Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

asus wl500g spørsmål


Anbefalte innlegg

hei

 

jeg gikk nylig til innkjøp av en Asus WL500-g pakke med webcam (gratis webcam) :thumbup: og jeg har tenkt å sette Asus routern som Acess Point slik at jeg får et bra signal i hele huset.. Jeg har nemlig en fra førav

 

Så jeg oppdaterte routerne med nyeste firmware og stilte inn den jeg har ved adsl modemet som Home Gateway og den jeg har plassert over rommet mitt som Access Point men nå kommer spørsmålet.. hvilken ip fikk Access Pointet?

 

routeren kan jeg konfigurere på 192.168.1.1 og AP trodde jeg hadde satt til 192.168.1.2 men jeg finner den ikke :cry:

 

noen som vet hva som må gjøres? eller hva jeg har gjort feil :ermm:

 

 

lurer forresten også på om det er noen programmer der ute som lar meg se på webcammen som jeg har satt i usb porten på routern.. hvis jeg bare går inn på router adressen + port nr så spiller den bare av 10fps eller noe sånn..

skulle jo helst hatt 30

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er windows du bruker, finner du verktøy på CD'en din (og hos http://www.asus.com ) som finner WL500G automagisk.

Dersom du bruker f.eks. Linux kan du bruke f.eks. nmap.

Ellers er jo "ping" et enkelt og greit verktøy, da, hvis du ikke skal gå gjennom så mange IP-adresser ;)

 

Jeg pleier selv å sette fast IP på aksesspunktet: f.eks. 192.168.1.254

Endret av IngerK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...