Gå til innhold

Løsning på: Patching failed og Invalid cdkey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis av meg fant ut at hvis kontoen han logger på Windows XP med har ÆØÅ i navnet, greier ikke patchen å installeres. Det har noe med at patchen åpner et DOS-vindu, og dette klarer ikke å lese path med ÆØÅ i, og dermed finner den ikke ut hvor filene skal kopieres.

 

Han logget på med Administrator-kontoen, og patchen gikk inn uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg har same problemet og har prøvd denne løsningen, to ganger.

Men det hjelper fortsatt ikke.

5010149[/snapback]

 

Hadde samme problem selv, men det løste seg da jeg slettet mappen "Profiles" i "Mine dokumenter\Battlefield 2".

 

En kompis av meg fant ut at hvis kontoen han logger på Windows XP med har ÆØÅ i navnet, greier ikke patchen å installeres. Det har noe med at patchen åpner et DOS-vindu, og dette klarer ikke å lese path med ÆØÅ i, og dermed finner den ikke ut hvor filene skal kopieres.

 

Han logget på med Administrator-kontoen, og patchen gikk inn uten problemer.

5010162[/snapback]

 

Det kan også løses med metoden som trådstarter har postet. Uansett, veldig irriterende da XP kontoen min heter Bjørn :mad:

Lenke til kommentar

Virket når jeg lagde en konto uten nordiske bokstaver.

Men det er jo teit, siden det var svensker som lagde spillet.

Uansett har jeg også fått den "Invalid CD-key" greia, så jeg skal prøve å reinstalere.

 

EDIT:

Det hjalp da ikke det spøtt...

Endret av Berd
Lenke til kommentar

Dette er nok patchen fra helvete!(eller Sverige). Uansett, med hjelp av trådstarter sin løsning og noen knep til går det i orden. Har du ÆØÅ i brukerkontoen kan du jo la f. eks. Bjørn bli Bjorn. Det beste er nyinstallasjon, deretter legge inn 1.03 uten å gå om tidligere patcher. BF2 mappa i mine dokumenter kan slettes, men ta kopi av profiles mappa, da slipper du å legge inn alle innstillingene, bare kopier inn profiles mappa etter ferdig patching. For å få avintallasjonen til å virke må du kanskje bruke spill dvd'en. Ved installasjon av patchen, følg "oppskrifta" nøyaktig! Særlig å finne rett temp folder og kjøret cdcheck fila. Har et par ganger fått problem med å komme inn på servere etter oppdateringa-singelplayer har virket. Dette har ordnet seg etter noen forsøk uten at jeg finner noen forklaring. Det som skjedde var at jeg ble kasta tilbake til windows med en gang spillet skulle koble til server. Men som sagt- det går i orden til slutt....

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt har problemer, prøv å reinstaller spillet der det selv fåreslår. Sikkert noe som: C:\program Files\EA games\Battlefield 2

 

Så funker patchen som et skudd etterpå :thumbup: Men irriterende å ha det liggende i en mappe borte fra alle de andre spilla :thumbdown:

 

EDIT: Leif

Endret av Øssa
Lenke til kommentar
Virket når jeg lagde en konto uten nordiske bokstaver.

Men det er jo teit, siden det var svensker som lagde spillet.

Uansett har jeg også fått den "Invalid CD-key" greia, så jeg skal prøve å reinstalere.

 

EDIT:

Det hjalp da ikke det spøtt...

5010954[/snapback]

 

Husk å kjøre bf2check et eller annet, som også ligger i samme katalog som patch.exe. Hvis ikke du kjører denne, vil du få Invalid key uansett hvor mange ganger du reinstallerer.

Lenke til kommentar
Jeg fikk det irriterende patching failed på patchen, Men etter å ha surfet litt rundt på forskjellige forum fant jeg løsningen. Jeg kopierer inn hvordan patching failed løses fra totalbf2.com forumet.

 

I just run the new patch just to get the "Patching failed" error. I remembered a trick to get v1.02 to install (you know back then...) and I thought I would share it with you so we don't get too many threads about it. Now, there are probably several causes to this error, but this is how I got it to work:

 

1) Type %Temp% in the Run-dialog on the Start-menu (or look the foler up yourself).

2) Scroll to the very end of all the files in that folder

3) Run the patch.exe file you just downloaded

4) Choose you language and click "Next" but do not click the "Install"-button.

5) Go back to the temp-folder and see that you have som new folders.

