Gå til innhold

pcen slår seg automatisk av etter ca 1 minutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, høres ut som standard Blastervirus-oppførsel. Hvilken Windows-versjon har du? I 2000 og XP kan du skrive shutdown -a i kommandolinjen for å avbryte "shutdown'en".

 

Det er også viktig å holde Windows oppdatert. Pass på å installere alle "sørvispakker" (SP). Bruker du ikke automatisk oppdatering, burde du besøke Windows Update minst en gang i måneden.

Lenke til kommentar

Hverken blaster eller sasser sørger for spontan restart! De gir en 1-minutts countdown og så slår maskina seg av.

 

Dette høres ut som hardwarefeil. Om du har overklokket, klokk ned maskina di. Om du har to minnemoduler, prøv med bare 1 satt i, og om det ikke hjelper, prøv med den andre satt i.

 

Prøv også gjerne å underklokke. Har du modifisert noe i pcen din? Byttet kjøler feks?

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg tilgang til internet igjen!

Det er ikkje hardware relatert, startet fint opp i linux uten problemer. Nå har jeg prøvd aldri så lenge å få dette til, så til slutt fant jeg ut jeg skulle installere windows på nytt. Dette gikk helt fint til jeg skulle inn på pcen igjen, da fikk jeg min første XP bluescreen som sa jeg burde kjøre checkdisc på /F. Kjørte checkdisk men ingenting skjedde, samme melling igjen. Jeg skulle på LAN så det var litt hastverk inni bildet, så tenkte jeg at jeg bare kunne installere windows i en annen mappe for å midlertidig kunne bruke pcen for så å fikse problemet ssiden. Dette gikk flott til jeg kom halveis i lanet. da fikk jeg plutselig problemer med "mitt nye windows", den kom til at XP starter og det kommer en sånn loading greie, dette fikk jeg se i ca 20 sekunder før alt ble svart og den startet på nytt. Så nå sitter jeg igjen med 2 windows innstallasjoner som begge blir svarte og starter på nytt...

Endret av $k$
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...