Gå til innhold

Koble en PC rett på 12V uten PSU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å sette opp en PC til å bruke som jukebox i en russebil. Tenkte å prøve å få koblet den rett på 12v i stedet for å bruke en PSU for å spare strøm(hvis man bruker DC-AC adapter for å få 230V, for så å transformere strømmen tilbake igjen til 12V blir det så stort energitap...).

Noen som vet hvordan man kan få det til? Må vel ha 5V og kanskje 3V?

Tåler komponentene spenning opp til 13,8 v? Spenninga på biler pleier jo å variere fra 10,5 til 13,8V...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel koster en 12v psu så mye mer, at jeg anbefaler å heller kjøpe en 12-->220v inverter. Denne kan du også få brukt til andre ting i ettertid. Russetia varer bare i 3 uker...

Skrevet

Det er bare å finne ut hvor mye strøm et hovedkort med P3 750MHz, integrert vga+lyd, cd-rom og hd trekker...

Ut i fra det jeg har klart å måle med clampmeter ser det ikke ut til at det er mer en totalt 4A i 12V. Kan det stemme? Kommer selvfølgelig hvor mye man bruker drev og CPU og sånt..

Skrevet

Har egentlig lurt litt på slike invertere. Endel apparater takler jo dårlig den typen firkantpulser inverterene (billige ihvertfall) gir ut. Noen som har råd for hva som er bra/dårlig?

Skrevet

Tror det har litt med hva du betaler for, samt hvor og hva det er beregnet for. Hvis man kjøper en som er beregnet for laptopper burde de da tåle det...

Men selv har jeg egentlig motsatt oppfattning. Kjøpte en DC-AC inverter(150W) på Komplett.no, og den klarte ikke å drifte min laptopp. Den klarte ikke drifte en høyttaler på 30W engang :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...