Gå til innhold

Feil på kamera


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Fuji F401 (tror jeg det heter), og nå ser det ut til å ha tatt kvelden. Når jeg slår det på så ser jeg ikke noe bilde på lcd-skjermen, dvs motivet vises ikke. Den viser bare en halvveis blå/sort skjerm, og tar jeg bilde så blir det kun lagret noe "støy" i en grad av fiolett.

 

Er det noe håp om å fikse dette eller kan jeg like gjerne kjøpe nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har et Fuji F401 (tror jeg det heter), og nå ser det ut til å ha tatt kvelden. Når jeg slår det på så ser jeg ikke noe bilde på lcd-skjermen, dvs motivet vises ikke. Den viser bare en halvveis blå/sort skjerm, og tar jeg bilde så blir det kun lagret noe "støy" i en grad av fiolett.

 

Er det noe håp om å fikse dette eller kan jeg like gjerne kjøpe nytt?

Selvsagt kan det fikses, men spørsmålet er jo hvor mye det er forsvarlig å legge i en reperasjon. Nå vet jeg ikke hvor gammelt kameraet ditt er, men garanti eller reklamasjon er jo to interessante begreper i denne sammenhengen? Lite vits i å kjøpe nytt kamera hvis du kan få reparert, eventuelt få et helt nytt, gratis.

Lenke til kommentar
Kameraet er anskaffet i desember 2002, som del av hjemme-pc avtale. Er vel i utgangspunktet bare to års garanti på noe sånt vel?

I utgangspunktet så er det vel då arbeidsgivar sitt problem, eller event. det firmaet som har support-avtalen for heimePC-tilbodet. Du berre "leiger" det og betaler eit gebyr for dette via lønns-slippen.

Det er fyrst etter 36 månader du kan få tilbud om å kjøpe utstyret (for 1000kr).

 

Så berre be om å få bytte det med eit kamera som fungerer... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...