Gå til innhold

Proson - Noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greie høyttalere egentlig. Har noe som er bra, men også noe som ikke er så bra igjen...

 

Men hvis du likte lyden, så er det vel bare å gå for det. Har selv Proson Twin 716 som jeg kjøpte for de var billige. Har har enda ikke sett noen stor grunn til å bytte de ut. Men har en litt merkelig utgave av dem, aldri funnet akkurat de jeg på nett. Så lurer på om jeg fått noe form spesialutgave av dem.

Lenke til kommentar

Proson kan være veldig bra det, men de har mye billig rask også som ikke er noe særlig. hvilke høyttalere er det du har sett på da? altså hvilken serie/modell?

 

edit: forresten, siden du allerede har hørt på de og likte lyden så er det vel strengt tatt ikke noe å tenke på. :) det er dine ører som bestemmer.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvilken modell.

Iallfall er dette nettbutikken til sjappa jeg "eide" i en halv time.. :p

http://www.brl.se/

 

Så også på en helt ekstremt billig sak her: http://www.brl.se/main.aspx?mc=&c=&p=3675

Hørte på lyden og den var faktisk ikke så verst!

Men vi får se.. Hvor høyt må jeg gå opp for å få ordentlig kvalitet på høyttalerne?

Håper det ikke er noen som jobber i det offentlige som leser detta, for jeg er nemlig klar for å smugle litt, hehe.. :p

 

Edit: Retta opp link.. :blush:

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Vi har et par Proson C120 her hjemme, og for den mindre kresne bruker er nok disse drømmehøyttalere. Vi fikk de til 2000 kr på tilbud, og de kan spille høyt om man gir dem nok input. Lyden er ikke forferdelig mye å skryte av (bortsett fra at den kan bli høy), men grei nok. Lyden er langt fra så sprø som jeg liker den, og bassen kan virke ganske subbete innimellom. Stort sett hele lydbildet blir ganske grøtete hvis man sammenlikner med dyrere høyttalere.

:)

 

For å få kvalitetshøyttalere som matcher C120 må man nok ut med en 7-8000 kr, for f.eks B&W 603 (fin lyd) eller noe Cerwin Vega (høy lyd).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Om jeg hadde vært en typisk fjortissgutt som hadde interessert meg for høy lyd hadde jeg nok gått for CV (nærmest PA! =S), men fordi jeg er såpass opptatt av fin lyd (ren, naturligvis og dynamisk lyd) kikka jeg litt på Proson. Har sikla mye over JBL, men det er jo det med prisen. Hvor mye vil jeg legge i det? Har planer om å ha det en stund. Burde jeg legge litt i det?

Lenke til kommentar

de libra´n er helt ok.. hificenterkjeden kjørte en kort kampanje med de til 2000,- paret.. men skal du handle i sverige ville jeg satsa på reality mk2 serien heller. 62 mk2 koster bare 2000,- på fyndborsen.se hvertfall. (til sammenligning tar hificenterkjeden 4300,- for disse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...