Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip adresse: 10.0.0.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal kunne logge inn i routeren og endre, legge til i filter og evt nat.

du finner ip adressen til router ved å:

 

start -> kjør -> cmd -> ipconfig all

 

roxbury

Skrevet

Tja...

 

Hvis det er telenor du har og du har mottat et speedtouch modem/router,

så kan du f.eks åpne internett explorer å skrive inn adressen:

10.0.0.138 (Correct me if im wrong)

 

Da får du innlogging til routeren din. Her kan du kjøre easy setup wizard og velge

å kjøre routeren i bridge mode. Da vil du motta IP-adressen direkte til PC'en din.

 

-z00l-

Skrevet

Jeg prøvde dette, noe som resulterte i at jeg ikke kom på nettet.. måtte restarte modem og reinstallere Online Start.. noen som kan forklare en nybegynner dette i deltaljer?

Skrevet (endret)

Dersom du måtte installere Online Start kan det tyde på at dette er et gammelt modem som ikke er ruter og ikke har innebygd støtte for PPPoE.

 

Det skal ikke være nødvendig lenger med noe install på PC'en ved bruk av et modem som Telenor leverer i dag. Bare at PC'en som er tilkoblet er satt opp til å få IP-adresse automatisk.

 

Men her er en tanke.....dersom du med suksess stilte den til bridge-mode er det mulig du likevel trenger PPPoE installert på PC'en. Jeg er ikke Telenor kunde (bruker Tele2) og dermed slipper å tenke på PPPoE, selv om det går via Telenor. :)

Endret av joebush
Skrevet

Det er et nokså nytt modem - kjøpt i Juli i sommer, så innebygd større for PPPoE, er neppe noe problem^^

 

Grunnen til at jeg måtte installere Online Start på nytt var fordi jeg hadde tuklet med instillingene på modemet, og det ville ikke gå tilbake til tidligere instillinger. Siden det ikke var noen "restart-knapp" på modemet, måtte jeg lagre instillingene til modemet fra online cd'en på nytt :p

Skrevet
Det er et nokså nytt modem - kjøpt i Juli i sommer, så innebygd større for PPPoE, er neppe noe problem^^

 

Grunnen til at jeg måtte installere Online Start på nytt var fordi jeg hadde tuklet med instillingene på modemet, og det ville ikke gå tilbake til tidligere instillinger. Siden det ikke var noen "restart-knapp" på modemet, måtte jeg lagre instillingene til modemet fra online cd'en på nytt :p

5046035[/snapback]

 

Ok, det var interessant. Hadde ikke tenkt meg at installasjon av Online Start skulle legge inn software på modemet.

Skrevet

Jup har selv Telenor ADSL og det der SpeedTouch modemet mitt er over 1 år gammelt og det fulgtem ed en CD, som man brukte kun en gang, for å konfigurere Modemet med (dette hvis man er helt uerfaren med å konfigurere modem/router selv). Fatter ikke hvorfor noen er negative ang den CD`en. :p

 

Men litt OT: Rundt kl. 22.00 i går kveld (dette gjelder Stavanger området) så gikk ADSL linja mi ned. Da blinket den der (@ ikonet på modemet) hele tiden). De som har Telenor vet hva jeg snakker om. Sitter nå på skolen så har ikke testet ut linja siden i går kveld. Noen som har hatt samme problemet eller? Har hatt Telenor i over et år nå og dette er første gang at ADLS linja er nede. :cry:

Skrevet
Kanskje du bare skal prøve å ringe Telenor support. Det hender du treffer en som har peiling :p

5051484[/snapback]

 

 

He he derfor jeg henvendte meg hit først. :)

Skrevet

Altså, hvis du setter opp modemet som et modem (i bridge-modus) trenger du en PPPoE-klient for å autheniserer deg mot Telenor for å komme på nett. Det enkleste er bare å bruke den som router og forwarde alle portene til din maskin.

Skrevet (endret)

Eller bare gå inn på Online.no skriv inn bruker/passord du fikk av Telenor, derifra kan du administrere din konto og finne ut IP-adressen din. :thumbup:

 

EDIT: Litt OT, var vist bare å restarte Modemet så var ADSL linja mi oppe og gikk, var rart dette noen andre som har opplevd dette, (førtse gangen for meg) har ikke giddi og ringt til kundeservice. :p

Endret av Wooho
Skrevet
Kanskje du bare skal prøve å ringe Telenor support. Det hender du treffer en som har peiling :p

5051484[/snapback]

 

Hehe.. faktisk ikke alltid man treffer på de med peiling.. kjedelig å ringe support når de kan mindre enn en selv :thumbdown:, og alternativet for hjelp er "Support 24", telenors "super hjelp" som kun koster 25 kr/min :hrm:

Skrevet

En mulighet er å gå inn på 10.0.0.138 kjør easy setup/setup wizard, sett ruteren i bridge (internett vil tryne etter dette, fortvil ikke :p)...

 

Gå inn på nettverkstilkoblinger, klikk sett opp ny internett tilkobling, velg bredbåndsoppkobling som krever brukernavn og passord...

 

kjør igjennom, ring opp den tilkoblingen og du vil ha ofisiell ip...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...