Blakken Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Fire dps >> frost dps. Hvorfor skal jeg gimpe meg ved å specce om til en underlegen spec kun for å få lov til å gjøre mc for guildet, jeg kommer jo uansett sist ut på damagemeteret, så en ekstra lock/hunter/rogue gjør jo jobben like bra. Aoe i mc vil jeg heller ikke anbefale, prøv å pulle en par av de svære lavakarene med flamestrike og dra opp arcane explosion = død mage. Men som du sa: vann/arcane brilliance. Hurra. Kjempeartig. Jeg gir gladelig opp 6 timer i uka for å få trykke "conjure crustal water"*200, arcane brilliance*6, og _kanskje_ få en sur arcanist leggings for strevet. (og for the record; jeg spiller ikke lengre.) 5000274[/snapback] Fire DPS har mere "burst" skade i pvp, men over tid er skaden ganske lik. At du ikke klarer å spille en Frost mage i pvp synes jeg sier sitt, og når du da på toppen dømmer Mage nord og ned fordi du nekter å specce til noe som faktisk funker kan du egentlig bare ha det så godt. Jeg vil tro at guilden av like glad for at de fikk plass til en mage, som faktisk gjorde skade på raid istede for trassunger. Du gjorde et valg som er en helt ærlig sak, men ikke kom med sprøyt som at mage ikke duger.
csboy Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Ja det og si frost er dårlig i pvp er jo bare tull. Muligens du ser deg blind i høye pyroblast crit, men jeg fortrekker heller og ha litt høyere crit chance. Du kan jo spørre deg selv hvor ofte du critter. Som frostmage har du 50%ekstra critchance når motstanderen er fryst, og da er det ofte jeg critter både 2 og 3 ganger på rad. Dette blir da 3x1000 dmg uten +dmg gear. Du har også ice block som er fin til og fjerne debuffs osv. Edit: Ta en titt på denne så er du at frostmages ihvertfall kan gjøre det bra i pvp. Endret 14. oktober 2005 av csboy
Coaxmetal Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 I PvP er jo burstdamage alfa og omega. Jeg hadde +300 dmg to fire, med rimelig gimpa stats, 2.5k helse, med alle top-level stam-enchants og ~5k mana selvbuffa. 1vs1: Sheep -> arcane power -> fire ruby -> fireball -> fireblast -> pom pyro = instant-win-button. Det er gode (630 + 400)+1.35 + (470 + 300*.43)*1.35 + (800+300)*1.35 = 3684 helse bort uten at han kan gjrøe en drit. Må stikke nå, men kommer mer senere om fire > frost i pvp.
Sigga Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Problemet med å bruke fire i PvP, er vel at det er mange som har FR gear..?
GtReBra Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) så Coaxmetal du kan bare vinne en pvp kamp vær 3 min? Med frost får du +50% crit på forzen targets og Ice block. I din 1 vs 1 taktikk, husker du noe som heter pvp trinket ?. Og imo er AP build ikke om skills men og kunne vinne en duel vært 3 min. Med frost har du Høy dmg 100% Crits, snare og ikke såå avhengig av crit som med fire. Og som sagt tidligere mange har endgame gear med mye fire res Jeg har prøved ap fire og ap frost. Det har lite med skills og gjøre i de buildene. Er nå 21/30 arcan/forst. Og føler at dette er den builden jeg får mest ut av magen min. Det er sagt i tråden her fire>> frost. På burst dmg ja, men i lengden Frost pga koster mindre mana og kortere cast time. Hvis grp di vill sitte og vente på at du må drikke kanskje... Har enda og bli slått av en fire mage i en incstance når det gjelder dmg. Endret 14. oktober 2005 av GtReBra
