet være defekt/feil på!) Endret 24. oktober 2005 av wiak
psytoniC Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Skrevet 28. oktober 2005 Hmmm... Testa akkurat skjermkortet på en annen maskin. Der kunne jeg spille av filmer helt uten problemer.. Noen som kan tenke seg hva problemet er på min pc da? Har formatert....har mista tellinga, så problemet ligger ikke der? Argh! Blir så frustrert! Vil bare få pcn min til å funke :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå