Gå til innhold

Montering av div. 5,25" enheter i Chieftec Fulltower


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med å få montert en DVD-ROM i et Chieftec Fulltower. Det er av typen Dragon og er hvitt med dør i front. PÅ mitt gamle miditower var det ingen problemer for der var det "spor" å sette i. Men "hakkene" for å sette i er ikke på det nye.

Noen som veit hva man skal gjøre ?!?

Trenger også hjelp til å få til å feste Floppyen...

Merkelige saker det derre bigtoweret sier nå jeg :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Chieftec Dragon Fulltower i sølv(ikke ekte sølv da men... :wink:).

 

Topp kabinett - det eneste problemet jeg hadde, var at det ikke fulgte med monterings anvisning! Skulle ikke tro det skulle være nødvendig på et kabinett, men de har et par løsninger som krevde en hel del hodekløing før jeg skjønte det.

 

Her burde jeg egentelig legge ut et par bilder, men da måtte jeg isåfall også demontere kabinettet, så....

 

På mitt kabinett, måtte jeg for å montere CD-ROM, CD brenner og floppy først fjerne hele fronten!

 

Det er to "knapper", en på hver side av den øvre delen av fronten. Hold disse inne, og røsk av! :grin:

 

Da vil du se at det er et 'floppy tray' som er(skal bli) festet med to 'tommel-skruer', som du først må skru ut, og så ta ut brettet som floppy'en skal skrues fast i.

 

Når det gjelder CD/DVD ROM, så har kabinettet plastikk-clips som skal monteres på selve CD/DVD-ROM'ene. De blanke metallklipsene på disse 'dingsene' skal peke ut fra kassa/mot fronten av CD/DVD-ROM'ene. Så kan du bare

stikke CD/DVD-ROM'en baklengs inn i kabinettet til det sier 'klikk'. Ferdig!

 

Så er det bare å montere nedre(først), så den øvre delen av fronten.

 

 

Nå er det bare å håpe at ditt Chieftec fulltower er det samme som jeg har, ellers var jo denne megaposten noe unødvendig.... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...