Gå til innhold

Gratis Vst, piano, orgel og strykere!


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg er på jakt etter noen gratis og gode VSter, hovedsakelig er jeg ute etter et ok orgel, strykere, bass og piano. Noen som har erfaringer med eller vet om noen gode?

4966662[/snapback]

Ta en tur til dette nettstedet - der finner du både gratis og kommersielle VST-instrumenter og -effekter:

 

http://www.kvraudio.com

 

Dette er et helt nytt, gratis VSTI med troverdig orgellyd:

 

http://miksybrandt.panicnow.net/MicroOrgan_MKII.ZIP

 

Prøv også Rumpelrâusch ZR3 - du finner det i fildatabasen på nettstedet.

 

Strykere: Den gamle Freeware-synthen Cheese Machine har noen brukbare synthetterligninger av strykere, men prøv de nyere Cygnus, STS-21 og Protoplasm for far-out pad-lyder og lydtepper.

 

Gode, gamle mda Piano og E-Piano holder fremdeles mål, og er også gratis.

4Front Piano Module kan også prøves.

 

Gode basslyder finner du massevis av, men kanskje ikke så mange gratis etterligninger av Bassgitar/ståbass. Prøv 4Front Bass Module.

 

Ellers anbefales på det sterkeste ypperlig freeware som Synth 1, Crystal, Free Alpha, PolyIblit - om du ikke allerede har disse.

 

På kvraudio.com dukker det opp nye gratis VST- instrumenter nesten daglig. Mye er bra, og du finner noen gullklumper innimellom. Søk i databasen deres, og du kan finne gratis lydmoro for månedsvis.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Skaff deg en SF2 (soundfont) VSTi eller DXi (som f.eks. sfz VSTi som er gratis :)), og hent ned soundfont-filer så mye som du bare gidder. Kan hende du må lete litt, men det finnes en del gode samplesett på web'en.

 

I "gamle dager" da jeg prøvde å tvinge symfonier ut av mitt (den gang) relativt dyre SB AWE32 kort (som forøvrig var det første kortet med direkte støtte for soundfonts, jeg hadde ikke råd til en hardware sampler) var soundfonts rett og slett genialt. Har tapt seg litt i det siste, men nå burde jo soundfonts være den eneste grunnen til å kjøpe et Creative lydkort.

 

Hvor finner jeg soundfonts?

www.hammersound.net - Diverse kategorier

www.sf2midi.com - Diverse kategorier og en del MIDI-filer

www.personalcopy.com/home.htm - Har (hadde iallfall) et bra piano

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...