Gå til innhold

Hjelp med Reklamasjons Brev.


Aykon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan skriver eg et reklamasjons brev ?

Har aldri skrevet det før, men skal eg bare forklare hva som er gale med mobilen.

Å sei hvor mange ganger den har våre til rep. osv?

5024946[/snapback]

 

 

Skriv hva som er galt, hvor mange ganger den har vært inne (inkl. datoer), skriv hva du ønsker å oppnå med reklamasjonen. Husk kontaktinfo, kopi av kvittering for kjøp og evt. for reparasjoner.

 

Husk også å lage en kopi til deg selv av alt du sender inn; ikke gi fra deg kvitteringen, for eksempel :-)

 

Ellers er det en god klage-generator på forbrukerportalen.no - såvidt jeg husker.

 

-M

Lenke til kommentar

Gratulerer Alastor :D

 

1. Sett deg ned med all dokumentasjon angående varen (kvitteringer, reperasjonsbrev etc).

2. Finn ut om hva du vil, hva har du krav på? Ta gjerne med flere krav hvis de ikke godtar det første. eks:

 

Jeg vil ha omlevert varen på grunn av ....

 

Subsidiært hvis ikke omlevering går, vil jeg heve kjøpet og få renter fra kjøpsdato.

 

Uansett krever jeg å få mine dokumenterte utelgg refundert med kr. xxx

 

(Dette er bare til info, du kan gjøre det bedre selv.)

 

3. Hva slags mangler er det snakk om?

 

4. Kladd grovt: Få ned det viktige, hovedpunktene.

 

5.. Skriv ut, men vær saklig samt kort og presis. Ikke krev erstatning for tort og svie, det kan du bare glemme å få. P.S Husk å sette en svarfrist :

eks:

Hvis ikke mine krav blir oppfyllt, eller hvis jeg ikke få skriftlig svar (viktig med skriftlighet pga bevis verdi), innen xx\xx - 05 vil jeg sende saken til forbrukerrådet ( gi en rimelig frist på 2 - 3 uker)

 

6. Les gjennom, luk ut ALLE skrive feil.

 

7. Send det på mail eller rekommandert. Da har du bevis for når du sendte det.

 

Og husk:

 

saklighet

kort og presis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...