Gå til innhold

UFO: Aftershock Engelsk demo!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke lest alle postene, men er det bygd opp slik at du kan bestemme at spillet pauser med en gang "noe kritisk skjer" (fiende lokalisert, ufo'er i anmarsj eller lignende)?

5051183[/snapback]

Yep. Ein del val for automatisk pause både i taktisk og strategisk modus. Fiende oppdaga, soldat skada og så vidare. Ellers kan du og pause når du måtte ønskje sjølv.

5052853[/snapback]

Nice, får bestille spillet jeg da. :D

For de som er imot Starforce , ligg unna dette spillet.

5053176[/snapback]

Det er sant. Det positive å sei om StarForce er at UFO: Aftershock ikkje har blitt cracka enda. Burde vel ikkje ta dei så lange tida, men interessant å sjå kor lang tid.

@LarsP: Godt å høre :). Får håpe du likar det.

eranro: Det som er med StarForce, er at dette bl.a erstatter standarddriverne i Windows for CD/DVD-stasjoner med sine egne. Dette har ført til at folk mister CD/DVD-stasjonene sine i Min datamaskin/Enhetsbehandling, i de aller verste tilfellene har data på harddisk(er) gått tapt.

Det er også slik at hvis man avinstaller spillet som bruker SF, er man ikke 100% garantert at også SF er blitt fjernet. Det fins mange verktøy der ute som scanner systemet etter StarForce-filer og -innstillinger, men StarForce driver en aktiv jakt etter disse for å sørge for at kun deres eget avinstallerings-verktøy blir eneste alternativ.

Etter min mening var det et stort feilgrep av CENEGA å implementere SF - strategispill av denne typen selges det ikke mye av i utgangspunktet, og salget vil ytterligere stupe når folk får øynene opp og begynner å boikotte slik forbrukerfiendtlig kopisperre.

JBlack: Haha, morroklumpen :!: Men jeg trodde egentlig at Starship Troopers var kommet ut for lenge siden - først som et 3. personsspill (som ble kansellert) og deretter i strategiform...

Ehm. Starforce er en kopisperre, ikke sant?

Hva er det som er så ille med den, om man kjøper spillet?

5055265[/snapback]

Som EviLEddiE seier, så har StarForce laga trøbbel på nokon maskiner til tider, både med HD og CD/DVD. 99% av brukerane merkar imidlertid ikkje at dei har det, og det er mange spel som brukar den. Her er ei liste over nokon av dei spela som brukar StarForce, og her er tråden fra Aftershock forumet. Som StarForce representanten der seier (her), så ligg det eit verktøy på sida deires for å fjerne det.

Uansett, om du synest denne typen copy protection er uakseptabel, så bør du styre unna Aftershock. Det er imidlertid svært få brukerar som får problemer (og dei fleste av dei var i forbindelse med tidlegare versjonar av StarForce), så eg ville ikkje vore alt for bekymra. Dersom du har spela demoen har du StarForce på systemet alt.

Da har jeg bestemt meg for å kansellere forhåndsbestillingen jeg har på UFO: Aftershock. Grunnen? Ja, du gjettet riktig - STARFORCE.

Etter å ha lest i detalj forumtråden Slaughter kom med, fant jeg ut at SF ikke bare erstatter Windows sine enhetsdrivere, men også høyst sannsynlig modifiserer firmwaren på CD/DVD-stasjonene. Dette forklarer jo litt hvorfor folk får ødelagt stasjonene sine titt og ofte. Og mitt inntrykk av Starforce etter å ha lest innlegget til Dimitry (ansatt i SF), er at de er noen arrogante jæ***r som gjemmer seg bak kundene sine (utgivere som Cenega) og fraskriver seg alt ansvar. Hvis et spill implementerer en slik kopibeskyttelse som går helt ned på dette nivået, kjøper jeg det ikke. Uansett hvor bra det måtte være.

Altar/Cenega har dermed tapt enda en kunde pga avgjørelsen om å implementere SF, og dermed gi f*** i å ta vare på kundene sine. Dette er DEFINITIVT ikke veien å gå dersom man ønsker det beste for produktet sitt.

Forhåpentlig kommer det en offisiell NO-DVD for UFO:AS (sånn som for Half-Life 2 og UT2004) ganske snart. Ellers kan jeg jo vente på den kommende Xbox-versjonen - akkurat der trenger jeg ikke å bekymre meg for SF, for å si det sånn :)

Endret av EviLEddiE

Jeg begynner å lure , hvem er det som skal svi ?

Jeg som bruker penger på spill ?

Eller de som aldri har spandert 1 krone på spill industrien.

