Gå til innhold

oppstart av xp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter maskinen går alt som normalt og skjermbildet kommer opp. Problemet er at ikonene på skjermen og toolbaren nederst ikke kommer opp før det har gått laaaang tid.

Dette skjedde etter at pappa var på laptopen, men han sier at han bare var innpå internett. Skal sies at han har lite greie på hva han gjør

Noen som har hatt samme problemet eller kan hjelpe meg

PS: laptopen er ikke mer enn 1 uke gammel

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Scan for Virus, trojanere og spyware

Ser ut til at noe tar mye CPU ved oppstart, og visning av ikoner er alltid det siste som skjer i oppstarten. Ser ut som om et program søker etter netttilgang eller utfører annen aktivitet som forsinker ferdigstilling av oppstartsekvensen.

Og be pappa skaffe seg egen PC.

Endret av Ulkesh
Skrevet

Kanskje din far surfer på snuske sider? :p Uannsett vil man anbefale at man ikke bruker IE. Da slipper man sånn dritt som Popups iallefall.

Skrevet

he he... tror ikke far er inne på snuskete sider nei, men skal inrømme at jeg har vært borti noen sånne sider. :innocent:

jeg bruker firefox og ikke IE.

noen som har noen andre ideer om hva jeg kan gjøre, er lite lysten på å legge inn windows på nytt

Skrevet

gå inn i Windows Oppgavebehandling, og se etter et program du ikke kjenner navnet på og søk på navnet på google. Deretter kan du trykke på Start -> Kjør -> og skrive: msconfig. Sjekk hva du finner der. Finner du noe mystifistisk, så søk på google.

Skrevet

hva med å instalere XP på nytt? hvis du bare har hatt maskinen i en uke, er sannsynligvis mengden av filer du vil ta vare på begrenset, og det vil ta kort tid å brenne de på en CD?

Skrevet

Du har veil ikke tilfeldigvis installert MSN messenger?

Den er i hvertfall problemet med min laptop.

Hvis ikke ville jeg sjekke "autooppdaterings prosesser" som muligens sjekker etter oppdateringer.

Skrevet

Som noen andre sier her: Sjekk hva som ligger i Oppgavebehandlingen, hvilke prosesser som ligger der. Eller kan du jo sjekke hva du finner under msconfig. Der kan det ligge mye rart. Det kan ha noe med at det tar lang tid å starte opp. Det kan være så enkelt som at Antivirusen din henger eller at du har en veldig krevende bakrunn på skjermen.

MSN Messenger tror jeg nok ikke det kan være. Hva har MSN Messenger gjort galt da? Bortsett fra at den eksisterer så klart :p, men det er en annne historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...