Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til et hjemme-nettverk!


Anbefalte innlegg

Jeg har tre pc'er i huset, et modem og en router. Modemet er en Thompson (ett eller annet, fra Telenor) Routeren er en D-Link 624+. To av pc'ene er stasjonære og står plassert like ved routeren og modemet, den siste er en bærbar som er i andre etasje. Jeg har fikset det sånn at alle har internett (den bærbare har "utmerket" dekning). Så kommer jeg til problemet: Når jeg skal lage et hjemme-nettverk for å overføre filer fra den ene pc'en til den andre så får jeg ikke gjort dette. Den eldste pc'en tror jeg at er konfiguert til dette siden at den finner de to andre i nettverket, men det går ikke ann å "koble" seg til dem. De to andre klarer ikke å danne et nettverk med noen av pc'ene. Det rare er at de kan spille CS og CS:S mot hverandre på LAN :w00t:

 

Hva kan være galt?

Hvordan kan jeg fikse dette?

Kan noen gi meg en guide til hvordan man fikser dette?

Hvorfor går det ann å spille på LAN, men ikke overføre filer til hverandre?

 

BTW: Alle pc'ene har Windows Xp Home Edition.

 

Takker på forhånd for all hjelp :thumbup:

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er i samme arbeidsgruppe (HJEMME).

Når jeg trykker på "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen" finner den ene pc'en (den gamle) de andre (bærbar og ny)men det går ikke ann å gå inn på dem. Når jeg trykker "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen" med den nye finner den ingenting det kommer opp en melding der det står: "Hjemme er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoen av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser."

 

Hvem er administrator?

Må jeg ha en server?

Hva må til for å få et nettverk hjemme? :mad:

Lenke til kommentar

Det blir slik til meg også, og jeg har Norton Internet security... Prøv å deaktiver det i 5 min ved å høyreklikke på ikonet og velg deaktiver norton internet security...

Da skal det funke... Men du må gjøre det på alle maskinene som er med i nettverket da.

 

Lykke til :):thumbup:

 

Edit: Kan også prøve å gjøre om slik at alle er i MSHOME i stedet for HJEMME :)

Endret av everex
Lenke til kommentar

Deaktiverte Norton og det gikk ann å koble seg på den nye pc'en med den gamle, men det omvendte gikk ikke. Den nye fant heller ikke noen datamaskiner i nettverket...

 

Arbeidsgruppen het MSHOME før, men jeg skiftet til Hjemme etter råd lengere oppe i emnet.

 

HJEEEEELP!

 

(Ser på Rosenborg - Real Madrid)

Lenke til kommentar

I norton må du legge til IP adressene til PCene i LANet ditt i trusted zone (tillat sone på norsk?)

 

Du må inn i NIS, velg brannmur, instillinger, hjemmenettverk. Nederst på den fanen er det et vindu du kan legge inn adresser i trusted eller blocked (?) zone. Edit: Du skal da selvfølgelig legge til adressene i trustet/tillat sone!

 

(Om routeren din gir ut 192.168.0.x rangen, ville jeg lagt til alle IPer fra .0.2 til .0.254

 

Tar dette fra hukommelsen så leifer er nesten uungåelige :)

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...