Gå til innhold

Bråker maxi tower mer enn miditower?


Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe meg maxi tower siden jeg skal ha så mye inn i et kabinett og med tanke på at det blir letter nedkjøling med mer luft rundt osv. men har hørt at maxi tower bråker mer enn midi tower siden det er større. er dette sant?

 

er det noen bakdeler med maxi tower som gjør det bedre å velge midi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vurderer å kjøpe meg maxi tower siden jeg skal ha så mye inn i et kabinett og med tanke på at det blir letter nedkjøling med mer luft rundt osv. men har hørt at maxi tower bråker mer enn midi tower siden det er større. er dette sant?

Eneste grunn til at et maxi tower skal bråke mere enn et midi tower, må eventuellt väre at det blir montert flere vifter i den .

Man kan jo alltids fjerne en vifte eller to visst man syns kabinettet stöyer for mye! :thumbup:

Lenke til kommentar

I et kabinett av godt material så vil lyden dempes bra.

 

Om man vil dempe lyden så er dempematter et alt.

Men skal man ha gode støymatter koster dette som regel litt.

Støydempningsmattene fra MIST koster rundt 400kr men så er det omtalt på microplex siden godt om at de skal være god mot støydempning. (Les mer på microplex)

Har selv et sånt billigsett til 90-100kr og det var vel ikke av de beste og hjalp vel heller mindre.

Lenke til kommentar
ok da er det trygt for meg å kjøpe dette som jeg har siklet over lenge:

 

http://www.lian-li.com/Product/Chassis/S_V...C-V2100plus.htm

 

mm.. :love:

det skal være ganske så stille tror jeg.. med mindre du stapper det fult av delta vifter.. går som sagt å anskaffe støy dempings matter med det koster litt.. .. du kan eks kjøpe en vifte styring så du kan kontrolere viftene dine etter hvor mye de skal bråke(og blåse)..

Lenke til kommentar
ok da er det trygt for meg å kjøpe dette som jeg har siklet over lenge:

 

http://www.lian-li.com/Product/Chassis/S_V...C-V2100plus.htm

 

mm.. :love:

det skal være ganske så stille tror jeg.. med mindre du stapper det fult av delta vifter.. går som sagt å anskaffe støy dempings matter med det koster litt.. .. du kan eks kjøpe en vifte styring så du kan kontrolere viftene dine etter hvor mye de skal bråke(og blåse)..

4990881[/snapback]

med vankjøling får du det helt" tyst".. men det koster dog litt og er store sjangser for lekasjer osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...