Gå til innhold

Hvor får man kjøpt isopropanol?


Anbefalte innlegg

Har vært overalt hvor man kan tenke seg at slikt selges! På apoteket så de stygt på meg og sa at: "det har vi ikke lov til å selge" på polet så de rart på meg og sa: "du må ringe hovedkontoret til arcus" på bensinstasjonen bare så hun tyggegummityggende jenta rart på meg og ristet på hodet! Etter all denne letingen bestemte jeg meg for å stikke innom ett firma som driver med reperasjoner av pc. Daglig leder der spurte meg hva jeg skulle med det, hvorpå jeg svarte at jeg skulle rengjøre CPU og lignende. Da bare lo han av meg og sa at "Du trenger ikke det, det er bare å tørke av med litt papir og kline på ny pasta, det gjør vi" Nok om det. Hvor kan jeg kjøpe/bestille det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dropp Microplex og kjør innom nærmeste bensinstasjon og kjøp kondensfjener til en 10'er. Like bra som den Microplex selger.

5014284[/snapback]

Tja, det kan jo godt hende, men med denne får du jo også cleaner, ikke bare løsemiddelet..

 

Akkurat den samme som jeg linka til, bare hos microplex istedet.

Lenke til kommentar
Har brukt neglelakkfjerner til damen eg, fungerer kjempe for min del :)

Sjekket flasken på baksiden og jo det er et isopropanol lignende navn der under innholder.

5017012[/snapback]

 

Neglelakkfjerner inneholder Aceton, som er et meget sterkt løsemiddel. Ville ikke brukt det på en CPU. Aceton løser opp farlig mye, også noen plasttyper.

 

Som en annen nevnte er det enkleste å kjøpe kondensfjerner på bensinstasjonen. Det er faktisk 100% isopropanol (eller 98% isopropanol og 2% vann).

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Du må være litt forsiktig med neglelakkfjerneren, aceton og plast går ikke så bra sammen, har en tendes til å smelte..

5017096[/snapback]

Har brukt aceton (100% ren aceton) i mange år nå, og snart i 3 år på min XP2800+ uten at den har tatt skade, har byttet minst 10 kjølere og har hatt den ute flere ganger i andre anledninger også. Jeg velger likevel å gå over til isopropanol siden alle sier at det er toppers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...