Gå til innhold

Ny Ram OCZ, fått feil?


Optimus

Anbefalte innlegg

Heisann dere, jeg oppgraderte maskinen nå nylig, installerte 2gig med Ocz platinum ram, sjekket at alt var vell med Everest Home Edt og til mitt sjokk så står der følgende :

 

Enhets beskrivelse

DIMM2: Infineon AED660UD00-500B98X

 

Enhets beskrivelse

DIMM1: OCZ OCZ4002048ELDCPE-K

 

har dårlig greie på dette, men minnetidene er jo helt forskjellige og jeg kjøpte en dual pakke OCZ ram men DIMM2 viser noe helt annet...??

(denne rammen kjøpte jeg : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 )

 

sjekket det samme i Sisoft Sandra, men her viser den Siemens som manufacturer

 

se også vedlegg

 

Mvh

Optimus

post-223-1129061609_thumb.jpg

Endret av Optimus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har kjøpt akkurat det samme settet, fra samme butikk, og har samme problem.

 

Merket det først ved at automatisk instilling i BIOS satte timings til 3 - 3 - 3 - 8. Da jeg manuellt satte timings til 2 - 3 - 2 - 5, måtte jeg resette BIOS for å kunne starte maskina igjen. Prøvde igjen med 2 - 3 - 3 - 5, bootet, men PCen kjørte ikke stabilt. Testet disse timingsene også med MemTest 86+, og fant mange feil.

 

Jeg kjørte brikkene på 3 - 3 - 3 - 8 en stund, men nå på mandag sendte jeg "Infinion"-brikka i retur til Netshop. De fant ingen feil (selv om jeg prøvde å være så tydelig som mulig i e-post og returskjema), og den er nå på vei tilbake hit.

 

Over telefon med Netshop kundeservice anbefalte de meg å ringe en annen ansatt som hadde hatt mer med OCZ å gjøre, som igjen anbefalte meg å sende begge brikkene i retur.

 

Så jeg får vel greie meg uten fungerende PC noen dager. :(

 

Edit: De har nå stoppet utsendelse av pakken for å vente på den andre brikka. 

Skulle tro det bare var å kontrollere brikkenavn, ved hjelp at ett eller annet program, opp mot klistrelappen på utsiden av brikka, der det står "OCZ4002048ELDCPE-K"

Endret av Pearwood
Lenke til kommentar
har samme brikkene jeg også, fungerer fint på 2.3.2.5, står noe om at hovedkorte må takle timingsene eller noe også på ocz sin side

5132962[/snapback]

 

Kan du prøve Everest eller noe lignende program for å se om brikkene dine er av samme type? Link til Everest

 

Jeg har prøvd brikkene mine på både et Abit NF7S v2.0 og i en Shuttle SN25P (med AMD 4200X2 CPU), henholdsvis nForce 2 Ultra, og 4 Ultra. Så hovedkortene skulle greie de timingsene greit.

 

Edit:

Sendte inn begge brikkene, og har fått nye igjen. Takk for sjokoladen Netshop!

Endret av Pearwood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...