Gå til innhold

Er PayPal sikkert?


Anbefalte innlegg

Anyways, så har vel alle stor selskaper en tendens til å få lignende sider som "paypalsucks" kastet etter seg. Regner med at det er mange kunder som styrer med mye rart på de kontoene...... :whistle:

Hvis du tar deg en titt eller to på de respektive sider, så legger du merke til at det er mange forskjellige historier der.

 

Historiene om Paypal er mange. De har blant annet hatt kriminelle ansatte som har stjålet kontoinformasjon og brukt denne informasjonen til å svindle de berørte kundene.

 

Dere må ikke gjøre den feilen å kalle eller tro at PayPal er en bank. De kan i teorien gjøre det de vil, for det meste.

 

De kan ta pengene dine, og behode de i 6 måneder. Derfor er det kjekt hvis du bare bruker VISA i forhold til din paypal-konto. Hvis det blir noe bullshit med PP, og du har ditt på det rene, kan du bare gå til Visa.

 

Dere som sier at alle store selskaper risikerer slike historier.. Vel, problemet er ikke selve historiene, men hvordan PP har handlet i forhold til disse historiene.

 

Finnes historier på ppsucks om folk som har mistet hjemmet sitt pga. PP.

Dette er ikke noe som skal tas lett på.

 

Vi er advart. Når det er sagt, bruker jeg PP litt. Det er ikke ett stort problem, så lenge du har lite penger i kontoen din, og gjerne bare har ett visakort lagt til, ikke noe bankkonto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt PayPal et sted mellom 20 og 30 ganger i løpet av de siste 18 månedene uten noen problemer. Har lagt inn VISA nummeret mitt hos dem og det fungerer glimrende for meg.

Foretrekker denne betalingsmåten hos butikker jeg ikke kjenner til ettersom jeg slipper å oppgi kredittkortnummeret mitt.

Lenke til kommentar
Anyways, så har vel alle stor selskaper en tendens til å få lignende sider som "paypalsucks" kastet etter seg. Regner med at det er mange kunder som styrer med mye rart på de kontoene...... :whistle:

Hvis du tar deg en titt eller to på de respektive sider, så legger du merke til at det er mange forskjellige historier der.

 

Historiene om Paypal er mange. De har blant annet hatt kriminelle ansatte som har stjålet kontoinformasjon og brukt denne informasjonen til å svindle de berørte kundene.

 

Dere må ikke gjøre den feilen å kalle eller tro at PayPal er en bank. De kan i teorien gjøre det de vil, for det meste.

 

De kan ta pengene dine, og behode de i 6 måneder. Derfor er det kjekt hvis du bare bruker VISA i forhold til din paypal-konto. Hvis det blir noe bullshit med PP, og du har ditt på det rene, kan du bare gå til Visa.

 

Dere som sier at alle store selskaper risikerer slike historier.. Vel, problemet er ikke selve historiene, men hvordan PP har handlet i forhold til disse historiene.

 

Finnes historier på ppsucks om folk som har mistet hjemmet sitt pga. PP.

Dette er ikke noe som skal tas lett på.

 

Vi er advart. Når det er sagt, bruker jeg PP litt. Det er ikke ett stort problem, så lenge du har lite penger i kontoen din, og gjerne bare har ett visakort lagt til, ikke noe bankkonto.

Det du sier her er veldig generelt og gjelder ikke bare paypal.

Lenke til kommentar

Paypal får en liten test av meg her nå ihvertfall; en vare som ikke har kommet frem etter en måned, og en selger som ikke har vært spesielt interessert i å gjøre noe for å løse saken.

 

Så kan jo poste litt her på hvordan saksgangen går (lagt inn claim nå i kveld); om det kan være av interesse for noen?

Lenke til kommentar
sjekk paypalsucks dot com for negative erfaringer

Har brukt PayPal til å motta over 25.000kr totalt igjennom flere år, aldri hatt et eneste problem.

 

"Paypalsucks.com" bare navnet sier at dette er laget av vrangforstilte folk som hater PayPal og viser at siden er useriøs.

Det er så langt fra sannheten som du får det. De hater ikke Paypal. De er en informasjonstjeneste og en samlingsplass for alle som har en historie å fortelle om sine opplevelser, akkurat som du her i Webshop- og butikkdiskusjoner f.eks. kan fortelle om å ha møtt veggen med en eller annen webshop.

 

Skjerpings.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at paypal er trygt, men samtidig hvor trygt skal du ha det? Å ha noe som er veldig trygt blir gjerne ikke så veldig lett å bruke. Jeg har hørt historier om folk som har mistet penger fra paypal. Jeg tror ikke sannsynligheten for at du mister noe er stor, men muligheten er nok der. De har en hvis beskytelse mot folk som prøver å lure deg men det kan være problematisk med firsten på 30 dager(tror jeg det var) når noe blir sendt fra USA med surface mail.

