Gå til innhold

Tråden for oss som hater lodd og loddselgere.


Anbefalte innlegg

Må man på død og liv drive organisert idrett? Personlig gjør jeg ikke det om dagen, men det hindrer ikke meg i å trene godt, riktig og ikke minst sosialt. Dessuten kan jeg trene akkurat som jeg vil, og så ofte jeg vil. inv_biggrin.gif

Selvsagt er det mulig å trene uten å være organisert. Men det er da mye morsommere å spille fotball sammen med venner, spille kamper mot andre lag, osv. - i stedetfor å kun løpe rundt osv? Alenefotball er rævva...

5013244[/snapback]

Må man på død og liv drive med fotball, da? Jeez... folk må få øynene opp for andre idretter, altså... :hrm: Men det er en annen sak. Selvsagt, driver man med fotball, håndball eller annen lagidrett er det helt klart at du bør drive organisert.

 

Men det bringer oss opp til en annen problemstilling: Er man interessert i for eks. kun fotball, og ingen annen idrett, har man som regel ikke valget mellom andre enn kun én klubb. Dermed er du nødt til å gå med på vilkårene den klubben stiller. Eneste alternativet er å reise enda lenger og å bli utstøtt av venneflokken fordi du ikke går på fotball sammen med dem.

 

Egentlig er det litt sånn sosialt problem det her... Det handler om å bli likt eller ikke bli likt, både fra loddselgerens og loddkjøperens side. Dette er altså, som så mye annet, en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dra bort til kirka og si til dem at du ikke vil støtte noen av deres bøssebærere.
"Okey".

 

Dra bort til skolen og si ifra at du gir blanke i deres elevr skal komme og plage deg mens du sitter foran dataen med musen i den ene handa, og pizza-stykket i den andre.
Whuuut? Det kommer da aldri noen "elevr" på døren min?

 

Kjøp loddene selv da, og kast di.

Ha har du "ett" beløp i året som du heller ville ha.

Jepp, ser du noen gjøre det? Nope. Hvorfor? Fordi folk skal lempe utgiftene sine over på andre.

 

Må unge få lov til å praktisere sin idrett!
Klart, men ikke kom og be meg finansiere det.

 

Men det bryr vel ikke du deg om der du sitter og spiller BF2 på pcen og stapper i deg pizza?
Haha, i alle postene dine skal du prøve å få meg til å være badguy, siden jeg spiser pizza og spiller Battlefield 2. "Men du driter jo bare i alt og alle siden du bare sitter og spiser pizza og spiller BF2!11"

 

Ok, så ditt alternativ til loddsalg er at barna slutter med idrett som fotball, håndball, bandy, friidrett osv.? Godt gjennomtenkt!

Idrett burde vært omtrent gratis for alle. Man skal ikke behøve å være rik for å kunne sparke en ball med vennene sine på en bane!

Hvem i helvetet sier at man det er en menneskerett å drive med organisert idrett? Ja, jeg har sagt det før, og sier det igjen. Det er da ikke noe problem å få med noen kompiser på fotball på en fotballbane? Man trenger ikke være rik for å få til det?

 

Ja? Og?

Vel, det viser bare at du ikke skjønt det.

 

Eh, ja det gjorde du smarten:Liker du å bli forstyrret når du slapper av? Spurte jeg noensinne hva du gjør hvis det ringer på døren din?
Haha, det er to ganske så forskjellige spørsmål, er det ikke?

 

Veldig saklig og voksent av deg. Jeg vedder en tier på at du ikke vet hva RV står for, og stemmer FRP fordi du vil ha lavere bensinpriser og færre av "dæm krimmi-nelle innvandrerann".
RV - Ja til nei, og nei til ja. FRP støtter mine interesser, så jeg støtter dem.

 

Selvsagt er det mulig å trene uten å være organisert. Men det er da mye morsommere å spille fotball sammen med venner, spille kamper mot andre lag, osv. - i stedetfor å kun løpe rundt osv? Alenefotball er rævva...
Kan du ikke spille fotball med venner uten å være med på organisert idrett? Da må jeg si du mangler grunnleggende sosiale ferdigheter.

 

Hva er du egentlig ute etter? Skal du bare kverulere for å provosere? Argumentene dine holder ikke vann.