6) Open the new folder with the longest name (ie. {BA493...etc...etc.})

7) You'll see another folder with a similar long name, open that

8) Now you'll see 12 files

9) Copy all 12 to your Battlefield 2 folder (root folder of game)

10) One of those files are called "patch", run it!

 

Now the Command Prompt Window will open up, wait for the patching to complete ande the window will close automatically.

 

Congrats! You're running version 1.03 (I think...well, it worked for me. Hope it does for you too).

 

Dette funket på meg :) . Nå kan jeg spille bf2 med den nye patchen.

 

Edit:

Etter dette fikk jeg "your cd-key is invalid". Det jeg gjorde var å innstalere spillet på nytt og da virket det. I den mappen det ligger 12 filer, ligger det også en fil som heter cdkeycheck. Jeg dobbelklikket på den etter jeg innstalerte patchen og innstalerete spillet på nytt, Det skjedde ingenting når jeg trykket på den, men uasnett så fikk jeg ikke "invalid cd-key" igjen. Jeg vet ikke om dette hadde noen innvirkning

4951328[/snapback]

 

jeg har gjort det samme, men når jeg logger inn på min konto i Bf2 så står den bare å loader...lenge...hva skjedde hos deg?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alt.

jeg har patchet spillet på lik måte som forklart av trådstarter på de to første patchene.

 

jeg har avinnstalert spillet og innstalert det...kjørt patch og klikket på cdkeycheck iconet..

 

startet spillet.

men fortsatt ikke 1.03 verson.

 

Adminkonto på pc er Haakon.

 

faen....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg fikk det irriterende patching failed på patchen, Men etter å ha surfet litt rundt på forskjellige forum fant jeg løsningen. Jeg kopierer inn hvordan patching failed løses fra totalbf2.com forumet.

 

I just run the new patch just to get the "Patching failed" error. I remembered a trick to get v1.02 to install (you know back then...) and I thought I would share it with you so we don't get too many threads about it. Now, there are probably several causes to this error, but this is how I got it to work:

 

1) Type %Temp% in the Run-dialog on the Start-menu (or look the foler up yourself).

2) Scroll to the very end of all the files in that folder

3) Run the patch.exe file you just downloaded

4) Choose you language and click "Next" but do not click the "Install"-button.

5) Go back to the temp-folder and see that you have som new folders.

6) Open the new folder with the longest name (ie. {BA493...etc...etc.})

7) You'll see another folder with a similar long name, open that

8) Now you'll see 12 files

9) Copy all 12 to your Battlefield 2 folder (root folder of game)

10) One of those files are called "patch", run it!

 

Now the Command Prompt Window will open up, wait for the patching to complete ande the window will close automatically.

 

Congrats! You're running version 1.03 (I think...well, it worked for me. Hope it does for you too).

 

Dette funket på meg :) . Nå kan jeg spille bf2 med den nye patchen.

 

Edit:

Etter dette fikk jeg "your cd-key is invalid". Det jeg gjorde var å innstalere spillet på nytt og da virket det. I den mappen det ligger 12 filer, ligger det også en fil som heter cdkeycheck. Jeg dobbelklikket på den etter jeg innstalerte patchen og innstalerete spillet på nytt, Det skjedde ingenting når jeg trykket på den, men uasnett så fikk jeg ikke "invalid cd-key" igjen. Jeg vet ikke om dette hadde noen innvirkning

4951328[/snapback]

 

Glitrende!! Takk skal du ha! -det funket som bare juling.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men den lager ikke noe ny mappe i temp...

 

 

 

Etter at jeg jeg prøvde og trykke instaler, og fikk den "patching falled" meldinga funker ikke battlefild heller :(

 

 

 

Noen som kan hjelpe meg?

Prøvd de tipsa over?? Eg lasat først ned ein patch, men den vile ikkje starte ein gang så eg lasta ned fra ein anna plass.Funka bænkers, bortsett fra et eg fek svart skjerm, dermed ny installasjon av spillet.

4954458[/snapback]

 

Eg har også fått svart skjerm, men funker patchen hvis ein reinsalerer spillet? må ein ikkje køyre patchen ein gang til?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg fikk det irriterende patching failed på patchen, Men etter å ha surfet litt rundt på forskjellige forum fant jeg løsningen. Jeg kopierer inn hvordan patching failed løses fra totalbf2.com forumet.

 

I just run the new patch just to get the "Patching failed" error. I remembered a trick to get v1.02 to install (you know back then...) and I thought I would share it with you so we don't get too many threads about it. Now, there are probably several causes to this error, but this is how I got it to work:

 

1) Type %Temp% in the Run-dialog on the Start-menu (or look the foler up yourself).

