Gå til innhold

Defekt hd fra Wb, fikk en annen disk


Storet

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Litt dårlig topic da.... :blush:

 

Jeg kjøpte en wb 1557 i november i fjor. Her en dag gikk hd'en til vrak. Ingen ting gikk an lengre. Prøvde å formatere å legge inn på nytt men det bare låste seg. Ringte så til Wb, de sa at det var bare å sende disken så skulle jeg få en ny disk. Sende da inn disken å de skulle sende en ny med en gang. Jeg ringte etter en uke for å spørre om sporingsnr, dette kunne jeg ikke få pga de hadde sendt det som post, dette varte og rakk å jeg ringte å sendte mail på ny. Da viste det seg at de ikke hadde sendt noen disk til meg, nå ligger det en å venter på meg på posten, men den som jeg leverte inn var en 60gb 7200rpm, og den som ligger å venter på meg er en 80gb 5400rpm, noe som de kalte en "oppgradering"

 

Bør jeg godta dette??

Jeg mener ikke det.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 gb er verdt mer enn 1800 rpm

For deg, kanskje, men et raskt søk i prisguiden viser at webshopen nok er mest tjent med den løsningen de har valgt. :thumbdown:

Yepp.. var det jeg tenkte på..

på den annen side kan det være at du får en mer driftsikker disk og det vil i alle tilfeller være viktigere enn liten økning i diskytelse? Erfaringen er hvertfall at det er varme som tar livet av disker og dersom disk 1 ikke overlevde i maskinen, så er sannsynligheten ganske stor for at nr 2 av samme type heller ikke gjør det?

 

Dog er det sef sleipt av butikken å sende deg en billigere disk uten å informere om dette(og ikke tilby kompensasjon), dersom det er det de har gjort. Man kan fort få følelsen av at noen prøver å utnytte andre uvitenhet, flaut for dem om motaker ikke er uviten(som i dette tilfelle), men det er sikkert mange som ikke reagerer eller gjør noe annet enn å godta forklaringen fra "ekspertene". For nettbutikkene er det sef en helt klar interessekonflikt i slike tilfeller :)

Lenke til kommentar
Jeg mener 7200 rpm-diskene var en hype fra HDD-produsentene, de er riktignok marginalt raskere, men ikke verdt prisen. Du kan jo be butikken gi deg emllomlegget i tillegg, eller en lik disk så får det bli opp til dem :)

Helt feil det du sier der! Det er stor forskjell på 5400rpm og 7200rpm! Jeg hadde alrdi godtatt et slikt bytte. Dessuten - jeg sitter med en 7200rpm 80GB SATA-disk som eneste disk i min maskin. Etter to år har jeg bare brukt litt over halve disken. For meg er 20GB ekstra overhodet ikke verd å bytte mot fordelen av å ha 7200rpm disk!

 

EDIT: Forresten, som kunde har du krav på et erstatningsprodukt som er like bra eller bedre enn det du hadde. Butikken kan ikke på noe punkt kreve at du betaler mellomlegg, selv om de må gi deg en bedre/større disk enn du opprinnelig kjøpte.

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Jeg mener 7200 rpm-diskene var en hype fra HDD-produsentene, de er riktignok marginalt raskere, men ikke verdt prisen. Du kan jo be butikken gi deg emllomlegget i tillegg, eller en lik disk så får det bli opp til dem :)

Helt feil det du sier der! Det er stor forskjell på 5400rpm og 7200rpm! Jeg hadde alrdi godtatt et slikt bytte. Dessuten - jeg sitter med en 7200rpm 80GB SATA-disk som eneste disk i min maskin. Etter to år har jeg bare brukt litt over halve disken. For meg er 20GB ekstra overhodet ikke verd å bytte mot fordelen av å ha 7200rpm disk!

 

EDIT: Forresten, som kunde har du krav på et erstatningsprodukt som er like bra eller bedre enn det du hadde. Butikken kan ikke på noe punkt kreve at du betaler mellomlegg, selv om de må gi deg en bedre/større disk enn du opprinnelig kjøpte.

Hei... Kom hjem i går og opnet den.. Den var faen me BRUKT...... Ej klikka :mad::mad:

Lenke til kommentar

Denne tråden burde trolig havnet under webshopdiskusjoner, sammen med resten av de dårlige erfaringene rundt WhiteBox, men men..

 

At de først sa at de hadde sendt deg en disk, og ikke likevel, sender deg en annen disk uten å forhøre seg med kjøper først, og sist, men ikke minst faktisk presterer å sende deg en som er brukt, det forundrer meg ikke i det hele tatt.

 

Anbefaler deg å ta kontakt med dem en gang til, bare sørg for å ta en rolig, fattet tone imot dem, og håp at du treffer en kundebehandler som ikke har stått opp med det gale benet først..

Lenke til kommentar
Hei... Kom hjem i går og opnet den.. Den var faen me BRUKT...... Ej klikka :mad:  :mad:

Skal ikke forsvare WB, men ligger det noe på disken? Det kan jo være at de simpelthen tok en disk fra en annen bærbar eller noe sånt for at du skulle få disken din raskest mulig...

 

Er den virkelig brukt, så føyer det seg vel bare inn i rekken av "typisk" kundebehandling hos Whitbox.. Du ble hvertfall ikke saksøkt da du klaget, så noe positivt er det da :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
en 5400-rpm er bedre tilpasset for bærbar pc i forhold til 7200-rpm som lager masse varme....

Har du noensinne hatt en 7200rpm 2.5" disk i en bærbar?

 

Jeg ville ha valgt en 60GB 7.2krpm over en 80GB5.4krpm konsekvent. Uansett hvilken maskin jeg skulle bruke den i.

 

I daglig bruk merker jeg kun positive forskjeller. Den hverken støyer mer, lager mer varme eller trekker mer strøm.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...