Gå til innhold

Hvorfor ikke dual GPU?


ikel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei... takk for svarene. Hadde faktisk ikke sett det før! =S Men idèen var god, hva? =P

Tja, nå vet jeg ikke hvordan støynivået er på disse kortene(er mye varme som skal transporteres vekk) + at du må ha en rimelig heftig cpu for at prosessoren ikke skal bli en altfor stor flaskehals.

 

Fordelen med det 7800Gt kortet, er at du har ekstern psu.

Lenke til kommentar
Nå har jo både AMD og Intel kommet med dual CPU`er. Men hvorfor ikke lage det slikt på skjermkort også? Altså dual GPU. Det må da være enklere og billigere enn å ha to skjermkort i ett hovedkort(SLI)?!

Allerede komt ;)

 

Kikk her du.

joa men det er der ikke dualCORE gpu da. er forskjell på det. det der er jo et kort med 2 kjerner. i stedet for 2 gpuer i en kjerne

Lenke til kommentar
GPUene i dag er på sett og vis allerede multi-core med opptill 24 "cores". Det er ikke noe poeng i flere seperate kjerner i en die med GPUer.

Er det ikke slik at man kan få bedre yields hvis man f.eks. produserer to mindre kjerner og limer de sammen enn å lage en stor en?

 

Correct me i I'm wrong men jeg mener å ha lest det mer enn ett sted og det virker jo logisk for min del. Husker ikke detaljene men hvis noen føler for å utdype så hadde jo det vært hyggelig.

Lenke til kommentar

er vel noe med at jo mindre kompleks en kjerne er, jo mindre sannsynlighet for feil er det.

 

har man en dobbeltkjerne på 2x2cm (fiktivt mål naturligvis) og 4 på 1x1cm så sier det seg selv at hvis man får en feil på ett sted innenfor de 4kvadratcentimeterene, så må man kaste hele 2x2 kjerna, mens man kanskje bare må kaste en av 1x1 kjernene.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil så tror jeg ikke SLI fungerer med Dual kort siden SLI bussen (sansynligvis feil men jeg kommer ikke på hva det var men noe var det) blir "brukt" til å ha to gpuer på ett kort, dette vil vel da endre seg med SLI2, for hvis jeg husker riktig skulle SLI2 støtte opptil flere kort.

 

Men som alltid er det en meget reel sjanse for at jeg tar feil, jeg hverken tror eller påstår at jeg kan alt men jeg må da få lov til å prøve?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hvis jeg ikke tar feil så tror jeg ikke SLI fungerer med Dual kort siden SLI bussen (sansynligvis feil men jeg kommer ikke på hva det var men noe var det) blir "brukt" til å ha to gpuer på ett kort, dette vil vel da endre seg med SLI2, for hvis jeg husker riktig skulle SLI2 støtte opptil flere kort.

 

Men som alltid er det en meget reel sjanse for at jeg tar feil, jeg hverken tror eller påstår at jeg kan alt men jeg må da få lov til å prøve?

4998679[/snapback]

 

stemmer!.

 

men tror ikke de kontaktene på bildet er SLI kontakten, for den er bare 1 som peker oppover, de der peker utover fra kortet.

og hvorfor plassere SLi kontakter på et kort som ikke kan settes sammen med SLI broa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...