2) Scroll to the very end of all the files in that folder

3) Run the patch.exe file you just downloaded

4) Choose you language and click "Next" but do not click the "Install"-button.

5) Go back to the temp-folder and see that you have som new folders.

6) Open the new folder with the longest name (ie. {BA493...etc...etc.})

7) You'll see another folder with a similar long name, open that

8) Now you'll see 12 files

9) Copy all 12 to your Battlefield 2 folder (root folder of game)

10) One of those files are called "patch", run it!

 

Now the Command Prompt Window will open up, wait for the patching to complete ande the window will close automatically.

 

Congrats! You're running version 1.03 (I think...well, it worked for me. Hope it does for you too).

 

Dette funket på meg :) . Nå kan jeg spille bf2 med den nye patchen.

 

Edit:

Etter dette fikk jeg "your cd-key is invalid". Det jeg gjorde var å innstalere spillet på nytt og da virket det. I den mappen det ligger 12 filer, ligger det også en fil som heter cdkeycheck. Jeg dobbelklikket på den etter jeg innstalerte patchen og innstalerete spillet på nytt, Det skjedde ingenting når jeg trykket på den, men uasnett så fikk jeg ikke "invalid cd-key" igjen. Jeg vet ikke om dette hadde noen innvirkning

4951328[/snapback]

 

 

Da har jeg prøvd å følge de 10 punktene for å installere patch 1.12. Jeg får da ikke 12 filer jeg skal kopiere inn, men 10. Jeg kopierte inn disse filene til bf2 (root) og kjørte filen som heter "patch". Får da opp ett promt vindu og det står:

 

Could not find Patch File

Enter a New Name & Directorey for the Patch File or

Press Enter to Quit ===>

 

Hva i svarte skal jeg gjøre??....og jeg har prøvd å trykke enter for å sjekke om det funker....det gjør det ikke....har også prøvd å skrive inn E:\BF2 som er mappen spillet ligger unnder hos meg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det har jeg også forsøkt, fungerer fortsatt ikke. Nå begynner jeg å bli dritt lei hele problemet. Utrolig at man skal betale så mye penger for irritasjon

 

Jeg har samme problem, og får ikke til å installere patchen. Har lastet ned denne bf2_v1_12update.exe fra 2 forskjellige steder (og filene var overraskende ikke like store(en differanse på over 13Mb)), men selv om begge nedlastingene var vellykkede, så får jeg failure ved installeringen.

 

Jeg har IKKE æ, ø eller å i kontonavnet i XP, og jeg har over 10 Gb ledig på Windowspartisjonen (C:) som BF2 ligg på. Installerte først BF2, deretter BF2 SF, og til slutt patchen. Det går greit å spille lokalt på pc`n med 1-player, men får ikke tilgang til servere på Internett.

 

Noen som vet om det har noe å si om det er norsk eller engelsk XP?

Jeg har Programfiler, men kanskje BF2 krever Program Files?

 

Er jeg nødt til å laste ned alle patchene og legge til en og en, eller rekker det å bruke den aller nyeste (bf2_v1_12update.exe)?

:hmm:

Lenke til kommentar
Det har jeg også forsøkt, fungerer fortsatt ikke. Nå begynner jeg å bli dritt lei hele problemet. Utrolig at man skal betale så mye penger for irritasjon

 

Jeg har samme problem, og får ikke til å installere patchen. Har lastet ned denne bf2_v1_12update.exe fra 2 forskjellige steder (og filene var overraskende ikke like store(en differanse på over 13Mb)), men selv om begge nedlastingene var vellykkede, så får jeg failure ved installeringen.

 

Jeg har IKKE æ, ø eller å i kontonavnet i XP, og jeg har over 10 Gb ledig på Windowspartisjonen (C:) som BF2 ligg på. Installerte først BF2, deretter BF2 SF, og til slutt patchen. Det går greit å spille lokalt på pc`n med 1-player, men får ikke tilgang til servere på Internett.

 

Noen som vet om det har noe å si om det er norsk eller engelsk XP?

Jeg har Programfiler, men kanskje BF2 krever Program Files?

 

Er jeg nødt til å laste ned alle patchene og legge til en og en, eller rekker det å bruke den aller nyeste (bf2_v1_12update.exe)?

:hmm:

5370820[/snapback]

 

 

Det har jeg også prøvd, uten at det gjorde noen forskjell. Den første patchen fungerer, men da jeg la inn den neste ville ikke spillet starte igjen. Jeg forøkte å legge inn de resterende patchene uten hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...