Gå til innhold

Hvilken kvalitetssykkel til 3-4000?


HolgerL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en liten anbefaling; hvis du venter ett par måneder til sesongen er over og kjøper en utgående model til halv pris, da får du en kjempegod sykkel til ca. 4 høvdinger.

 

Jeg har ikke noe særlig peiling på girsystemer og komponenter, men shimano som jeg har på alle sykklene mine fungerer utmerket. Det er bare en liten pirkesak, de billigste systemene (billigløsningene) fra shimano har jeg hatt en del trøbbel med når det gjelder girskifte og litt problemer med varighet. Men kanskje jeg bare har vært litt uheldig?

 

Uansett, hvis det er en sykkel du skal bruke som all-round sykkel vil jeg anbefale deg å kjøpe en sykkel med kun fremdempere, hvis du har fulldempet sykkel vil du bare stå og "pumpe". Konan er det eneste off-road merket jeg har erfaring med, de lager knallgode sykkler, men dog litt dyre. Jeg fikk min til halv pris, satt ned fra 9 500 til rundt 4 000. Jeg angrer ikke et sekund, det eneste problemet er at jeg ikke får solgt den videre nå som jeg ikke har bruk for den lengre.

 

Hvis du bor i Bergen, ta turen innom sykkelsenteret, rett over vein fra Bystasjonen.

 

 

Edit: syklingens verden God respons på forumene, og et bruktmarked med mange nysykkler.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Hvilken type sykkel skal du ha? Terrengsykkel, bysykkel, hybridsykkel, landeveissykkel, trehjulssykkel?

 

Hvis du holder deg litt vekke fra G-Sport/MX-Sport osv. og går for relativt billige modeller fra kjente merker (Kona, GT, Hard Rocx, K2) hos seriøse forhandlere (f.eks Sykkelbutikken i Bergen) får du greie kvalitetssykler til vel 4000 kr. Høsten er som sagt tilbudstid.

 

Kan tenke meg at noe rimelig fra GT eller Hard Rocx kanskje kan være noe for deg (uten å egentlig vite hva du skal bruke den til).

 

I den store sykkeltråden er det mange som har god peiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...