Slaughter , du som nesten kjenner disse folka personlig. Jegt håper du kan bruke din påvirkning til å si til ALTAR hvor mye problemer Starforce kan og vill skade folk. Det er min oppfordring!

Og hvis du har anledning , spør akkurat som jeg sa over , hvem vill de ramme ?

Betalende kunder ? Eller hackere ?

Hvorfor velge en løsning som skader begge parter ?

Vel, eg likar ikkje StarForce heller, det er sikkert. Når det er sagt, så har dei enda ikkje greid å cracke UFO: Aftershock. Trur heller ikkje det har ødelagt nokon HD eller DVD så langt (den siste versjonen av StarForce er langt betre enn dei fyrste som kom).

Derfor kan eg vel eigentleg svare på spørsmålet ditt sjølv GoByFly. Dei ønskjer nok ikkje å skade dei som kjøper spelet, men veit at fordelen med at spelet ikkje blir cracka umiddelbart er veldig store. Det er ein masse folk som ikkje bryr seg om å kjøpe spelet dersom det kan lastast ned. Mange av desse likar imidlertid dårlig å ikkje ha spelet når andre spelar det, og endar som eit resultat kanskje med å kjøpe det. Derfor trur eg Cenega får fleire kjøp som resultat av at det ikkje har kome ein cracka versjon enn det dei tapar fordi folk som hatar StarForce ikkje kjøper. Skal ikkje sei at det unskyldar bruken av StarForce, men eg skjønnar godt kvifor dei gjer det.

@Bad_Byte: Vel, for det fyrste er det veldig usikkert om det kjem ein XBox versjon, og for det andre blir nok det eit ganske anna spel. Tida vil vise.

men også høyst sannsynlig modifiserer firmwaren på CD/DVD-stasjonene.

Har du no bevis på dette?

Inntil bevis blir presentert, er dette bare FUD.

5067045[/snapback]

Nå gikk jeg kun ut ifra det som ble opplyst i forumtråden jeg leste, så det kan godt hende at dette ikke er tilfellet. Men det å erstatte viktige enhetsdrivere uten min viten er vel så ille, samt at det er en sjanse for (selv om den er veldig liten) at jeg risikerer å miste all data på min Serial ATA-harddisk - det er DETTE jeg reagerer på. Det står så vidt jeg vet ikke noe om StarForce og hvordan dette fungerer i EULAen til UFO: Aftershock.

Nå skal jo alle kommende titler fra Ubisoft benytte seg av denne beskyttelsen, da vet jeg iallefall hvilke spill jeg skal holde meg unna i fremtiden. Interaktiv aktivering over internett (WoW, HL2) og online verifisering av CD-key (Doom 3: RoE, Quake 4) derimot, er kopibeskyttelser som jeg mye lettere kan leve med.

Mvh

EviLEddiE (som nå spiller WoW)

*små spoilers*

Spelet er sjølvsagt ikkje for alle, men personlig likar eg det betre jau lengere eg spelar. I starten var eg ikkje heilt overbevist, men etterkvart som eg møtte dei ulike gruppene (Psionics, Cyborgs, Humans og Cultists) og fekk den nye trusselen på nakken, så har det blitt veldig bra! Cultists er nokon tøffe karar, og når eg etterkvart har snikskyttar rifller og katana med soldatar som er trena på dei områda, så blir taktikk mykje viktigare. Har ikkje kome så enormt langt enda, men storkosar meg nå.

Kor langt har du kome?

*små spoilers*

Spelet er sjølvsagt ikkje for alle, men personlig likar eg det betre jau lengere eg spelar. I starten var eg ikkje heilt overbevist, men etterkvart som eg møtte dei ulike gruppene (Psionics, Cyborgs, Humans og Cultists) og fekk den nye trusselen på nakken, så har det blitt veldig bra! Cultists er nokon tøffe karar, og når eg etterkvart har snikskyttar rifller og katana med soldatar som er trena på dei områda, så blir taktikk mykje viktigare. Har ikkje kome så enormt langt enda, men storkosar meg nå.

Kor langt har du kome?

5101435[/snapback]

Jeg har møtt alle gruppene og, rett etter at jeg skrev forrige mail, fått beskjed om ....

... at det er et romskip på vei mot jorden. Som vil være der om 14 (tror jeg det var) dager.

Og det er en nedteller på skjermen, som sier hvor lang tid det er igjen. Så det er mulig at dette vil ta seg opp.

Kultistene er en utfordring. Det er også Alien'ene dersom de har rakettskyter, noe jeg har møtt på en gang.

Problemet så langt er at jeg har spillt veldig mange standard oppfrag uten at det har vært særlig progresjon i research, bygging eller historie. Eller sagt på en annen måte, oppdrag kan man få og utføre hele tiden. Men alt det andre tar tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...