Lenke til kommentar
Må unge få lov til å praktisere sin idrett!
Klart, men ikke kom og be meg finansiere det.

Seriøst, du er en uber-whiner sytepave hvis du ikke tåler at folk SPØR DEG om noe. Det er bare å svare nei hvis du ikke vil! Jeeez.... :roll:

 

(vet at dette er tildels personangrep, men det er bare for å poengtere at det er noe som er unødvendig å syte om :p)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Etter å ha lest alle sider ble jeg ikke mye klok av det som sto der

jeg falt bort fort etter side 2 det det ble jo kun skrevet om en trent

det samme i alle sider

 

Men jeg skjønner hva FredericC mente i første inn legg mer eller midre, Men det blir jo mest angrep på den stakarn som selger de loddene viss man skal angripe noen så må det heller være der lodder kommer fra ...

 

Når det snakker om loddsalg hva med dem som ringer til netsen alle

tider på dønge og helst nå man spiser middag er det no bedre en dem

som ringer på døra var bare en tanke som kom

 

Men der er jo mulig der bare jeg ikke fikk med meg tråden i alt som ble

skrevet her

Lenke til kommentar
Haha, i alle postene dine skal du prøve å få meg til å være badguy, siden jeg spiser pizza og spiller Battlefield 2. "Men du driter jo bare i alt og alle siden du bare sitter og spiser pizza og spiller BF2!11"

Nei, men det var du selv som kom med den settingen allerede i første post. Derfor er det pur enkel logikk at jeg tar utgangspunkt i dine egne ord.

 

Hvem i helvetet sier at man det er en menneskerett å drive med organisert idrett? Ja, jeg har sagt det før, og sier det igjen. Det er da ikke noe problem å få med noen kompiser på fotball på en fotballbane? Man trenger ikke være rik for å få til det?

Ja, det lurer jeg også på, hvem sier det er en menneskerett å drive med organisert idrett? Jeg sier kun at man ikke skal trenge være rikmannssønn for å kunne være med på et fotballag (eller tennis eller vannpolo for den del).

 

Selvsagt kan du spille med noen kompiser. Men, har du noen gang spilt organisert idrett? For mange unge er det mye mer spennende, engasjerende og sosialt enn vanlig uorganisert idrett. Du har f.eks forskjellige idrettsstevner - Norway Cup osv. som er gode tiltak, og man trenger ikke ta opp lån for å være med.

 

Vel, det viser bare at du ikke skjønt det.

Har du ikke noe bedre argument enn det dér?

 

Haha, det er to ganske så forskjellige spørsmål, er det ikke?

I denne konteksten: nei. (kontekst betyr sammenheng)

Poenget var ikke HVA du ble forstyrret av, - om det var en telefon eller noen som ringte på døra. For det du beskrev var noen som ringte på døra. Og da ble du forstyrret. Hvor er det du ikke klarte å følge med her?

 

RV - Ja til nei, og nei til ja. FRP støtter mine interesser, så jeg støtter dem.

Nå er jeg spent! Veldig spent på eksempler på din påstand om at RV er "ja til nei, og nei til ja". Hva enn det skal bety. Prinsippløshet? RV er vel et av de mest prinsippfaste partiene vi har. Mens FRP, AP, Høyre, SV osv. skifter standpunkt annenhver Storting-samling, gir ikke RV slipp på noen av prinsippene sine kun for å få makt slik som de andre. Det har forsåvidt ingenting med dette å gjøre, men siden du var så dum å komme med påstanden får du jaggumeg utdype og forklare den også!

 

Kan du ikke spille fotball med venner uten å være med på organisert idrett? Da må jeg si du mangler grunnleggende sosiale ferdigheter.

Hvem sier dette handler om meg? I motsetning til deg tar jeg ikke utgangspunkt kun i meg selv når jeg argumenterer. Jeg ser på konsekvensene for andre folk, for samfunnet. Det er nok heller du som mangler analytiske ferdigheter.

 

Hva er du egentlig ute etter? Skal du bare kverulere for å provosere? Argumentene dine holder ikke vann.

Som jeg har sagt før så forsøker jeg å få deg til å begrunne dine standpunkter, tenke over hvorfor du mener det du gjør, og hvilke konsekvenser dine standpunkter ville hatt i praksis. Jeg vil si det er dine argumenter som ikke holder vann, da de kun tar utgangspunkt i en gitt, privat situasjon - uten tanke på konsekvenser, annet enn for deg selv, slik at du skal slippe disse plagsomme loddselgerne.

