Gå til innhold

Les HELE boka


Anbefalte innlegg

Godbiter fra bestselgeren Bibelen:

 

Dødsstraff for voldtektsofre som ikke får ropt om hjelp:

 

"Når en mann treffer en ung pike i byen, en som er jomfru og forlovet med en annen mann, og han har samleie med henne, skal dere føre begge to til byporten og steine dem i hjel, piken fordi hun ikke ropte om hjelp enda hun var i en by, og mannen fordi han krenket en annen manns kvinne. Slik skal du rydde ut det onde hos deg."

5. Mos. 22:23-24

 

 

Dødsstraff for å gjøre narr av Herren:

 

"Og den som spotter Herrens navn, skal dø; hele menigheten skal steine ham. Enten han er innflytter eller født i landet skal han steines når han spotter Herrens navn."

3. Mos. 24:16

 

 

Se flere:

http://www.hedning.no/hedning/arkiv/boker/glb/

 

Er det ikke flott?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en bok fra GUD. Selvfølgelig er det flott. Gud er kjærlig og god!

-------------------------

Må bare legge til:

 

Jeg vil komme over dem som en binne som er blitt fratatt sine unger, og rive i stykker deres bryst. Jeg vil ete dem opp som en løve, markens villdyr skal slite dem sund.

Medlidenhet vet jeg ikke av.

 

Seriøst gud?

 

[ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-08-22 17:03 ]

Lenke til kommentar

Hm. Og dere tror for ramme alvor at det som står i bibelen er ment bokstavelig talt i alle sammenhenger? Njet, det er nok ikke det. For øvrig er mosebøkenes "lover og regler" erstattet av det nye testamente. Ellers ville vi ha problemer når vi tar billetten...

 

-y-

Lenke til kommentar

Er det ikke slik da at disse står i gamletestamentet? For lovene i gamletestamentet ble jo erstattet av nytestamentet husker jeg ikke helt feil...

 

[Edit: Æsj. Yummy slo meg, og jeg merka det ikke engang]

 

_________________

webmaster http://www.tequila.org

 

Yesterday upon the stair

I met a man who wasn't there

He wasn't there again today

I think he's from the CIA

 

[ Denne Melding var redigert av: cyclo på 2002-08-23 05:38 ]

Lenke til kommentar

Om man skal tolke bibelen bokstavelig?

 

Neida for all del, men hvis alle har sin egen personlige tolkning, tar til seg det de syns er bra, og ignorerer det som ikke passer inn i sitt verdensbilde - hva sitter man igjen med da? Man sitter igjen med 6 milliarder religioner.

 

Og yummy, hvordan tolker du de to nevnte sitatene?

 

Det er sikkert mulig å vri dem til å formidle noe positivt og oppbyggelig med en god porsjon fantasi - og til og med tro på det!

 

Det er det jeg kaller selvbedrag.

Lenke til kommentar

Ja det er ordrett fra originalspråket, men bibelen er utgitt i mange opplag, og oversettelsene han variere noe fra utgave til utgave. Dette pga av at man har villet sensurere eller omformulere deler av teksten. Så på hver utgave av bibelen burde det egentlig så som undertittel: "Fritt tolket av ......"

 

Hadde vært interessant å vite hvorfor du har vanskelig for å tro dette - men det er kanskje skremmende å ta til seg ny informasjon som kan rokke ved din allerede etablerte oppfatning? Akkurat som det tok mange år før store deler av verden kunne akseptere at jorden var rund i steden for flat. For øvrig innførte kristne i en periode dødsstraff for å hevde at jorden er rund...

Lenke til kommentar

At kristendommen bare var et symbol på status i det gamle israel osv, er jeg sikker på.

 

Lederne for de kristne har kommet med regler (de to første sitatene), slik at folk ikke skal forråde dem, som da vil føre til tap av penger og andre idiotiske "ofre til gud". Tap av penger (inntekter: Ofre til gud), fører som oftest til fattigdom.

 

Tar eventyret om Jesus som en sånn matrix story.

Hadde vært koseligt, MEN det er ikke sånn in the real life. Sorry to brekj itt to ju :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-08-23 14:36 ]

Lenke til kommentar

IKKE ta og last ned Dennis Leary sin komikk om religion og chill litt.

 

PS. Denne komikk-sketchen maa vaere et lovlig opptak, ellers kommer du til aa brenne i ******* og pines og lide for evig og alltid til tidens ende fordi Gud elsker deg. :razz:

 

EDIT: Fjerna brudd paa retningsretningene.

 

[ Denne Melding var redigert av: drdoogie på 2002-08-24 09:44 ]

Lenke til kommentar

Som tidligere sagt; bibelen er ikke skrevet i dag. Den er skrevet for lenge siden, på en tid da samfunnet aksepterte slikt. Kristendommen har nemlig utviklet seg gjennom alle disse årene, og dermed er det bare ultrakonservative kristne som kan tro på en slik løsning på hverdagens problemer. Derimot er det ikke alle andre religioner som har utviklet seg fullt så mye. I enkelte afrikanske land praktiserer de blodig urettferdige lover (les: voldtekt -> utroskap), for ikke å snakke om omskjæringen av kvinner. Ville bare sette det i et annet lys. Den jussen de følger i de landene har nok ikke noe med religionen, men heller tradisjonene.

Lenke til kommentar

Stemmer det, det er det nye testamentet man skal følge..

Litt synd at "HAN" ikke gidder å komme med enda en ny

revidert utgave, synes selv det nye begynner å bli temmlig gammet i grunn :smile:

 

Btw, hva er værst :smile:

Å være kristen å ta feil eller å ikke

være kristen å ta feil ?

Lenke til kommentar

En ting jeg aldri kommer til å gjøre er på lese HELE boken.

 

Jeg har litt vanskelig for å tro på at det står ordrett slik, ikke fordi jeg er kristen, for det er jeg overhodet ikke, men fordi at jeg er realist.

 

Jeg vet at mange mennesker sitter ut slike rykter for at folk skal hate kristendommen enda mer.

 

Men det skal sies at jeg ikke tror på Gud, Jesus eller den hellige and.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...