Gå til innhold

tastaturproblem, knapper utfører feil funksjoner


Anbefalte innlegg

har et problem med tastaturet på min stasjonære pc, helt plutselig begynte noen knapper å utføre feil funksjoner i tillegg til den de egentlig skal utføre. Tastaturet har fungert helt fint i mange måneder før det bestemte seg for å slå seg vrang....

 

-Pil opp fungerer som pil opp, men i tillegg utfører den høyreklikk samtidig! (så med andre ord kan jeg ikke holde inne pil oppover, litt irriterende i tekstredigering/coding, hver gang jeg trykker pil opp kommer høyreklikk-menyen opp)

 

-End skriver komma før den hopper til enden av setningen, så jeg får et komma midt i setninger der markøren var når jeg trykker end.

 

(gjør også merkelige ting når jeg bruker ctrl/shift sammen med disse to knappene, husker ikke helt hva (sitter på laptop på skolen nå))

 

har ikke merka flere knapper som gjør lignende ting, men kan fint være det er noen...

 

noen forslag? (har bare standard xp 102knappers driver)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med annen tastatur. Det kan jo hende at din er gåen. :!:

 

har et problem med tastaturet på min stasjonære pc, helt plutselig begynte noen knapper å utføre feil funksjoner i tillegg til den de egentlig skal utføre. Tastaturet har fungert helt fint i mange måneder før det bestemte seg for å slå seg vrang....

 

-Pil opp fungerer som pil opp, men i tillegg utfører den høyreklikk samtidig! (så med andre ord kan jeg ikke holde inne pil oppover, litt irriterende i tekstredigering/coding, hver gang jeg trykker pil opp kommer høyreklikk-menyen opp)

 

-End skriver komma før den hopper til enden av setningen, så jeg får et komma midt i setninger der markøren var når jeg trykker end.

 

(gjør også merkelige ting når jeg bruker ctrl/shift sammen med disse to knappene, husker ikke helt hva (sitter på laptop på skolen nå))

 

har ikke merka flere knapper som gjør lignende ting, men kan fint være det er noen...

 

noen forslag? (har bare standard xp 102knappers driver)

5033797[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når dette begynnte, vet du om du gjorde noe spesielt, som å installere/avinstallere noe?

Har du sølt noe på tastaturet?

 

Kan virke som en kortslutning.

Er det sølt noe på tastaturet, kan du åpne det forsiktig å se om det finnes noe rester etter vann/kaffe/brus o.l.

 

Har selv opplevd å sølt oppi tastaturet, og etter ganske lang tid begynnte det å oppføre seg noe merkelig...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vel, eneste jeg har installert rundt tida når tataturet begynte å bli noe merkelig er drivere til trådløst nettverkskort...

 

og det er ikke etter min kjennskap sølt noe som helst i tastaturet ^^

 

har kun standard driver til tastaturet, men har også prøvd drivere som fulgte med, hjalp lite...

Lenke til kommentar

Microsoft har vel også implentert slike funksjoner for funksjonshemmede (?) som kan aktiveres og konfigureres et sted. Under kontrollpanel->tilgjengelighestalternativer er det noe, men har på følelsen at det er bom.. ellers kan feilsøking under kontrollpanel-> tastatur være noe å prøve ut. se også at tastaturet og musen er plugget i rett i pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...