Gå til innhold

Hvilke programmer trenger man?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke.

5011142[/snapback]

Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!"

 

Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. :)

Lenke til kommentar
En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke.

5011142[/snapback]

Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!"

 

Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. :)

5011417[/snapback]

Jeg beklager at innlegget mitt kunne oppfattes som om at jeg mener at gratisprogramer "er det eneste som er noe". Det mener jeg ikke, men for nybegynnere er det et greit alternativ til å bruke penger på en editor de ikke greier å bruke fult ut.

@lokaltog; kan du sende meg på riktig vei til ZDE?

Endret av rødøye
Lenke til kommentar
En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke.

5011142[/snapback]

Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!"

 

Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. :)

5011417[/snapback]

Jeg beklager at innlegget mitt kunne oppfattes som om at jeg mener at gratisprogramer "er det eneste som er noe". Det mener jeg ikke, men for nybegynnere er det et greit alternativ til å bruke penger på en editor de ikke greier å bruke fult ut.

@lokaltog; kan du sende meg på riktig vei til ZDE?

5011569[/snapback]

Mener du http://www.zend.com/store/products/zend-studio/ ? Skjønte ikke helt. :)

Lenke til kommentar

Jeg var en av dem som følte at gratisprogrammer var greiest å bruke, og til prosjekter brukte jeg PHP Designer 2005, som forsåvidt fungerte bra nok til mitt bruk. Men så testet jeg ut ZDE, og falt straks for alle funksjonene det kunne by på. Da var ikke veien lang til Zend's butikk :) Er jo utrolig hendig å kunne se resultater i databasen direkte, og kunne kjøre spørringer direkte. Har også funnet ut at CVS er utrolig nyttig, da jeg og en kamerat driver og jobber med et lite prosjekt sammen nå. Verdt hver eneste krone, helt klart!

Lenke til kommentar
En gratis (GPL) teksteditor med highlighting er å foretrekke.

5011142[/snapback]

Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde ikke klart meg uten ZDE til prosjekter av en viss størrelse. Code completion, debugger og alle de andre smarte funksjonene som vanligvis ikke finnes i en GPL-teksteditor er for meg uvurdelige. Det jeg mener er at det er tåpelig å messe om at "gratisprogrammer og Open Source er det eneste som egentlig er bra!"

 

Jeg anbefaler deg å investere noen kroner i et program som DreamWeaver (finnes vel noen studentrabatter som får program met ned i en overkommelig pris) hvis du ønsker å ha et solid fotfeste som nybegynner. DW har mange nyttige funksjoner for de som ikke er helt drevne i webutviklingsverdenen. Men har du et magert budsjett, er det kanskje nødvendig å finne noen gratisprogrammer isteden. Har hørt rykter om at Notepad 2 er et godt alternativ. :)

5011417[/snapback]

 

NVU minner jo litt om Dreamweaver og er graits og kommer til OS X, Windows og Linux. Kan være greit å bruke codeview og som alternativ til dreamweaver hvis en kun skal benytte seg av html, css og php. Dreamweaver er bra det, men tror at ungdom flest ikke akkruat kjøper det lovlig.

Lenke til kommentar
Dreamweaver er bra det, men tror at ungdom flest ikke akkruat kjøper det lovlig.

Shh :innocent:

 

Poenget med å bruke DW var ikke å bruke WYSIWYG men å bruke code view, for å få brukt Code completion og innebygget ftp. Utrolig digg å ha!

5013885[/snapback]

 

Siktet ikke til WYSIWYG jeg heller. Men har ikke sjekket om det er Code Completion i NVU, men det har noen likheter til dreamweaver. JEg like rog dreamweaver, men hvis av og til kan mindre ressurskrevende programmer være kjekke for da må man også gjøre litt mer selv, og da lærer man mer. I dreamweaver er jo tilrettelagt til alt som har med webutvikling å gjøre når det kommer til koding og scripting :)

 

Dreamweaver er bra. Men det fins mye gratis, open source som kan være like bra å bruke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...