csboy Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Som sigga sier. Mange har høy fr. jeg kan jo også gjøre det på den måten. frostnova - frostbolt -frostbolt - pom - frostbolt - cod. Oi blir jo 4000 dmg. Går jo såklart ikke hver gang, vil nok variere mellom 2000-4000 dmg. Og da du tar arcane power er det lett for meg og bare ta ice block, da står du bare der og ser dum ut. Og priester og warlock kan ta fair osv, nesten alle class har en måte og holde deg unna i pvp. Så arcane power må jo være ubrukelig til alt annet en ganking. Og jeg med ganske dårlig utstyr, har 3,5 k hp og 6 k mana, har dog ikke så mye +spell dmg men det funker. Jeg har testet mange forskjelige builds og fant ut at jeg likte frost best. Frost er kanskje litt vansklig og mestre men når du først blir god så blir du virkelig god. Ta en titt på den filmen så ser du
John Keats Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg respecca til fire som mage for og teste om det var så dårlig som hele guildet så, i forrige uke. dette er mine erfaringer. I MC havna jeg så godt som nederst blant dps-klassene i MC(bortsett fra magmadar) og jeg klarte meg sinnsykt dårlig i dueller mot en kamerat. 400 Pyroblast-crit ftw (han er MT i et stort guild på al'akir og hadde FR-gear) det gikk derimot fortere og grinde, så hvis du er en kinesist penge-farmer så er fire bra, men da burde du nok heller velge rogue. IMO fire suger. Med bra frost-gear kan jeg critte opptil 1400 (med blue items). håper på og kunne øke dette senere når jeg får flere epics fra MC
Coaxmetal Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Kom kun til 1vs 1 encunters i initiell post, og de er generelt lite hyppige, skjer kun hvis du treffer noen i burning steppes som har lyst til å mine den rike thoriumveinen du står på, eller motsatt. Hvis han har trinket er det jo bare å polye på nytt, det rekker du før han slår deg ihjæl -> bandage -> gjenta prosedyren jeg nevnte i forrige post. I den virkelige pvpen derimot, i bg eller raids mot byer, er shatter (som noen nevte her) ~ bajs. Hvis du har frostbite og den proccer, tar det et kvart sekund før tank/rogue har slått bort frysinga og critesjansen er lav igjen. Hvis du er i bg eller raid og angriper folk alene gjør du nemlig noe feil... Med fire har du range-fordel, og kan stå på god avstand og spamme scorch/firball/fireblast. I tillegg; blastwave fulgt opp av pom-pyro er den _klart_ beste aoe som fins. Improved blizzard er jo grei for å slowe folk, men hvis vi snakker om burst-damage er den rimelig rååti... Og som nevnt, frost-crits gir 200% skade, fire crits gir 210%, og ignite-doten stacker. Ie. hvis man criter for fireball for 2000, får man et ignitetick på 400, dersom man criter med fireblast for 1200mellom 1. og andre tick blir de to påfølgende dotene på 400+240, 400+240, ny crit mellom 2. og 3. tick etc... Ok det er sjelden, men når det skjer er det dødelig. Det du sa om fire res er selvfølgelig et problem man ikke skal se bort ifra. Treffer du på en MT som rekker å bytte til ragnaros-tanke-gearet sitt før han charger er det bare å bøye seg over og gjøre klar ringen. Men folk har generelt forskjellig pve og pvp gear, sjelden man møter folk med mye over 100, med mindre de er innstilt på å eie deg.
csboy Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Ok, alltrac valley og arathi basin er ikke det jeg tenker på som ekte pvp, og hvem raider byer nå lenger 0.o ingen på min server ihvertfall. AV = rep farm AB = Honor farm. Orker ikke krangle mer om dette nå, men jeg var som deg før trodde fire var best fordi jeg så filmer der fire mager drepte noen på 2 sekunder ol. Men i ekte pvp kan en ikke satste på ha så flaks og critte med 2000 med pyroblast. Og jeg har selv tatt dueller mot mange fire mager, Tror fire magen tok 10 % hp av meg eller noe sånt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå