Gå til innhold

WindowsMediaPlayer - Dekoder problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Sliter litt her etter å nettopp ha innstallert XP. Jeg er nesten 100% sikker på at dette er et kodek problem, da jeg mener å ha hatt samme problemet tidligere, men er da usikker på hva jeg gjorde for å fikse problemet. Tingen er at nesten alle video-klipp som spilles av i WMP får veldig vakre farger, som grønt, lilla, gult og rosa.. Dette gjør selvsagt at det er umulig å se hva som foregår på skjermen.

Jeg har innstallert "K-Lite Codec Pack", og i windows media player classic virker alt fint, men det hjelper meg lite da de fleste filmer på internett som streames kan bare spilles av i vanlig wmp.

Er det noen flere kodeker jeg trenger, eller programmer? Hadde blitt kjempe glad for svar =)

Mvh Stikk.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen svar enda =(

Tar med et bilde om det er uklart hva problemet er.

*EDIT: Hmm, ser ikke ut som det heller funker. Det er altså rosa, grønt osv i stedet for fargene som skal være i bildet.

post-44194-1129675476_thumb.jpg

Endret av Stikk-kont@kten
Skrevet (endret)

Har du nVidia grafikkort? De hadde et liknende problem med noen drivere, og jeg har også sett noe slikt på en versjon av driveren på mitt FX5700 kort.

Husker ikke versjonsnummer med problemer, men det gikk an å fikse det i overay setting for kortet tror jeg. Nyere driver (eller eldre) fikset det også.

Endret av Mythos
Skrevet

Nei. Jeg sitter på et Sapphire X800PRO VIVO, har som sagt hatt dette problemet tidligere, men det har løst seg.

Skulle bare ønske jeg husket hvordan! :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...