Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke router med nytt wlan kort.


Anbefalte innlegg

:dontgetit: Jeg har hatt litt problemer med mitt Skyr@cer 133 PCI nettverkskort den siste tiden som endte med at jeg ikke får noen som helts kontakt med routeren.

 

Så i går, så lur som jeg var, kjøpte jeg meg ett D-link 54mbits wlankort.

Jeg drar ut det gamle, putter det nye i og installerer drivere og det som trengs og alt ser ut som det skal virke men NEIDA!, det hjelper ikke en liten smule engang. :(

Formaterte pcen og installerte drivere men ingen nytte der heller...

Jeg er leieboer og deler internetten via en tråløs Linksys router.

Jeg har også en bærbar som fungerer glimrende.

Routeren har MAC filtrering og WEP kryptering (WEP pga. Skyr@cer kortene mine=gamle)

Jeg vet at det nye kortet ikke er lagt til i MAC filteret men det gir samme status som Skyr@cer kortet, at det ikke finner noen nettverk.

Har prøvd å sette opp kortene med samme instillinger som på laptopen, både med det gamle Skyr@cer kortet og D-link kortet.

 

I bunn og grunn så kan jeg ikke koble til eller se noen tråløse nettverk med den stasjonære pcen min.

Takknemlig for all (nyttig) hjelp :)

(bekalger rot men nå tror jeg at jeg fikk med alt :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd å resette acsess pointet

5022304[/snapback]

 

Flere ganger...

Tok strømmen på både modem og router i går kveld etter installering...

5022312[/snapback]

 

Du må resette ikke bare ta strømmen .

5022333[/snapback]

 

Det har jeg desverre ikke mulgheten til å gjøre, hater å ikke være admin. :hrm:

men uansett kommer på nett med den bærbare og han kommer på nett oppe med sin bærbare.. det er ikke i routeren.

og siden ssid er på burde jeg i det minste kunne se nettverket.

har en ekkel følelse om at det er hovedkortet men det burde jo ikke ha noen betydning for WLAN kortet når alle drivere er installert og det står at det virker...

Lenke til kommentar
Det har jeg desverre ikke mulgheten til å gjøre, hater å ikke være admin. :hrm:

men uansett kommer på nett med den bærbare og han kommer på nett oppe med sin bærbare.. det er ikke i routeren.

og siden ssid er på burde jeg i det minste kunne se nettverket.

har en ekkel følelse om at det er hovedkortet men det burde jo ikke ha noen betydning for WLAN kortet når alle drivere er installert og det står at det virker...

5022346[/snapback]

Siden du ikke er admin, hvordan kan du vite at SSID er slått på da?

 

Regner også med at du installerte driverene først, før du satt inn kortet i pc'en?

Lenke til kommentar
Det har jeg desverre ikke mulgheten til å gjøre, hater å ikke være admin. :hrm:

men uansett kommer på nett med den bærbare og han kommer på nett oppe med sin bærbare.. det er ikke i routeren.

og siden ssid er på burde jeg i det minste kunne se nettverket.

har en ekkel følelse om at det er hovedkortet men det burde jo ikke ha noen betydning for WLAN kortet når alle drivere er installert og det står at det virker...

5022346[/snapback]

Siden du ikke er admin, hvordan kan du vite at SSID er slått på da?

 

Regner også med at du installerte driverene først, før du satt inn kortet i pc'en?

5022844[/snapback]

 

Jeg vet SSID fordi jeg har den satt opp på den bærbare.

 

Jeg installerte drivere før jeg satt i kortet, når det ikke virket formaterte jeg og installerte windows på nytt for å fjerne eventuelle drivere fra det gamle kortet..

men jeg installerte windows med kortet i pcen... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...