Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir vacuumboks mer effekt ?


Kvammis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at det skal gi "betydelig" bedre effetkøking hvis man har vacuumstoppekran på bensintanken..

 

I bruksanvisningen er det også 2 forskjellige versjoner man kan montere den på.. Det kommer an på om man har Forgasser med "depressor tube" eller ikke..

 

Du vet vel ikke om HM RX har det ?

Lenke til kommentar

Det gir ingen effektøkning, men kan gi bedre gassrespons f.eks fra null til full gass og fra full til null til full gass osv. Motoren får ikke flere hk eller høyere dreiemoment. Bortkastet tid og penger etter min mening, jalla drit. Selv i motorcross bruker man ikke slikt.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Ikke ta deg bryet med å kjøpe og montere vacuumboks! Har så og si ingenting å si og den effekten en KAN få er symbolsk, bedre å spare pengene og kjøpe seg litt dyrere trimdeler.

På noen modeller kan du merke forskjell, noen som også har 2 vacuumbokser. Har man RMX med 2 vacuumbokser skal en visst nok merke litt forskjell. Uansett ikke vits hvis en ikke har skikkelig fulltrim, Simonini 90 cc trimsylinder og slikt....

Om du tror du vil merke noe på RX'en tar du feil. Vacuumboks på RX skal visst nok ha 0 effekt!

 

Jeg hadde ikke giddet!

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...