Gå til innhold

Installasjons problem med Windows XP! HJELP!


eikum

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag tidlig skulle jeg installere Windows XP på nytt.. Alt gikk greit helt til jeg fikk blue screen.. *husker ikke hva det sto*

Jeg tenkte jaja... Og startet installasjonen på nytt.

Men når jeg skal velge partisjon kommer dette opp;

To install Windows on the partioin you selected,

Setup must write some startup files to the following disk:

19078 MB Disk 0 ID 0 on bus 0 on atapi [MBR]

 

Howver, this disk does not contain a Windows-compatible partition.

 

To continue installing Windows, retur to the partition selection screen and creat a windows-compatible partition on the disk above.

If there is no free space on the disk, delete an existing partition, and then create a new one.

 

To reut to the partition slection screen, pres ENTER

--------------

Dette kommer opp uansett hvilken partisjon jeg velger, (uansett om jeg sletter og lager ny!)

Har 3 dikser , men funker ikke å installere XP på noen av dem!!

 

TRENGER HJELP :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklaringen stod jo der

 

To install Windows on the partioin you selected,

Setup must write some startup files to the following disk:

19078 MB Disk 0 ID 0 on bus 0 on atapi [MBR]

 

Howver, this disk does not contain a Windows-compatible partition.

 

Altså den første disken, som inneholder MBR hadde en partisjon som ikke var windows kompatibel. Hvis du hadde formatert den disken med fat eller ntfs ville det funka helt flott, hvis det var denne disken du i tillegg byttet ut med 80gb hdden kan jeg godt forstå at det fungerte.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

 

Tråden er i tillegg feilpostet, jeg flytter denne til lagringsmedier.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...