Gå til innhold

Stilleste vifte til Duron 750?


dman

Anbefalte innlegg

Jeg har en Duron 750 som jeg skulle ha dempet mest mulig. Resten av pc'en er egentlig stille nok etter diverse tiltak mot støy. Microplex selger en vifte fra NoiseControl som de sier bruker bare 12-14 dB, men andre "helt stille" vifter (Zalman Flower f.eks) oppgir 20 eller mer. Er det noen som har denne viften som vet om den faktisk er lydløs??

 

[ Denne Melding var redigert av: dman på 2001-11-29 12:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-29 19:14, khosethl skrev:

Du kjøper vel ikke en vifte til 500,- på en CPU som er verdt 600,-


Flower er stille, hva med den nye CNPS6000, denne ligger på 370,- - 400,-


Og ja, den er stille


 

Nå koster bare den saken du foreslår 100kr mer da. Selvsagt er det dyrt, men da får du en CPU kjøler som har et støynivå på 0dB, men viktigst er selvsagt det at du har en kongeribbe i framtida også. Heatsinks varer over flere CPUer samt at ved et eventuelt salg så har ikke ribba sunket så mye i verdi.

 

Det er dyrt, men man kan se på det som en investering

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-02 21:35, khosethl skrev:

Jepp, kjør den uten vifte og se at ribba tar opp mer & mer varme inntil den i klarer å kvitte seg med mer(tross mange kab. vifter) og se deretter at maskinen ikke starter lenger :smile:


Kanskje???? Who knows


 

Tja, varmen ribba tar opp blir igjen tatt opp av lufta og stiger opp.

 

En Papst 8412NGL(12dB) er ifølge Anandtech god nok til å kjøle selv en 1.4GHz Athlon266. Den papst vifta flytter veldig lite luft. Duronen produserer veldig lite varme i forhold til Athlonen så det er klart at ribba alene vil holde.

 

Har btw kjørt mitt AsusA7V133 uten vifte på chipset, Duron800 med kun Alphaen, PSU uten vifte og Asus GF2pro uten vifte. Går flott det, men tror ikke jeg vil anbefale det. Geforcen er veldig varm :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...