Lenke til kommentar
Er det noen i det hele tatt som leser dette forumet som har hatt negative opplevelser med PayPal i form av tapte penger?

Nesten. Jeg overførte kr 7000 som bare forsvant i "systemet". Når jeg overfører fra min bankkonto så blir pengene formidlet av en norsk bank noe som gjør det lett å dokumentere at pengene har gått inn på Paypal sin konto. Banken var svært behjelpelig. Paypal sin kundeservice er imidlertid helt ubrukelig, full av dåsemikler og uvitende idioter. Tok vel 3 uker før saken var løst.

 

Mvh

RUne

Lenke til kommentar
sjekk paypalsucks dot com for negative erfaringer

Har brukt PayPal til å motta over 25.000kr totalt igjennom flere år, aldri hatt et eneste problem.

 

"Paypalsucks.com" bare navnet sier at dette er laget av vrangforstilte folk som hater PayPal og viser at siden er useriøs.

Det er så langt fra sannheten som du får det. De hater ikke Paypal. De er en informasjonstjeneste og en samlingsplass for alle som har en historie å fortelle om sine opplevelser, akkurat som du her i Webshop- og butikkdiskusjoner f.eks. kan fortelle om å ha møtt veggen med en eller annen webshop.

 

Skjerpings.

Så om Prisguiden til Hardware.no heter komplett.no.sucks ville du sett på den som en seriøst tjeneste? :)

Lenke til kommentar

Folk som tror at å bruke bankoverskudd er tryggere enn visa tar nok desverre feil.. Hvis du overfører et beløp til f.eks paypal og paypal nekter på at transaksjonen er foretatt må du forholde deg til en klagegang som er ganske lang.

 

Bruker du dermed visakortet ditt så kan du kreve pengene dine tilbake fra VISA med noe som heter chargeback.. Det blir da Visa sin oppgave å kreve pengene tilbake og du får overført pengene på din konto..

 

I norge er det desverre mye uvitenhet ute og går hos bankene og mange banker opplyser ikke om at det er mulig med chargeback.. I utlandet er det vanlig med chargeback og de er ikke noe en tilbakeholder slik jeg ser de gjør i norge..

 

Si at du plutselig har blitt trekt 1000,- fra din konto og etter at postdagene er nedtelt og informasjonen om hvem som har trekt kortet ditt kommer fram på din kontooversikt og du ser at der har ikke du handlet. Ja da tar du kontakt med VISA og sier at der har du ikke handlet, du blir da bedt om å fylle ut et skjema og pengene de har du snart på konto...

 

Blir da opp til VISA å skaffe pengene tilbake eller å bevise at det er faktisk du som eoier av konto som har brukt kortet..

 

Har handlet på nettet så lenge jeg kan huske og kun opplevd at jeg ikke har fått varene jeg har bestilt, det var en dust i USA som solgte varene til mange og levert ikke varen.. Sendte inn klage til visa Norge og til paypal (brukte paypal til overføring) Ventet selvsagt 5 uker på pakken før jeg klaget.. tok 2 dager og jeg hadde pengene på min konto

 

At folk er redde for å bruke Visa kortet forstår jeg pga at Visa og Bankene i norge prøver å få folk til å tro at uansett hva du gjør så er det din feil. Dette skal en selvsagt ikke finne seg i.

 

Uansett så er VISA og Mastercard trygt å bruke, en skal selvsagt prøve å unngå butikker enn ikke kjenner helt og kan da i tillegg forsikre seg slik at en slipper å bytte kort m.m hvis en får tak i kortnummeret og da kan en bruke paypal eller andre tredjeparts levrandører av kortjenester..

 

Har selv brukt paypal i flere år og aldri hatt problemer. Men alle større selskap kan støtte borti problemer.. Selv tror jeg at noen av historiene på paypal sucks er sann men noen er nok også bullshit.. Var faktisk et 60 minutes som omhandlet paypal for en stund siden... Men hvis du registrer Visa/mastercard. kortet ditt på din paypal konto så kan du jo også klage til visa/mastercard også hvis noe skjer.

 

RScue

Lenke til kommentar
Folk som tror at å bruke bankoverskudd er tryggere enn visa tar nok desverre feil.. Hvis du overfører et beløp til f.eks paypal og paypal nekter på at transaksjonen er foretatt må du forholde deg til en klagegang som er ganske lang.

 

Bruker du dermed visakortet ditt så kan du kreve pengene dine tilbake fra VISA med noe som heter chargeback.. Det blir da Visa sin oppgave å kreve pengene tilbake og du får overført pengene på din konto..