Lenke til kommentar

Nei, men det var du selv som kom med den settingen allerede i første post. Derfor er det pur enkel logikk at jeg tar utgangspunkt i dine egne ord.

Stemmer, det var meg som sa at jeg spiser pizza og spiller BF2. Men det forandrer ikke det faktum at du bruker det for å framstille meg som en egoistisk badguy.

 

Selvsagt kan du spille med noen kompiser. Men, har du noen gang spilt organisert idrett? For mange unge er det mye mer spennende, engasjerende og sosialt enn vanlig uorganisert idrett. Du har f.eks forskjellige idrettsstevner - Norway Cup osv. som er gode tiltak, og man trenger ikke ta opp lån for å være med.
Greit, da er det vel bare synd på de som ikke har penger til det, da? Du kan ikke få alt du vil her i verden.

 

I denne konteksten: nei. (kontekst betyr sammenheng)

Poenget var ikke HVA du ble forstyrret av, - om det var en telefon eller noen som ringte på døra. For det du beskrev var noen som ringte på døra. Og da ble du forstyrret. Hvor er det du ikke klarte å følge med her?

Feil.Spørsmålene var uansett forskjellige.

 

Nå er jeg spent! Veldig spent på eksempler på din påstand om at RV er "ja til nei, og nei til ja". Hva enn det skal bety. Prinsippløshet?
Der andre sier ja, sier RV nei, og vice versa. Very clever indeed.

 

Hvem sier dette handler om meg?
På norsk kan "du" brukes som "man".

 

I motsetning til deg tar jeg ikke utgangspunkt kun i meg selv når jeg argumenterer.
Der er vi forskjellige. Gjør det deg bedre enn meg?

 

Som jeg har sagt før så forsøker jeg å få deg til å begrunne dine standpunkter, tenke over hvorfor du mener det du gjør, og hvilke konsekvenser dine standpunkter ville hatt i praksis.
Hvis du leser det jeg skriver, ser du at jeg begrunner og forklarer mine standpunkter.

 

Jeg vil si det er dine argumenter som ikke holder vann, da de kun tar utgangspunkt i en gitt, privat situasjon
Hva de tar utgangspunkt i har ikke mye å gjøre med om de holder vann eller ikke. På dine argumenter kan jeg derimot peke på svakheter.
Lenke til kommentar

Det er uverdig å sende unger ut på "tiggerferd" med loddbunken. Men det er prisen å betale for å ha lavere årskontigeneter enn i frikonkurranse. Igjen ser vi konsekvensen av breddeidrettens "sosiale" årskontigenter i ymse idretter.

 

Tankemoment; Unger fra golf - og tennisklubber kommer aldri med lodd på døra.

Endret av RagnarDanneskjold
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å si nei.

 

Folk kommer og terroriserer deg midt i middagstidene, i DITT hus. Reklame kan man reservere seg mot, men loddselgere? Nei, de bare buser på. La være å åpne døren? Hvordan skal man vite hva personen vil?

 

Personlig har jeg alltid likt basarer, lotteri, lodd og loddbøker. Jeg hadde en mani for dette da jeg var liten :p Men jeg skjønner poenget til trådstarter.

 

Når det gjelder organisert idrett så har jeg drevet med fotball i mange år. Her var det dugnad, loddsalg og store regninger for å få være med. Gang på gang stilte jeg meg selv spørsmålet: "Hvor går egentlig disse pengene, og hvorfor er det som oftest bare noen få foreldre som stiller på dugnadene?". Sannheten var at de jævla kappgangerne stakk av med alle pengene. Klubbhuset var sponset av Norsk Tipping, draktene av posten. Regningen var på nærmere tusen kroner i halvåret. Sykt mye penger for ingenting. Foreldre kjørte alltid til fotballkampene, og jeg tviler på at trenerne tjente seg rike på å trene oss.

 

Nei, takke meg til. Det er noen innen organisert idrett som sitter og spiser opp pengene. Kutt ut loddsalget og terroren. Det er bedre om de kjører ut telfonkataloger eller holder loppemarked.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...