 

I norge er det desverre mye uvitenhet ute og går hos bankene og mange banker opplyser ikke om at det er mulig med chargeback.. I utlandet er det vanlig med chargeback og de er ikke noe en tilbakeholder slik jeg ser de gjør i norge..

 

Si at du plutselig har blitt trekt 1000,- fra din konto og etter at postdagene er nedtelt og informasjonen om hvem som har trekt kortet ditt kommer fram på din kontooversikt og du ser at der har ikke du handlet. Ja da tar du kontakt med VISA og sier at der har du ikke handlet, du blir da bedt om å fylle ut et skjema og pengene de har du snart på konto...

 

Blir da opp til VISA å skaffe pengene tilbake eller å bevise at det er faktisk du som eoier av konto som har brukt kortet..

 

Har handlet på nettet så lenge jeg kan huske og kun opplevd at jeg ikke har fått varene jeg har bestilt, det var en dust i USA som solgte varene til mange og levert ikke varen.. Sendte inn klage til visa Norge og til paypal (brukte paypal til overføring) Ventet selvsagt 5 uker på pakken før jeg klaget.. tok 2 dager og jeg hadde pengene på min konto

 

At folk er redde for å bruke Visa kortet forstår jeg pga at Visa og Bankene i norge prøver å få folk til å tro at uansett hva du gjør så er det din feil. Dette skal en selvsagt ikke finne seg i.

 

Uansett så er VISA og Mastercard trygt å bruke, en skal selvsagt prøve å unngå butikker enn ikke kjenner helt og kan da i tillegg forsikre seg slik at en slipper å bytte kort m.m hvis en får tak i kortnummeret og da kan en bruke paypal eller andre tredjeparts levrandører av kortjenester..

 

Har selv brukt paypal i flere år og aldri hatt problemer. Men alle større selskap kan støtte borti problemer.. Selv tror jeg at noen av historiene på paypal sucks er sann men noen er nok også bullshit.. Var faktisk et 60 minutes som omhandlet paypal for en stund siden... Men hvis du registrer Visa/mastercard. kortet ditt på din paypal konto så kan du jo også klage til visa/mastercard også hvis noe skjer.

 

RScue

Faktisk så var de tVisa Norge som hjalp meg med en chargeback og informerte meg om dette. Banken min derimot sa det var ren svindel og gadd ikke hjelpe meg det grann. Kan si at jeg skiftet bank fort som fy, fordi ma ntrenger en bank som er villig til å hjelpe og opplyser om slike ting. ;)

Lenke til kommentar
sjekk paypalsucks dot com for negative erfaringer

Har brukt PayPal til å motta over 25.000kr totalt igjennom flere år, aldri hatt et eneste problem.

 

"Paypalsucks.com" bare navnet sier at dette er laget av vrangforstilte folk som hater PayPal og viser at siden er useriøs.

Det er så langt fra sannheten som du får det. De hater ikke Paypal. De er en informasjonstjeneste og en samlingsplass for alle som har en historie å fortelle om sine opplevelser, akkurat som du her i Webshop- og butikkdiskusjoner f.eks. kan fortelle om å ha møtt veggen med en eller annen webshop.

 

Skjerpings.

Så om Prisguiden til Hardware.no heter komplett.no.sucks ville du sett på den som en seriøst tjeneste? :)

Kommer helt ann på innholdet, og formålet med siden.

-sucks endelsen er en akseptert domeneform i USA bl.a.

 

En av de større var vel Toysrus-sucks eller noe i den dur.

ToysrRus prøvde å få nedlagt domenet, akkurat som Paypal har prøvd skremselstaktikker mot paypalsucks.com og paypalwarning.com, fordi de ikke tåler kritikk.

 

Det er nok av slike historier om paypal, du trenger ikke gå til paypalsucks.com for å skjønne dettte. Du har blant annet ett svært klassesøksmål (staving ?) mot dem.

Lenke til kommentar

Jeg vet godt om klassesøksmålet , det her paypal.com gått ut om i emailer til alle kunder etc.

 

Det har ingenting å si om det er "akseptert" domeneform i USA, det er snakk om at det er et useriøs domenenavn, og domenenavnet er førsteintrykket man får av en side, derfor har jeg problemer med å ta hele denne siden seriøst, navnet forteller litt om folka, og alt kunne like gjerne vært fabrikert opp i hodet deres forsåvidt.

Lenke til kommentar

jeg har nettopp tatt i bruk paypal, så jeg har egentlig et ganske dumt praktisk spørsmål..

 

trenger man få tak i det "expanded use"- nummeret for å overføre penger til paypal-kontoen?

 

og når kommer egentlig det nummeret? jeg gjorde det i går, 1.95$ ble trukket i går, men inget nummer har kommet opp...

 

håper noen kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...